Hallo,
Ik zou graag een sportuitlaat onder mijn fn2 zetten,maar ik heb geen idee welke dat ik moet nemen en hoeveel dat dit zou kosten.
Zou iemand me wat tips kunnen geven,want ik ben namelijk nog een leek in cartuning maar ik wil er zo verl mogelijk over te weten komen!
Alvast bedankt
Jens
Sportuitlaat fn2
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Re: Sportuitlaat fn2
Er zijn veel catbacks: Mugen en Toda zijn de duursten. Milltek, Invidia en HKS zijn zo wat de vaakst voorkomenden. Deze zijn dual exit zoals de stock catback.
Ook single exit catbacks bestaan: Tegiwa en Martelius. Deze hebben zoals de naam zegt 1 uitlaatpijp. Vooral de martelius schijnt erg luid te zijn.
Zoek deze maar eens op op YouTube, dan heb je een idee.
Veel pk's ga je niet winnen, ze maken dan weer wel meer herrie dan stock.
Ook single exit catbacks bestaan: Tegiwa en Martelius. Deze hebben zoals de naam zegt 1 uitlaatpijp. Vooral de martelius schijnt erg luid te zijn.
Zoek deze maar eens op op YouTube, dan heb je een idee.
Veel pk's ga je niet winnen, ze maken dan weer wel meer herrie dan stock.
Re: Sportuitlaat fn2
ChristopheR wrote:Er zijn veel catbacks: Mugen en Toda zijn de duursten. Milltek, Invidia en HKS zijn zo wat de vaakst voorkomenden. Deze zijn dual exit zoals de stock catback.
Ook single exit catbacks bestaan: Tegiwa en Martelius. Deze hebben zoals de naam zegt 1 uitlaatpijp. Vooral de martelius schijnt erg luid te zijn.
Zoek deze maar eens op op YouTube, dan heb je een idee.
Veel pk's ga je niet winnen, ze maken dan weer wel meer herrie dan stock.
Remus een goede keuze?
Re: Sportuitlaat fn2
Hihi. Je bent nieuw hier blijkt uur die remus opmerking.
Vrijwel iedereen is hier fan van japanse merken, om voor de hand liggende redenen; oorsprong vd auto, kwaliteit, prestaties....
Een paar jaar geleden had ik het verschil tussen een remus en een mugen twinloop ook niet gewten.
maakt niet uit al doende leert men!
Vrijwel iedereen is hier fan van japanse merken, om voor de hand liggende redenen; oorsprong vd auto, kwaliteit, prestaties....
Een paar jaar geleden had ik het verschil tussen een remus en een mugen twinloop ook niet gewten.
maakt niet uit al doende leert men!
Re: Sportuitlaat fn2
Niks mis met een remus...
Zijn alleen imho nettere uitlaten..
Denk dat je al een HKS catback hebt voor rond de 600 euro
Zijn alleen imho nettere uitlaten..
Denk dat je al een HKS catback hebt voor rond de 600 euro
'98 JDM Integra Type-R
Re: Sportuitlaat fn2
Laat je standaard catback eronder zitten en neem een race spruitstuk. Daar heb je meer aan.
Paul.
Paul.
Re: Sportuitlaat fn2
culasse wrote:Laat je standaard catback eronder zitten en neem een race spruitstuk. Daar heb je meer aan.
Paul.
+1 standaard einddemper van de FN2 is niet slecht.
Maar,.. zoals ik altijd tegen elke FN2 rijder vertel: eerst de basis!
1. Remmen van de FN2 zijn slecht! op zijn minst Ferodo DS2500 blokken, en het liefst hardere disks en stalen remleidingen.
2. FN2 heeft veel last van onderstuur (t.o.v. EP3 of Integra) LSD is zeer goede optie (kost wel een paar centen, vooral het inbouwen als je dat niet zelf kan/wil)
3. Meer vermogen, waarschijnlijk wil je eerst een ander ECU (Hondata met Euro N map als basis, of anders Flashpro met afgestelde map als je veel gaat veranderen) anders krijg je bij de meeste upgrades een motor storing.
Suc6
Deus Ex Machina!
Re: Sportuitlaat fn2
unicorn wrote:culasse wrote:Laat je standaard catback eronder zitten en neem een race spruitstuk. Daar heb je meer aan.
Paul.
+1 standaard einddemper van de FN2 is niet slecht.
Maar,.. zoals ik altijd tegen elke FN2 rijder vertel: eerst de basis!
1. Remmen van de FN2 zijn slecht! op zijn minst Ferodo DS2500 blokken, en het liefst hardere disks en stalen remleidingen.
2. FN2 heeft veel last van onderstuur (t.o.v. EP3 of Integra) LSD is zeer goede optie (kost wel een paar centen, vooral het inbouwen als je dat niet zelf kan/wil)
3. Meer vermogen, waarschijnlijk wil je eerst een ander ECU (Hondata met Euro N map als basis, of anders Flashpro met afgestelde map als je veel gaat veranderen) anders krijg je bij de meeste upgrades een motor storing.
Suc6
Ik ben van plan om hem ook te laten chiptunen. Geen verandering van de chip maar het motormanagment dat herschreven wordt. Goed idee?
Re: Sportuitlaat fn2
SirJenso wrote:
Ik ben van plan om hem ook te laten chiptunen. Geen verandering van de chip maar het motormanagment dat herschreven wordt. Goed idee?
Dat kan enkel met een andere chip
'98 JDM Integra Type-R