Goededag,
Ik heb RBC inlaat aangeschaft, maar voor dat ik die erop wilt zetten
wil ik graag weten of het veel invloed heeft zonder KRPO?
lees hier en daar goede en slechte reacties erover maar nog steeds voor mij onduidelijk, heeft iemand hier ervering ermee?
RBC inlaat Ep3 Type-r
Re: RBC inlaat Ep3 Type-r
Choii wrote:Goededag,
Ik heb RBC inlaat aangeschaft, maar voor dat ik die erop wilt zetten
wil ik graag weten of het veel invloed heeft zonder KRPO?
lees hier en daar goede en slechte reacties erover maar nog steeds voor mij onduidelijk, heeft iemand hier ervering ermee?
Ray had volgens mij problemen met stationair toerental, maar heb je ook een andere gasklep?
Re: RBC inlaat Ep3 Type-r
ja die heb ik een bdl 70mm gasklep met adapter
Re: RBC inlaat Ep3 Type-r
Ik reed destijds ook met een rbc + 70mm gasklep. In combinatie met een base map op de kpro.
De auto rijdt niet echt relaxed zonder goeie afstelling. De auto schokt en het gas response is onwijs gevoelig.
ik raad dus ook echt aan om sowieso een kpro aan te schaffen en een goeie street of dyno tune uit te laten voeren.
Kost wel een paar knaken maar je krijgt er wel een hele andere auto voor terug.
Grt
Ray
De auto rijdt niet echt relaxed zonder goeie afstelling. De auto schokt en het gas response is onwijs gevoelig.
ik raad dus ook echt aan om sowieso een kpro aan te schaffen en een goeie street of dyno tune uit te laten voeren.
Kost wel een paar knaken maar je krijgt er wel een hele andere auto voor terug.
Grt
Ray
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: RBC inlaat Ep3 Type-r
hmmm oke, dan word het toch maar wachten om het erop te zetten, tot dat ik een kpro heb.
dankjewel voor je reactie
dankjewel voor je reactie
Re: RBC inlaat Ep3 Type-r
Als ik ervan uit ga dat de luchtsnelheid groter is en er een grotere massa lucht verplaatst wordt dan de standaard intakespruitstuk.
Dan kan de standaard ECU deze waardes gaan overcorrigeren, wat kan resulteren in een verkeerd air / fuel ratio. Meer benzine dan zuurstof = K20 engine and its gone. of meer zuurstof en weinig benzine.
Althans mijn theorie met beperkte kennis.
Dan kan de standaard ECU deze waardes gaan overcorrigeren, wat kan resulteren in een verkeerd air / fuel ratio. Meer benzine dan zuurstof = K20 engine and its gone. of meer zuurstof en weinig benzine.
Althans mijn theorie met beperkte kennis.