Mijn smaak van muziek is eigenlijk té breed. Het gaat letterlijk van ABBA tot ZZ Top, en dan zijn beide bands inbegrepen. Maar de bands die ik écht goed vind:
Coldplay
Danko Jones (Op CD valt 'ie iets of wat tegen, maar live krijgen ze iedereen mee)
Deep Purple (vooral op
Highway Star en
Fireball kun je lekker gas geven)
Depeche Mode (Een veelzijdigere band bestaat niet)
Doe Maar (Misschien wel erg fout, maar textueel steekt het allemaal erg goed in elkaar, en geen oderwerp is taboe zoals de relatie met je vader en de midlife crisis)
Duran Duran (Maar dan de periode vóór The Reflex)
Eminem (Niet alles, maar maar levert eens in de zoveel tijd een erg lekker nummer af)
Franz Ferdinand (Niet al te moeilijk, lekker toegankelijk zonder pretenties)
Iron Maiden (Het samenspel tussen zanger Bruce Dickinson en bassist Steve Harris is onovertroffen)
Jean Michel Jarre
Joy Division ([url=http://www.youtube.com/watch?v=PkI9sMTlLDI[/url]Dit is hun bekendste[/url].
En dan meteen New Order.
En één van de vele covers)
Junkie XL (Big Sounds of the Drags zit standaard in de wisselaar als ik op vacantie ga, en dat sinds begin 2000.
Nummer met aparte filmbeelden)
Kraftwerk (AutoBahn zegt in principe alles, maar buiten dat was deze band zijn tijd meerdere jaren, nee decennia, vooruit)
Korn (Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard)
Laibach (Rammstein heeft zich door hun laten inspireren. Naderhand ging Laibach Rammstein weer nadoen door in het duits te zingen, zo was het kringetje weer rond. Zie
Tanz mit Laibach)
Led Zeppelin
Massive Atack (Live gezien, één keer kippevel en dat was van begin tot eind)
Muse (Af en toe symfonische t*ringherrie, maar weten je ook met rustige muziek te boeien)
Pink Floyd (erg veelzijdig maar in alle gevallen zéér muzikaal verantwoord)
The Police (En dus niet die b*gger waarmee Sting naderhand solo de ether mee vervuilde)
Prodigy (Als je je aggressiviteit bent kwijtgeraakt wordt je er meteen vrolijk van)
Radiohead
Rammstein (Mooi duits is niet lelijk, en zit erg strak in elkaar)
Simple Minds (t/m Belfast Child)
System of a Down (De bandleden raken elkaar muzikaal gezien regelmatig de weg kwijt maar vinden elkaar altijd terug)
Vive la Fête (klinkt af en toe erg g**l)
Aan Apres Ski heb ik écht een bloedhekel. Beyonce, Celine Dion en Trijntje Oosterhuis al helemaal en levensliederen/smartlappen en Marco Borsato ben ik ook niet zo van gediend. Klassiek ook niet zo maar Verdi is nog te pruimen. Dance gaat ook erg goed, maar dan vooral jaren '80 en '90 (vooral
deze clip is meesterlijk). Dat wat ze overdag op Slam! FM draaien onder de noemer Dance mag die naam niet hebben.
Dan nog een aanrader voor alle Honda-fans: Tekton Motor Corporation. Lekkere industial met Honda F1 geluiden (de V12). De band kreeg zelfs toestemming om langs de testbaan microfoons op te stellen om de geluiden op te nemen. De tweede CD van hun is de moeite niet waard want dat is grotendeels copy-paste van de eerste. Maar die eerste is écht geweldig.