Tjap ep3
Re: Tjap ep3
Die tafel wil je alleen echt niet met je teen tegen aan lopen, die haakse kantjes van motorblokken zijn erg scherp
Re: Tjap ep3
Mindstorm wrote:Die tafel wil je alleen echt niet met je teen tegen aan lopen, die haakse kantjes van motorblokken zijn erg scherp
Maakt niet uit in welke staat het is .. Kserie blijft scherp
[font=Verdana]
[/font]Knite Force wrote:Cool!!
Thanks ! : )
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Laat die blok eens terug afstellen door van Drie, ik zie zo al dat die air fuel niet optimaal is en dat je cam angles niet goed staan en ontsteking.
Re: Tjap ep3
Sinister wrote:Laat die blok eens terug afstellen door van Drie, ik zie zo al dat die air fuel niet optimaal is en dat je cam angles niet goed staan en ontsteking.
LMAO guru ... verklaar je nader. Hoe kan je ingodsnaam zien dat de cam angles en ontsteking niet goed staan ? Evenals de AF/R.
Edit: Leo heeft de onsteking en cam angles gedaan, hier heb ik niks aan veranderd.
Enkel de AF/R heb ik gedaan, omdat het inlaat spruitstuk meer of minder brandstof nodig had @alle KPRO fuel maps.
Dus wat is de reden om hem opnieuw te laten afstellem ?
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Wauw, wat een verademing. Kan nu normaal over drempels : )
Heb het gedeelte van de middenpijp dat aan het spruitstuk komt op maat laten maken, echt stukken beter zo !
Heb het gedeelte van de middenpijp dat aan het spruitstuk komt op maat laten maken, echt stukken beter zo !
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
TJAPZ0RRO wrote:LMAO guru ... verklaar je nader. Hoe kan je ingodsnaam zien dat de cam angles en ontsteking niet goed staan ? Evenals de AF/R.
Edit: Leo heeft de onsteking en cam angles gedaan, hier heb ik niks aan veranderd.
Enkel de AF/R heb ik gedaan, omdat het inlaat spruitstuk meer of minder brandstof nodig had @alle KPRO fuel maps.
Dus wat is de reden om hem opnieuw te laten afstellem ?
Om te beginnen het dip, dat is niet normaal.
Dan max rpm heb je eerder air fuel 14, terwijl hij best net rijker staat bovenin.
Als je optimaal vermogen wil halen zit je eerder op 12,8 air/fuel. ipv alles hoger dan 13.
Onderin kan je met je cam angles ook spelen zodat je meer dan 200 nm koppel haalt.
Jij hebt na je nieuwe blok te steken de mapping van de vorige blok overgezet vermoed ik?
Dan dit nog:
Code: Select all
Ook had ik met KPRO de cam angle van +-20 naar 25 en daarna 30 graden gebracht @colomn 9 en 10 vanaf 8000rpm naar revlimiter 30 en 25 graden gaven paar pk's negatief verschil.
Waarom zou je dat wel doen? Heb je enig idee waar je mee bezig bent? Of probeer je gewoon maar wat?
https://www.hondata.com/help/kmanager/tuningcamangletables.htm
Re: Tjap ep3
TJAPZ0RRO wrote:Wauw, wat een verademing. Kan nu normaal over drempels : )
Heb het gedeelte van de middenpijp dat aan het spruitstuk komt op maat laten maken, echt stukken beter zo !
Vet!
Goed bezig.
Re: Tjap ep3
Sinister wrote:Om te beginnen het dip, dat is niet normaal.
Dan max rpm heb je eerder air fuel 14, terwijl hij best net rijker staat bovenin.
Als je optimaal vermogen wil halen zit je eerder op 12,8 air/fuel. ipv alles hoger dan 13.
Onderin kan je met je cam angles ook spelen zodat je meer dan 200 nm koppel haalt.
Jij hebt na je nieuwe blok te steken de mapping van de vorige blok overgezet vermoed ik?
Dan dit nog:Code: Select all
Ook had ik met KPRO de cam angle van +-20 naar 25 en daarna 30 graden gebracht @colomn 9 en 10 vanaf 8000rpm naar revlimiter 30 en 25 graden gaven paar pk's negatief verschil.
Waarom zou je dat wel doen? Heb je enig idee waar je mee bezig bent? Of probeer je gewoon maar wat?
https://www.hondata.com/help/kmanager/tuningcamangletables.htm
Ten eerste, AF/R is in orde : ) hou er rekening mee dat een tailpipe wideband ietwat armer aangeeft dan een spruitstuk wideband.
En over het cam angle verhaal moet ik eigenlijk niet op in gaan, maar ik doe het toch.
Lees het stuk van 'signalpuke' http://www.k20a.org/forum/archive/index.php/t-30690.html
Verder is KPRO voor mij puur voor de lol, Ik heb geen dyno beschikbaar om alle cam angle runs etc. op te doen zonder dat mijn portemonnee beduidend lichter wordt.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Wat is dan de reden denk je van het dip op 5500 rpm?
Op hoeveel rpm staat je VTEC?
Op hoeveel rpm staat je VTEC?
Re: Tjap ep3
Sinister wrote:Wat is dan de reden denk je van het dip op 5500 rpm?
Op hoeveel rpm staat je VTEC?
VTEC crossover is @4450rpm, ontsteking en cam angle zijn gelijk voor en na 5500rpm.
De enige keer dat ik zo'n verschil gezien heb op een dyno was omdat die auto wielspin had, eerlijk gezegd is het met mijn run niet opgevallen.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Heb je PM gestuurd met nog vragen.
Re: Tjap ep3
Sinister wrote:Je dip is hetzelfde als who-carez op dit forum.
Allicht komt dit van de skunk2 manifold en gasklep mods.
Die hebben jullie in common.
Goed gezien, is opvallend ja.
Grote kans dat het inderdaad aan het spruitstuk ligt.
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Enkel heb ik een RBC en geen Skunk2 ;-)
Re: Tjap ep3
Correct het is beiden tegiwa header dat wsl de oorzaak is, verkeerd gezien naar jullie mods.
Als je dat eruit wil moet je naar een Hytech, PLM header gaan.
Deze bv: https://www.privatelabelmfg.com/product_p/plm-hdc5-header.htm
Als je dat eruit wil moet je naar een Hytech, PLM header gaan.
Deze bv: https://www.privatelabelmfg.com/product_p/plm-hdc5-header.htm
Re: Tjap ep3
En wat is er mis met een Tegiwa header? Dat is toch algemeen geweten dat dat een van de betere zijn? Je was verbaasd dat ik zei dat ik 256pk zou hebben. Bij DVX kwam ik net niet op 263pk en was de reactie dat er een rare curve is... Serieus kerel. Moet gij nu op alles een antwoord geven of zijt gij misschien anti Van Drie? Ik ken mensen die in altijd beweren dat ze in alles de beste zijn en soms heb ik de indruk dat gij ook zo iemand zijt...
Re: Tjap ep3
Sinister wrote:Correct het is beiden tegiwa header dat wsl de oorzaak is, verkeerd gezien naar jullie mods.
Als je dat eruit wil moet je naar een Hytech, PLM header gaan.
Deze bv: https://www.privatelabelmfg.com/product ... header.htm
Hier een foto tijdens dyno tune van Leo, dit is met Tegiwa 4-2-2-1 en nog OEM spruitstuk.
Het enige wat er nu anders aan is het spruitstuk ...
)EG4 Silverstone MPFI )Shuttle )EG4 Silverstone B16a2 )EG4 Silverstone )EP3+Rally Subaru Justy
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Burning machine Swift 1995 4door 1.0 3cil rest in peace <3
Re: Tjap ep3
Ik ben niet de enige dat die dip raar vond hoor, ik wil gewoon de oorzaak weten.
Ik ga geen uitspraken doen over tuners en heb nergens gezegd dat Van Drie slecht is.
Wat ik je wel kan garanderen is dat 90% van de civics met die mods het niet hebben, dus daarom is het raar.
Ik ga geen uitspraken doen over tuners en heb nergens gezegd dat Van Drie slecht is.
Wat ik je wel kan garanderen is dat 90% van de civics met die mods het niet hebben, dus daarom is het raar.