Page 6 of 7

Posted: Tue Jun 13, 2006 8:47 am
by VTECRob
itr-1895 wrote:s-tech zijn het snelste op de slalom dus... 8)


Jouw gewichtsverdeling was anders he... 1 of 2 personen... :razz:

Posted: Tue Jun 13, 2006 9:36 am
by slydawg
OEM werkt ook goed op de slalom, stonden alleen 2 pionnen in de weg.

Posted: Tue Jun 13, 2006 10:22 am
by VTECRob
ja, maar jij hebt een andere ootoo he...

Posted: Tue Jun 13, 2006 4:05 pm
by slydawg
Da's waar ook, ff vergeten dat het om de ITR gaat.

Posted: Tue Jun 13, 2006 8:58 pm
by itr-1895
civic is ook een halfe meter korter dus kan ook makkelijker tussen die pionnen door :wink:

maar ik houw m'n bek wel weer :D

Posted: Tue Aug 04, 2009 3:27 pm
by JDMTEG
Even terug iets naar boven halen.

Als ik dat hier allemaal zo lees is een Spoon verenset met OEM shocks de meest interessante oplossing mocht je de OEM dempers willen houden.

Nu zou ik een schroefset kunnen kopen Tein. Het betreft een Tein HA shroefset.

Enkele foto's. Om deze set gaat het.
Image

Image

Het product nummer vind ik nergens terug op de site van Tein.
Op de demper zie ik wel EG6-F staan. Kan iemand me vertellen of deze set ook kan gebruikt worden op een DC2?

thanks...

Posted: Tue Aug 04, 2009 3:45 pm
by slydawg
De reden dat je het product nr niet meer vind kan zijn dat ze niet meer worden gemaakt.
Ik zou hem niet zetten onder een DC2, passen zal het vast wel maar de springrates zijn verschillend.
Zie info HIER

Posted: Tue Jan 05, 2010 9:24 pm
by Guest
ben van plan die tein s-tech veren te nemen met stock shocks, maar als ik er nu Mfactory extended baljoints ondersmijt is de wielgeometrie toch grotendeels terug in orde? of toch maar een camberkitje bestellen.. :?:
moet wel zeggen zal H-brace en na verloop van tijd ook traction bar onderkomen, en ik vermoed wel dat die de originele afstand tussen de veerpoten bewaren (h-brace)

Posted: Tue Jan 05, 2010 10:25 pm
by Gaskleppie
Sodeju! Dat zijn 260 kilo veren die daar op zitten! Dat is ongeveer 4 keer harder dat standaard. Echt een circuit set die totaal onbruikbaar is op straat. Ze passsen wel gewoon dus je mag het proberen. Verwacht niet te veel comfort, hahaha!

Ze zijn voor een JDM civic EF.

Dacht ik dat ik harde veren had met mn 160 kilo voor....

Posted: Tue Jan 05, 2010 10:59 pm
by D_ToXx
waar haal jij die 260 kilo vanaf? DKH26?
ik zal het zo zeggen: ik weet niet zo wat ik heb,
maar ik heb al 3× de connector uit de controller gehad.
99% zeker door het stuiteren op soft.

en dan zijn de mijne straat waardig volgens tein :D

en als je ze 2dehands koopt: schokbrekers kunnen ze controlleren en hervullen.

Posted: Tue Jan 05, 2010 11:01 pm
by Gaskleppie
idd, Tein geeft zn springrates af dmv de code op de demper. die 26Kilo is per mm.
Meestal wordt er gerekend per cm dus vandaar mn reactie met 260kilo (per cm)

Posted: Tue Jan 05, 2010 11:03 pm
by D_ToXx
suks dat ik geen foto kan vinden van de mijne...
volgende keer ff sjekke wat er staat.


thanks.

Posted: Tue Jan 05, 2010 11:40 pm
by mr. X
Hard is toch niet altijd beter?

Te hard en het veert niet meer waardoor de schokken niet opgevangen worden en het dus ook weer gaat stuiteren, toch?

Posted: Tue Jan 05, 2010 11:47 pm
by D_ToXx
dat is te... :wink:

heb er last van ja. :D
maar een subaru WRX 2004 (chip 290 pk) kwam me niet voorbij doordat ze zo stug stonden. 8)

wil echt wel weten wat ik heb.... :D

Posted: Wed Jan 06, 2010 7:54 am
by slydawg
Welke set heb je?

Posted: Wed Jan 06, 2010 5:50 pm
by Gaskleppie
Wacht even. Bij de HA vind ik net dat de springrate's anders zijn dan de code.
Ik vond dit over de set die voor de EG civic bedoeld is:

Code: Select all

Civic   92-95   EG6   HA   DSH26-K1SS2   8   448   5   280     $1090


Dus 8kilo/mm voor en 5kilo/mm achter.
Valt mee dus. Maar volgens mij klopt de code dan niet die er op staat. Vaag....

Posted: Wed Jan 06, 2010 9:52 pm
by D_ToXx
de super street dat weet ik zeker.ik weet dat ik ergens foto's heb
van de code omdat de controller er niet bij zat.maar kan ze niet vinden...

binnenkort moeten de banden er toch af, zal ik eens kijken na wat voor
code erop staat. bij mij stond er ook zo'n code op als op het tein plaatje.

Posted: Thu Jan 07, 2010 5:51 am
by Gaskleppie
Als het goed is staat er ook nog wat op de veren. Welke kode staat daar op?

Posted: Thu Jan 07, 2010 8:08 am
by Benjdmin
What made you think they were for an EF?

Since the JDM Eg6 has the same LCA's as the Dc2 you can just use em on the Dc2...

You can always throw other springs on there if you feel like it.

If you can get them for a decent price you should go for it!

Posted: Tue Feb 02, 2010 8:42 pm
by D_ToXx
straks ff gekeken en er staat voor op:

GBA12-11746-L
EP 3 FL
10007

de -L zat voor links staan.
bij de andere kant staat dezelfde code maar dan met -R bovenaan.

wie kan er russisch lezen? :D

http://www.autosporttuning.ru/price/tein_2009_08.htm