Page 8 of 8
Posted: Wed Apr 28, 2010 9:34 am
by micronsil
Mr x
Hoe is het mij jou test gegaan ?
Ik ben wel benieuw wat eruit gekomen is
Posted: Wed Apr 28, 2010 9:35 am
by Rikky
micronsil wrote:Mr x
Hoe is het mij jou test gegaan ?
Ik ben wel benieuw wat eruit gekomen is
Staat hier ergens in dit topic :wink:
Posted: Wed Apr 28, 2010 10:31 am
by micronsil
Thx Dat was net een pagina die ik jammer genoeg overgeslagen had.
Heb gelezen.
Jammer dat het maar 3 pk is maar toch nette resultaten voor 100 euro.
Posted: Fri May 07, 2010 4:06 pm
by Gijs
Gangaran wrote:Ik hoop ook de 250pk te doorbreken. Jij had geen RBC dacht ik, of wel? Ik update jullie wel na volgende week vrijdag.
En wat was het resultaat ?
Maar ik ken de bank van IT, meet eerder te laag (realistisch) dan te hoog..
Posted: Fri May 07, 2010 5:29 pm
by Gaskleppie
Hij meette eerst altijd vrij laag. Zo laag dat je hem niet kon veregelijken met anderen. De laatste tijd meet hij vrij realistisch, net als je bv bij Rica ziet. De metingen die deze keer bij Rica gedaan zijn kan je aardig vergelijken met IT.
Posted: Sat May 08, 2010 8:17 am
by Gangaran
Helaas niet Frank. Mijn laatste meting bij RICA was dus 247pk en bij IT 232pk(gister). Eindresultaat was 237pk. Ik weet niet meer wat ik moet geloven. In principe zou ik nu weer bij RICA moeten meten.
Posted: Sat May 08, 2010 9:01 am
by integra
????????, Wat een verschil :shock: . Volgens mij is er geen bank gelijk. (zelfs niet twee van het zelfde merk.) En dat zou ook wel nooit komen denk ik. :-?
Posted: Sat May 08, 2010 9:01 am
by integra
????????, Wat een verschil :shock: . Volgens mij is er geen bank gelijk. (zelfs niet twee van het zelfde merk.) En dat zou ook wel nooit komen denk ik. :-?
Posted: Sat May 08, 2010 10:39 am
by Gijs
Ik had dit resultaat enigsinds verwacht. No offence natuurlijk
Mijn laatste resultaat bij IT was 235 pk met een aangekochte MAP, niet afgesteld (ongeveer een maand geleden). Dus ook met RBC. 250 echte pk op een K20 zonder FI/andere cams is volgens mij niet echt mogelijk

Posted: Sat May 08, 2010 11:02 am
by Gangaran
Dat hebben ze gister bij IT mij ook wijs proberen te maken, dat 240pk+ niet mogelijk is zonder cams/FI etc.
Nu ga je weer dat gezeur krijgen van verschillede banken, verschillende meetresultaten. Welke is nu de goede??
Wel vreemd dat de crx van Ton wel 247pk kan halen zonder RBC.
Nogmaals, ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Posted: Sat May 08, 2010 3:34 pm
by Sincx
Je buttdyno kun je geloven !
Denk dat je de resultaten op exact dezelfde bank voor en na modificaties meer als indicatie moet nemen hoeveel je er ong. op vooruit bent gegaan.
Maar geloof niet dat ik met jouw resultaten eender welke bank me echt druk zou maken :lol:
Gangaran wrote:Dat hebben ze gister bij IT mij ook wijs proberen te maken, dat 240pk+ niet mogelijk is zonder cams/FI etc.
Nu ga je weer dat gezeur krijgen van verschillede banken, verschillende meetresultaten. Welke is nu de goede??
Wel vreemd dat de crx van Ton wel 247pk kan halen zonder RBC.
Nogmaals, ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Posted: Sat May 08, 2010 4:24 pm
by Gijs
Idd, gewoon altijd op dezelfde bank gaan..
Ik ging van 206pk met Intake/Catback naar 235pk met K-pro/RBC/header erbij. Dus als hij afgesteld is ga ik weer bij IT op de bank.. Anders heeft het geen zin..
En uiteindelijk is het het gevoel dat telt.

Posted: Sat May 08, 2010 5:55 pm
by EK20A
247 zonder RBC en cams lijken mij positieve cijfers, echter zal iedere dyno verschillen. En het gaat erom dat je er een positief gevoel bij hebt.
Kijk maar naar de verschillen tussen NL, UK en de US. Degene die de motoren bouwt die ik verkoop heeft laatst een gebouwde 2.0 met itb's gebouwd die 272 doet op een engine dyno. Dat is eigenlijk de beste manier om krukas pk's te meten. Je hebt geen verliezen van je bak / overbrenging die je dmv reken formules moet omrekenen.
Ik verwacht dat mijn setup met de juiste cams 300+ kan doen. Echter omdat mijn bak me beperkt qua vermogen mik ik op 280 bruikbare pk's (laten we zeggen +/- 250 whp). En een goede koppel kromme alles daarboven is mooi meegenomen!
Posted: Sat May 08, 2010 10:05 pm
by Gaskleppie
Hoe groot wordt die motor van jou dan? Wordt het een K24? Eimert de groot heeft hier in nederland al een K24 gebouwd en die maakte idd ook op een haar na net gee 300pk op een engine dyno.
@ gangarang, Ik sta er idd van te kijken dat die IT bank nu weer minder geeft. En dat terwijl ik andere uitdraaien heb gezien die weer wel aardig overeen kwamen.
Het enige bewijs wat we hebben dat de Rica bank aardig klopt is het feit dat een gezonde standaard K20 idd presies zn vermogen afgeeft wat ze opgeven. Een minder gezonde valt gelijk door de mand en een opgefokte K20 geeft meer. Niet dat dat nou presieze feiten zijn, maar ik ken ook banken die altijd meer aangeven... dus zeg het maar..
Het enige wat ik je over IT kan vragen is of ze elke run netjes de out-run gedaan hebben om het verlies te bepalen. Ik heb ze er vaker op betrapt dat ze nogal makkelijk even 15% toevoegen ipv de verlies meting uit te voeren.
En bij Rica kwam juist naar boven dat je koppeling een tikkie blijft hangen als je niet helemaal volledig je koppeling intrapt. Vandaar dat Roeltje een extra meting nodig had. Tijdens de out-run zag hij fluctuaties in de meting, en dat gaf een foutieve meting. Bij de tweede meting zag alles er wel goed uit. Hij wist zelfs nog te herinneren dat de vorige keer het ook zo was met jou auto!
Zo zie je maar dat een run zomaar beinvloed kan worden en dat idd een echte engine dyno de enige juiste manier van meten is. Maargoed, dan duren die dyno dagen zo lang....
Posted: Sat May 08, 2010 11:07 pm
by Gangaran
Oh ja wat mij opviel is dat bij RICA had ik dus 247hp en 191whp.
Bij IT had ik 237hp en 201whp. Ook weer een vreemd geval.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn banden bij rica op 2.2bar stonden en bij IT 2.4
Posted: Sat May 08, 2010 11:32 pm
by EK20A
Gaskleppie wrote:Hoe groot wordt die motor van jou dan? Wordt het een K24? Eimert de groot heeft hier in nederland al een K24 gebouwd en die maakte idd ook op een haar na net gee 300pk op een engine dyno.
@ gangarang, Ik sta er idd van te kijken dat die IT bank nu weer minder geeft. En dat terwijl ik andere uitdraaien heb gezien die weer wel aardig overeen kwamen.
Het enige bewijs wat we hebben dat de Rica bank aardig klopt is het feit dat een gezonde standaard K20 idd presies zn vermogen afgeeft wat ze opgeven. Een minder gezonde valt gelijk door de mand en een opgefokte K20 geeft meer. Niet dat dat nou presieze feiten zijn, maar ik ken ook banken die altijd meer aangeven... dus zeg het maar..
Het enige wat ik je over IT kan vragen is of ze elke run netjes de out-run gedaan hebben om het verlies te bepalen. Ik heb ze er vaker op betrapt dat ze nogal makkelijk even 15% toevoegen ipv de verlies meting uit te voeren.
En bij Rica kwam juist naar boven dat je koppeling een tikkie blijft hangen als je niet helemaal volledig je koppeling intrapt. Vandaar dat Roeltje een extra meting nodig had. Tijdens de out-run zag hij fluctuaties in de meting, en dat gaf een foutieve meting. Bij de tweede meting zag alles er wel goed uit. Hij wist zelfs nog te herinneren dat de vorige keer het ook zo was met jou auto!
Zo zie je maar dat een run zomaar beinvloed kan worden en dat idd een echte engine dyno de enige juiste manier van meten is. Maargoed, dan duren die dyno dagen zo lang....
Wordt een 2.2en een beetje liter, 90mm zuigers 86mm stroke, lichtgewicht forged krukas etc. etc. maar zoals gezegd ga niet voor piek pk's. Heb liever een brede powerband en een motor die heel blijft. Heb zelfs overwogen de motor te destroken...
Posted: Sun May 09, 2010 5:54 am
by Gaskleppie
Gangaran wrote:Oh ja wat mij opviel is dat bij RICA had ik dus 247hp en 191whp.
Bij IT had ik 237hp en 201whp. Ook weer een vreemd geval.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat mijn banden bij rica op 2.2bar stonden en bij IT 2.4
Ja ok, maar deden ze ook een verlies meting direct na elke run?
Posted: Sun May 09, 2010 3:04 pm
by Gangaran
Frank, om eerlijk te zijn zou ik het niet weten.
In de zomer ga ik nog een keer bij Rica meten,
om te kijken wat de verschillen zijn.