yup....
Dat was ik en ik had ook heel veel plezier
Jammer dat de ATR vanwege zijn gewicht toch niet veel rondje voluit kan. Niet zonder aanpassingen dan. Ik ga als ik volgende keer nog mag meedoen de AP Racing 6 pots Bigbrakekit halen. Icm met semislicks moet het goed komen.....Mijn Mugen's zijn nu krom :evil: BAH!
Super gezellig dagje. Beetje blauw bekkend foto's genomen, beetje geouwehoerd de hele dag. Ook wel relaxed.
Mooie strijd, nipt gewonnen door de Engelse EVO. Jammer dat de Beemer GTR kapot ging...
Toch zou ik verwachten van Mugen dat zoiets niet zomaar gebeurd?
Op race auto's zitten naast echt race spul ook altijd rem koel slangen. Denk niet dat dat voor niks is..
Gaskleppie wrote:Super gezellig dagje. Beetje blauw bekkend foto's genomen, beetje geouwehoerd de hele dag. Ook wel relaxed. Mooie strijd, nipt gewonnen door de Engelse EVO. Jammer dat de Beemer GTR kapot ging...
Rikky wrote:ja dat snap ik maar dat het zo vlug krom trekt had ik ook niet verwacht...
Luc heeft dit niet te maken dat je de schijven bewerkt had. Zoiets kon ik me herinneren....corrigeer me als ik het fout heb.
Klopt...maar alleen 1 a 1.5 mm afgedraaid in het midden zodat hij paste....meer niet.
@Frank.
Ik heb de koelslangen niet gemonteerd omdat ik kapot was van het voorbereiden van TA( ik werk trouwens 12 uur 7 dgn p/w :wink: :wink: . De koelslangen gingen niet 1-2-3 erin ivm zijn elektrisch bedienbare klep (voor op straat zodat de schijven niet teveel afkoelen icm DS3000)...wou de velgen ook matzwart spuiten...ook niet van gekomen.
Motor moest nog afgesteld worden....ook niet van gekomen.
Rikky wrote:ja dat snap ik maar dat het zo vlug krom trekt had ik ook niet verwacht...
Luc heeft dit niet te maken dat je de schijven bewerkt had. Zoiets kon ik me herinneren....corrigeer me als ik het fout heb.
Klopt...maar alleen 1 a 1.5 mm afgedraaid in het midden zodat hij paste....meer niet. @Frank. Ik heb de koelslangen niet gemonteerd omdat ik kapot was van het voorbereiden van TA( ik werk trouwens 12 uur 7 dgn p/w :wink: :wink: . De koelslangen gingen niet 1-2-3 erin ivm zijn elektrisch bedienbare klep (voor op straat zodat de schijven niet teveel afkoelen icm DS3000)...wou de velgen ook matzwart spuiten...ook niet van gekomen.
Klopt...maar alleen 1 a 1.5 mm afgedraaid in het midden zodat hij paste....meer niet. @Frank. Ik heb de koelslangen niet gemonteerd omdat ik kapot was van het voorbereiden van TA( ik werk trouwens 12 uur 7 dgn p/w :wink: :wink: . De koelslangen gingen niet 1-2-3 erin ivm zijn elektrisch bedienbare klep (voor op straat zodat de schijven niet teveel afkoelen icm DS3000)...wou de velgen ook matzwart spuiten...ook niet van gekomen.
ongetwijfeld niet de plek hiervoor, maar dit maakt me nieuwsgierig....
hahahaa ...ok.
Voor circuit heb je die koelslangen wel nodig om goed te kunnen afkoelen zodat de schijven niet gaat kromtrekken en ook blijft remmen. Hij koelt trouwens niet overal gelijk af,CMIIW...echter voor straat moet hij weer niet te koud zijn...waarom,vanwege de eigenschappen van DS3000. Die remt...nee,bijt, alleen als ie warm is. Daarom heb ik een klep voor de inlaat van die koelslangen gemaakt zodat ie op straat dicht blijft (niet te koud)en op circuit open (heel koud aub)
DS3000 is eigenlijk toch alleen bedoeld voor trackuse, voor straat zou ik ze zeker niet gebruiken omdat de blokken alleen goed opereren boven een bepaalde temperatuur (ik heb mijn zware twijfels als je een noodstop moet maken bij straatgebruik). Beetje omslachtig om een heel koelsysteem aan te leggen voor die blokken.
ongetwijfeld niet de plek hiervoor, maar dit maakt me nieuwsgierig....
hahahaa ...ok. Voor circuit heb je die koelslangen wel nodig om goed te kunnen afkoelen zodat de schijven niet gaat kromtrekken en ook blijft remmen. Hij koelt trouwens niet overal gelijk af,CMIIW...echter voor straat moet hij weer niet te koud zijn...waarom,vanwege de eigenschappen van DS3000. Die remt...nee,bijt, alleen als ie warm is. Daarom heb ik een klep voor de inlaat van die koelslangen gemaakt zodat ie op straat dicht blijft (niet te koud)en op circuit open (heel koud aub)
Zo ongeveer dus....
voodoo verwoordt precies wat ik bedoel....
heb er niet zoveel verstand van maar ik zou me wel 2 maal achter de oren krabben voor ik ds3000's als straatblok zou gebruiken....
Voodoo wrote:DS3000 is eigenlijk toch alleen bedoeld voor trackuse, voor straat zou ik ze zeker niet gebruiken omdat de blokken alleen goed opereren boven een bepaalde temperatuur (ik heb mijn zware twijfels als je een noodstop moet maken bij straatgebruik). Beetje omslachtig om een heel koelsysteem aan te leggen voor die blokken.
Ik heb er helemaal geen last van gehad op straat. Ik had ze opgehaald bij Maskertje toen het sneeuwde...een paar dgn later ingelegd en ingereden.
Ik was wel voorzichtig omdat ik de verhalen kent.
Mijn bevindingen:
Geen last van gehad bij noodstop ofzo. Heb het geprobeerd toen ze ingeremd waren. Ze remmen als OEM nar mijn gevoel. Het enige verschil is dat als je blijft remmen....dan opeens HAP! Dan gaat ie bijten.....
hey lcr hoe waren je rondetijden??? ik heb ook nog een paar foto's van jouw op t circuit moet je maar even je mail adres door pmen. dan zal ik je er een paar sturen.
vond t een koude maar heel leuke dag was dan wel niet meer met een itr maar gelukkig heb ik er weer genoeg gezien haha.
Warm-up 2.189, de 11e tijd
Finale 2.138, de 10e tijd
@Kniteforce
Ja....om te beginnen: het belangrijkste...een Moroso Oilpan!!! Bovenblok versterkt, ECtune en een stage1 exedy clutch met 5.2kg F1 vliegwiel. Koppeling was toch al gaar......
bertjehonda wrote:hey lcr hoe waren je rondetijden??? ik heb ook nog een paar foto's van jouw op t circuit moet je maar even je mail adres door pmen. dan zal ik je er een paar sturen.
vond t een koude maar heel leuke dag was dan wel niet meer met een itr maar gelukkig heb ik er weer genoeg gezien haha.
heb er niet zoveel verstand van maar ik zou me wel 2 maal achter de oren krabben voor ik ds3000's als straatblok zou gebruiken....
X2..
DS3000 heeft een frictie factor die 2 keer hoger is dan welk ander blok dan ook. Daarom is er maar een hele kleine selectie schijven die dit aan kan zonder compleet afgedraaid te worden. Alleen de echt professionele schijven alleen bedoeld voor circuit werk kunnen die blokken aan.
btw, controleer gelijk je lak maar even op je deuren, zijschermen etc. Waarschijnlijk zitten daar de metaal splinters nu in gebrand.