Page 6 of 8
Posted: Mon Apr 26, 2010 7:46 am
by t0n
Gangaran wrote:Wat een dag. Ik ging even langs voor de gezelligheid en ja hoor het was erg gezellig.
Ik was niet van plan om een run te doen, omdat mijn auto
na mijn 3" catback nog niet is afgesteld. Frans vroeg aan mij of ik toch
een run wil doen, om een idee te krijgen wat ik nu heb.
Ik had 229,7pk met de HKS catback en nu met de 3" onafgesteld
247,3pk :twisted:
Thanks, was ee super dag.
Urvin, dat is gewoon precies 't zelfde wat ik ook haalde met de K20A2 in de CRX.. 247.. 8) 8)
3" FTW!
Posted: Mon Apr 26, 2010 7:48 am
by Gangaran
Idd, 7 mei afstellen en weet ik precies wat ik heb.
Posted: Mon Apr 26, 2010 7:54 am
by t0n
Ben wel benieuwd! Mijn auto was dyno-tuned toen ik dat vermogen bereikte. Hopelijk kan jij de 250PK doorbreken

Posted: Mon Apr 26, 2010 8:08 am
by Gangaran
Ik hoop ook de 250pk te doorbreken. Jij had geen RBC dacht ik, of wel? Ik update jullie wel na volgende week vrijdag.
Posted: Mon Apr 26, 2010 8:10 am
by t0n
Nee, ik heb 100% stock motor. Alleen andere intake/uitlaat.
Ik hoor 't graag man!
Posted: Mon Apr 26, 2010 9:44 am
by boikel
Gaskleppie wrote:@Boikel:
Idd een mooi resultaat! 18Pk winst door het filter en afstelling is idd netjes. Ik wist je oude vermogen niet meer, maar het verschil mag er wezen.
Ben ook erg tevreden dat er geen dipjes in de lijn zitten, en nog belangrijker, vermogenswinst over het hele toerenbereik.

Posted: Mon Apr 26, 2010 10:35 am
by LCR
Wahhh..bonestock met alleen intake/uitlaat tegen de 250 is zeer veel.....daar kan de H22 alleen maar dromen :cry:
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:44 am
by wesjes
k20 POWER!
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:48 am
by Rikky
De run van mij viel beetje tegen ondanks de mooie strakke lijn...
183 pk... Maar ik heb nog wel wat plannen, reinigingsbeurtje andere uitlaat, filter en laten afstellen... En dan banken we opnieuw.
Groetjes,
Posted: Mon Apr 26, 2010 2:06 pm
by Gangaran
Uitlaat filter??
Posted: Mon Apr 26, 2010 2:08 pm
by Rikky
Gangaran wrote:Uitlaat filter??
Oh sorry ik vergat een comma.
Er komt een andere uitlaat en luchtfilter op :wink:
Beide Spoon...
Posted: Mon Apr 26, 2010 2:49 pm
by Benjdmin
Spoon filter is crap...
Just go with a K&N kit!
Posted: Mon Apr 26, 2010 2:54 pm
by DC2TYPER
Benjdmin wrote:Spoon filter is crap...
Just go with a K&N kit!
x2
Niet dat spoon crap is, maar K&N is zeker zo goed.
Posted: Mon Apr 26, 2010 2:55 pm
by Rikky
Ik wil gewoon mijn orginele bak houden waar deze in zit, want ik vind zo'n K&N filter zo ontsettend lelijk...
Maar goed tegen de tijd dat ik geld heb informeer ik wel :wink:
Posted: Mon Apr 26, 2010 3:18 pm
by HONDA
Niets mis met Spoon, goede resultaten mee gehad en ik niet alleen.
Posted: Mon Apr 26, 2010 4:25 pm
by integra
Mugen

Jammer dat Jan er niet was heeft die nu niet zo'n whale's Penis :lol:
He boikel als ik jou dyno en de mijne naast elkaar leg. komen ze echt wel dicht bij elkaar alleen met die hytech heb jij 14 pk meer.
En de koppel kromme begint bij jou iets later.

Posted: Mon Apr 26, 2010 6:41 pm
by XavCTR
Gangaran wrote:Voor de 2 heren. Hier heb je een foto van de originele intake van de EP3.
De linker "hose" ontbreekt bij jullie.

idd, bedankt voor 't posten!
Binnenkort ben ik van plan qua intake het e.e.a. uit te proberen. Ik ga sowieso een AEM Short Ram uitproberen (voornl. voor 't geluid :razz

. Als die erin zit heb ik ook alle tijd om m'n stock airbox een 'Hondata-mod' te geven, ben ook wel benieuwd wat dat doet. Misschien dat ik daarna weer een keer langs Rica ga om het verschil op de dyno te meten tussen die twee en m'n stock run van afgelopen weekend.
Posted: Mon Apr 26, 2010 6:55 pm
by mr. X
Jongens, allemaal heel erg bedankt voor de gezellige dag. Mijn dank gaat weer uit naar de heren van Rica. Dit is altijd de beste meeting in het hele jaar als je het mij vraagt.
Helaas heb ik weinig auto's op de bank gezien en te weinig mensen gesproken omdat ik bezig was met mijn eigen auto.
Over mijn resultaat ben ik meer dan dik tevreden.
Helaas paste mijn Invidia testpijp niet en heb ik op de dag zelf een nieuwe SRS (hou maar op) verstelbare testpijp gekocht bij TCC. Dit was de enige en laatste die ze hadden. Hij is lang niet zo mooi afgewerkt als de Invidia en ik had liever iets anders maar toch is er een aardig verschil te zien. Had jullie beloofd het te testen dus vandaar toch een beetje geforceerd.
In totaal heb ik helaas maar 3 runs gedaan. De laatste test om te zien of RON100 verschil maakte is helaas niet door gegaan door tijdgebrek omdat de testpijp gehaald moest worden en dat kostte een dik uur, en het warm rijden daarna (of beter, het verdwalen) heeft ook wat tijd gekost :lol:.
Run 1:
Compleet standaard
Run 2:
Compleet standaard met nieuw OEM filter
Run 3:
Standaard met een SRS verstelbare testpijp
Alle grafieken over elkaar:
Toch bijna 3 PK winst voor nog geen € 100,-
Waren ze allemaal maar zo goedkoop :wink:.
Posted: Mon Apr 26, 2010 6:59 pm
by mr. X
Trouwens, even terugkomen op het Spoon verhaal. Ik wilde ook graag een Spoon luchtfilter bestellen om te testen die dag maar dat is er helaas ook niet van gekomen omdat ik er eigenlijk vanaf gepraat werd, en € 115,- voor een filter om alleen te testen vond ik wel aan de hoge kant.
XavCTR wrote:idd, bedankt voor 't posten!
Binnenkort ben ik van plan qua intake het e.e.a. uit te proberen. Ik ga sowieso een AEM Short Ram uitproberen (voornl. voor 't geluid :razz

. Als die erin zit heb ik ook alle tijd om m'n stock airbox een 'Hondata-mod' te geven, ben ook wel benieuwd wat dat doet. Misschien dat ik daarna weer een keer langs Rica ga om het verschil op de dyno te meten tussen die twee en m'n stock run van afgelopen weekend.
Dan hebben wij na afloop zitten kletsen bij de Mc?
Short ram moet je uit je hoofd laten, Dan lever je vermogen in. Voorbeelden staan hier op het forum.
Met een Cold Air Intake krijg je vermogen erbij maar daarvoor moet je alleen een stukje wielkuip wegsnijden.
Ik wil over een tijdje ook weer graag wat dingen testen dus misschien kunnen we dan met een klein groepje terug gaan.
Posted: Mon Apr 26, 2010 7:06 pm
by jupke
mooie resultaten allemaal