Dimer: back on the streets! (nieuwe foto @ p12)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Dimer

Dimer: back on the streets! (nieuwe foto @ p12)

Post by Dimer »

Jaja, ik ben weer terug in de Honda scene :lol:

De meeste hier kennen mij wel. Ik zal mij toch even kort voorstellen.

Ik ben Dimer van Santen, 24 jaar en ik woon in Amstelveen samen met mijn vriendin (Leonie) en zoon (Bram van 3).

Voor zover ik me kan herinneren ben ik altijd al gek geweest op Honda's. Het kan zijn dat dit aan is gewakkerd door mijn ouders. Zij hebben altijd Honda gereden. De eerste auto van mijn moeder was een Citroen Visa, maar deze werd snel ingeruild voor een Civic.

Mijn droom Honda was altijd een EG6. Ik hoopte altijd dat de EG6 mijn eerste auto zou zijn. Ik wist niet mijn eerste auto mijn stoutste dromen zouden overtreffen.

Mijn moeder was een van de eerste in Nederland met een S2000, maar toen wij twee labradors kregen, hebben mijn vader en ik haar weten te overtuigen de nieuwe Honda Civic Type-R te kopen. Dit ten koste van haar S2000. Het bleek geen succes.. Onderhand was ik 18 geworden en had ik mijn rijbewijs gehaald. De CTR werd mijn daily driver en mijn moeder wist mijn vader ervan te overtuigen om een van zijn NSXen in te ruilen voor een S2000. Iedereen was blij, ik een CTR en mijn moeder had haar S2000 terug :)

Image

Image

Image

Iedereen was nog steeds blij, totdat ik besloot de S2000 tegen een stoeprand te zetten... >EUR 12.000 schade + WA verzekering = CTR verkopen.

Toen kwam toch de EG6.

Image

Image

Image

Maar met een gezin was dit niet echt de ideale auto. Het was ook meer een project auto. Benjamin en Maarten hadden wel zin in een uitdaging. Deze EG staat nu bij Maarten in de garage.

Na de EG kwam er een Jazz. Ik heb ergens wel een foto, maar hij was helemaal standaard. Gewoon een zilveren 1.2 cool :wink: Dit was een auto van de zaak en ik switchte van baan. De Jazz ging weer weg.

De gezinsauto is nu een Nissan Qashqai en ik heb eindelijk weer een hobby auto! Officieel is de auto van mijn zussen en mij, maar ik heb zo'n gevoel dat ik er het meeste gebruik van ga maken :lol:

Deze auto kennen de meeste van jullie ook wel denk ik. Deze heb ik vanmiddag gemaakt:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wegens fysieke problemen kan mijn vader helaas niet meer goed in de auto rijden. Wij wilde de auto wel graag in de familie houden.

Nog wat oude foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

NSX Specs:

Engine

V6 3.0 liter
Comptech Supercharger
Gruppe M carbon/kevlar intake
Downforce intake scoop
Super Taitec C3 Model 2 exhaust
Comptech headers
Comptech testpipes
Comptech fuel pressure regulator
Exedy ceramic clutch

Exterior

Taitec JGTC 2000 frontend
Taitec JGTC 2000 rear fenders
Taitec GT500 carbon wing
Yokota JGTC front fenders
Marga Hills sideskirts
Gruppe M carbon sidevents
Downforce carbon GT diffuser
Downforce carbon decklid
Downforce carbon bezel

Suspension

Tein RA suspension
Dali racing race swaybars front
Dali racing race swaybars rear

Wheels and Brakes

Technomagnesio 17/18
OZ Superleggera 18/18
Toyo R888 and Bridgestone tires
Porsche GT2 front calipers
Brembo discs
Movit steel brakelines

Interior

Sparco EvoII seats
Sabelt 4 point belts
Sparco pedals
Momo steering wheel
Zanardi shift knob
Zanardi floormats

Het kan zijn dat ik wat dingen ben vergeten..

Mijn vader rijdt nu in een ATR. Op basis van deze auto ben ik weer lid geworden van de Type-R club. Maar de kans is groter dat jullie mij op meetings zullen zien in de NSX :)

De NSX is altijd gebruikt op het circuit en er is flink mee geracet. Dit kun je zien en hij heeft dus nog wel wat liefde nodig :wink: Zo moeten de stoelen opnieuw bekleed worden, de auto moet eigenlijk nog een keer worden overgespoten, de remklauwen en velgen moeten opnieuw gecoat worden en er zijn zo nog 100 andere dingen die er moeten gebeuren.

Ik heb nog nieuwe injectoren, kleinere poulie voor de supercharger en een andere benzine pomp liggen. Dit in combinatie met een AEM ECU kan weer wat extra vermogen opleveren. Voor alsnog gaat ie hard zat :lol:

Al met al is het een mooi en leuk project!

Voor diegene die de hele bouw van de auto nog eens willen bekijken:

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=1181

Nieuwe pics:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Sweet man!

I regret parting out the Eg6 man...

We will bring it back to life.

Changing anything on the car?
Moonrock240

Post by Moonrock240 »

Prachtige auto gewoon, zo'n NSX... Onze wagens hebben elkaar al ontmoet blijkbaar... Op de foto's van Francorchamps staat mijn integra ook op (toen nog van de vorige eigenaar... :wink: )

Mooie Honda-ervaringen die je al gehad hebt! :D
donkeykong

Post by donkeykong »

Mooie auto's allemaal, geld zat in de famillie :)

maarre heel jammer van die voorkant zeg, hoop dat ie weer in ere word hersteld.

Trouwens jij hebt je xbox al heel lang niet meer aangezet, begrijpelijk dat je geen tijd hebt. stond nog een invite van me...

Trouwens Forza 3 is gelekt!!!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

donkeykong wrote:heel jammer van die voorkant zeg, hoop dat ie weer in ere word hersteld.

Dat is al een tijdje terug, is al herstelt met een complete Taitec JGTC kit...
boikel

Post by boikel »

Lucky Bastard! Als ik de auto van mijn pa overneem krijg ik een Kia Carnival. :roll: Veel plezier ermee.

btw. Hoevaak heb jij jezelf intussen voorgesteld? 4x ofzo? :D
Dimer

Post by Dimer »

Benjdmin wrote:Sweet man!

I regret parting out the Eg6 man...

We will bring it back to life.

Changing anything on the car?

The car 'needs' the Taitec rear diffuser and maybe I'm going to add CF canards on the front to complete the JGTC look. I also want a new exhaust system. Preferably a centre exit.

Those are the biggest mods I want to do. Then there are a LOT of small things I want to change/upgrade. Like a carbon fiber centre console and dash. Some other CF parts. I also want to clean up the engine bay.

This is how the engine looks now:

Image

Moonrock240 wrote:Prachtige auto gewoon, zo'n NSX... Onze wagens hebben elkaar al ontmoet blijkbaar... Op de foto's van Francorchamps staat mijn integra ook op (toen nog van de vorige eigenaar... Knipoog/Wink )

Mooie Honda-ervaringen die je al gehad hebt!

haha wat cool! Hij reed wel eens mee met de NSX Trophee op Spa.

donkeykong wrote:Mooie auto's allemaal, geld zat in de famillie :)

maarre heel jammer van die voorkant zeg, hoop dat ie weer in ere word hersteld.

Trouwens jij hebt je xbox al heel lang niet meer aangezet, begrijpelijk dat je geen tijd hebt. stond nog een invite van me...

Trouwens Forza 3 is gelekt!!!

ja man, ik krijg mn account niet meer geactiveerd!! Ik heb Forza 3 uiteraard al besteld, waarschijnlijk krijg ik 'm al voor de release. Ik maak dan meteen een nieuwe account aan, dan kunnen we knallen :wink:

boikel wrote:Lucky Bastard! Als ik de auto van mijn pa overneem krijg ik een Kia Carnival. Rollende ogen/Rolling Eyes Veel plezier ermee.

btw. Hoevaak heb jij jezelf intussen voorgesteld? 4x ofzo?

Ja, ik hou het graag overzichtelijk :lol:

Sinds mijn laatste voorsteltopic ben ik ook een tijdje weggeweest.[/img]
EK20A

Post by EK20A »

Je bent iig mijn held :D .... Geweldige auto!
Jo&

Post by Jo& »

Welkom dat je hier nog steeds rondhangt :wink:
En de auto's tsja, je weet vast wat ik denk!
mr. X

Post by mr. X »

Dimer, ik begrijp het helemaal dat je de EG6 terug wil daarom stel ik, enigszins met tegenzin, je bij deze voor om eerlijk over te steken met de NSX. Zo, 1 op 1. Geen gezeik, zo, hoppa.
Dus.....

Als je ooit hulp nodig hebt weet je me te vinden :thumbs:
Ennuh, dat 4x voorstellen zie ik veel liever dan elke keer in hetzelfde topic door moeten neuzen waar nu de nieuwe aanwinst staat.
Tot slot, klinkt misschien raar maar die foto('s) waar de NSX schade op heeft vind ik zo óngelofelijk stoer. 8)
slydawg

Post by slydawg »

Pfff, what can i say......
Je weet wat ik je laatst bij Food strip zei he ;-)
VTECRob

Post by VTECRob »

ey chef.. welcome back.. :wink:

Grtz.. Rob & Eef
Tha Bla

Post by Tha Bla »

Heb er geen woorden voor maar :clap

MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
RedSun

Post by RedSun »

Gozert, ik woon in de buurt, ben zondagmorgen 07:00 bij je, als je me om 17:00 weer thuis afzet krijg je een kus x

Nais man doe je goed!!
Nana korobi ya oki
Dimer

Post by Dimer »

RedSun wrote:Gozert, ik woon in de buurt, ben zondagmorgen 07:00 bij je, als je me om 17:00 weer thuis afzet krijg je een kus x

Nais man doe je goed!!

pff zo vroeg sta ik niet op zondag :D
Dimer

Post by Dimer »

[quote="slydawg"]Pfff, what can i say......
Je weet wat ik je laatst bij Food strip zei he ]

komt goed! Misschien kunnen we de 31e elkaar ergens ontmoeten en dan samen richting 010 rijden.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Eerste keer dat ik de foto's zie..

Wat een retegeile NSX.. :shock:
HONDA

Post by HONDA »

Ik was er nog bij toen je vader de NSX in Belgie in elkaar reed. Gefeliciteerd met je aanwinst, ik ben jaloers al komt er ooit ook één.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
S.J.

Post by S.J. »

Zo vet man!
Blijft bij een veranwoorde eigenaar gelukkig.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

ja same here.

zodra ik een huis met dubbele garage box kan financieren.... komt er in 1 box een Senna NSX. :-)
Locked