Page 1 of 1

Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.

Posted: Sat Jan 14, 2017 11:22 am
by Jackasfck
Guys,

Zoals sommige misschien al in mijn voorstel topic gezien hebben, heb ik een prachtige CTR uit 2002, met wat opstart problemen gekocht.
Nu alles weer werkt het volgende.

Mijn K20A2 is deels uit elkaar geweest omdat er constant een drijfstang lager uitliep, oorzaak onbalans in de krukas.
Nu zijn vervangen:
-Nieuwe drijfsang lagers
-Nieuwe drijfstang
-Olie pomp
-Distributie ketting
-Krukas (2e hands)
-Vloeistoffen

Motor stond er naast, dus meteen de koppeling,drukgroep en lager ook maar meegepakt.

KM stand blok 160dkm

concreet is de vraag, moet je de auto na zulk onderhoud echt opnieuw inrijden? omdat bijv lagers moeten 'zetten'.
en aan hoeveel KM zou ik dan moeten denken?
De monteur gaf aan 15000, vind ik zelf wat ruim, zou bijna een jaar rijden zijn...

Ik hoor graag jullie meningen!

Gr.

Jackasfck.

Re: Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.

Posted: Sun Jan 15, 2017 9:09 am
by vtec vince
Ik ben er geen expert in , maar een nieuwe auto hoef je toch ook geen 15.000 km in te rijden?!
Misschien dat je eens bij een bedrijf kunt informeren die gespecialiseerd is in revisie van ( Honda ) motoren?

Succes , en hopelijk kun je snel voluit gaan met de ep3.

Re: Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.

Posted: Sun Jan 15, 2017 1:26 pm
by Louray
Gelukkig gefixt!

Ik zou zelf 1000km rustig met verschillende toerentallen en lage belasting inrijden.

Olieverversen en 4000 á 5000 rustig met verschillende toerentallen en iets hogere belasting inrijden.

Olieverversen en daarna revlimiter :D

Bovenstaande is voldoende voor een S54 6cil die ook 8200rpm kan. Lijkt mij ook voldoende voor een K20.

Re: Inrijden na een (gedeeltelijke) revisie.

Posted: Sun Jan 15, 2017 9:40 pm
by Jackasfck
Houd ik dat zo'n beetje aan. thnx!