Page 6 of 6

Posted: Thu Dec 28, 2006 12:56 pm
by jap_speed
RedSun wrote:komt tie nu mee.............

nobody asked ! en ik zie het nu pas in techn. onderwerpen. :wink:

Posted: Thu Dec 28, 2006 7:38 pm
by DC2TYPER
jap_speed wrote:Voor diegen die de groupbuy gemist hebben of er nog moeten hebben.
MT105: tariefprijs 44,95 Euro per doos en op voorraad!!


Voor een doos van hoeveel stuks :shock:
Dit vind ik wel lachen :lol:

Posted: Thu Dec 28, 2006 8:43 pm
by jap_speed
DC2TYPER wrote:...Voor een doos van hoeveel stuks :shock:
Dit vind ik wel lachen :lol:


:roll: 1 doos= 1flesje en 1 maatbeker.

vroeger kon je gewoon de flesjes hebben!!!

wat is er nu zo aan te lachen...?

Posted: Thu Dec 28, 2006 10:26 pm
by Voodoo
jap_speed wrote:
DC2TYPER wrote:...Voor een doos van hoeveel stuks :shock:
Dit vind ik wel lachen :lol:


:roll: 1 doos= 1flesje en 1 maatbeker.

vroeger kon je gewoon de flesjes hebben!!!

wat is er nu zo aan te lachen...?


Doos klinkt zo groot....je had beter doosje of pak kunnen zeggen :lol:

Posted: Thu Dec 28, 2006 10:27 pm
by Katana
Evengoed bedankt

Posted: Mon Jan 01, 2007 7:58 pm
by Gangaran
En? Zijn er merkbare verschillen met de MT105?? Moet nog 2K wachten.

Posted: Mon Jan 01, 2007 8:07 pm
by slydawg
Heb de mijne nog niet gebruikt.

Posted: Mon Jan 01, 2007 8:55 pm
by Voodoo
Ik ook niet...

Posted: Tue Jan 02, 2007 10:14 am
by Katana
Ik heb nog een paar K te gaan voor de volgende olie wissel.

Posted: Tue Jan 02, 2007 1:28 pm
by HondArd
Ik heb het er al een tijdje in zitten, maar merk tijdens het rijden geen verschil. Misschien is dat dan een goed teken, maar zal verder eens kritisch naar het olieverbruik kijken.

Posted: Mon Jan 15, 2007 10:21 am
by HondArd
Gisteren weer eens op familievisite in Eerde geweest (vanuit Etten-Leur +/- 100km heen en 100km terug en heel de rit 100kmpu constant gereden, maar dat was omdat ik vermoed dat we ook het bekende riemspannerprobleembje hebben) en vanmorgen het oliepijl gecontroleerd. In 1500-1700km is er 1/4 liter olie verbruikt terwijl ik normaal op 1 liter op 2000-3000km zit. Met andere woorden: het olieverbruik is in ons geval iets verbeterd.

Posted: Mon Jan 15, 2007 4:26 pm
by slydawg
Ik ga de mijne dit weekend verversen maar zit te tweifelen als ik het ook erbij moet gooien. Ik heb zowieso geen olieverbruik. Maakt leeftijd van de motor nog wat uit?

Posted: Mon Jan 15, 2007 5:11 pm
by HondArd
Daar kan ik geen zinnig antwoord op geven, wel dat de motor in onze bolide inmiddels de 155.000km is gepasseerd. Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan om het in een "jonge" motor te gooien, daar het ook al in een heel vroeg stadium aan S2000's werd toegevoegd.

Posted: Mon Jan 15, 2007 6:58 pm
by wilco
Hier antwoorden op mijn vragen aan Dr. Engel over Molybdenium/MT105, het onderste stukje is nieuw.

Goedemorgen,

Op zich kan het niet veel kwaad om Molybdenium toevoegingen te gebruiken, let wel op dat je niet teveel toevoegt. Het spul lost niet op in de olie en ik heb al meerder keren motoren gezien waar de oliekanalen van de krukas en de drijfstangen verstopt zaten met een grijsachtige smurrie, dit bleek gewoon teveel Molybdenium toevoeging te zijn. Kijk dus goed op de fles voor de aanbevolen mengverhouding.

Molybdeen is idd een zeer glad goedje. Je kan het vergelijken met Teflon, alleen is dit proces wat beter te controleren. Bij Teflon slibt eigenlijk je motor een beetje dicht. Bij Molybdeen gebeurt dit minder snel, maar is het wel belangrijk dat je niet teveel toevoegt. Ik heb verder geen vergelijkingen en/of metingen waarin deze toevoegingen worden vergeleken, maar als Honda het zelf voorschrijft, heb ik er meer vertrouwen in dan de producten die je ’s avonds op de televisie kan kopen.

Met vriendelijke groet,

JW

Posted: Mon Jan 15, 2007 8:23 pm
by DC2TYPER
Ik zit ook met nog geen drupje olieverbruik. Het blok is nu net de 90dkm gepasseerd en heb vorige week, samen met een onderhoudsbeurt, de MT105 toegevoegd...