Page 8 of 9

Posted: Tue Aug 09, 2005 6:16 am
by ITR1689
Welk type bougie heb je nu? En welke ga je proberen? Denso IK24?

Posted: Tue Aug 09, 2005 7:25 am
by Gaskleppie
nee, ik had de denso IK22.
De gewone NGK bkr7e-11 zou perfect moeten werken op deze setup dus ga ik die maar proberen.
Ik denk dat het dunne naaldje van de Denso gaat gloeien waardoor ik voortijdige ontsteking krijg. Met de dikkere electrodepunt van de NGK hoop ik dat het weg is.

Posted: Tue Aug 09, 2005 9:55 am
by IvoG
Wel leuk als je dit allemaal zelf kan doen, het wordt jouw eigen unieke auto op deze manier! :wink:

Posted: Tue Aug 16, 2005 10:31 pm
by Gaskleppie
D-day!!

En de D staat in dit geval voor Dyno!
Eerste resultaat na afstellen van mengsel en een veilige ontstekings map: 251,5PK bij 8895rpm!!!
Zeer tevreden met dit eerste resultaat en er kan nog bijkomen als we met de nokkenassen gaan spelen. Ook de ontsteking zou nog wat aggresiever kunnen.

Max koppel is 218Nm bij 7665rpm. Het koppel is vanaf 3200rpm minimaal 195Nm en piekt dus bij 7665rpm. Echt waanzinnig! Hij trekt als een lier boven de 6000rpm tot de begrenzer die op 9200rpm staat.

Tot nu toe dus een positief resultaat!

Posted: Tue Aug 16, 2005 11:24 pm
by ITR639
Mooi resultaat zeg.
Ben benieuwd wat je er nog meer uit kan halen.
Hebben andere bougies het detonatieprobleem opgelost?
Of heb je alleen de ontsteking minder vroeg gezet?

Posted: Tue Aug 16, 2005 11:40 pm
by IvoG
:thumbs: :worshippy: :toost:

Posted: Wed Aug 17, 2005 5:53 am
by Gaskleppie
De andere bougies verbeterde niets aan het detonatie probleem. Het lijkt erop dat ik bij mijn eerste keer tanken net even een slechte kwaliteit benzine gehad hebt. Een flesje octaan booster bracht wel uitkomst. Ook de ontsteking staat laagtoeren erg aan de veilige kant. Waar je normaal in deellast zo'n 38 graden voorontsteking hebt rij ik nu met bv 20 graden. En nog is het link!

Estor (andere gozer die ook zo'n motor gebouwd heeft) kwam er ook achter dat er slechte benzine bestaat. Hij reed naar duitsland toen zijn motor net afgesteld was. Geen pingeltje niks, maar na het tanken bij Q8 onderweg was het 1 grote pingelpartij!! Ook hier bracht octaanbooster uitkomst.

Al met al zijn het geen motortjes voor beginners......

Posted: Wed Aug 17, 2005 7:37 am
by HONDA
Mooi man, mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen en je lef. :thumbs:

Posted: Wed Aug 17, 2005 9:06 am
by slydawg
Netjes hoor!! Veel plezier ermee!!!

Posted: Wed Aug 17, 2005 4:41 pm
by Gaskleppie
Image

Rechter balk is koppel, linkerbalk is vermogen.

5 minuten na deze run stond de politie op de stoep ivm geluids klachten van lui die 400mtr verderop wonen. Tussen Rica en die huizen zit een drukke 2 baans weg, 1 grote geluidswal, een kanaal met 2 dijken en nog een stuk grasland............ Oeps! Sorry! :o ops:

Gelukkig zit Rica in een zware industrie wijk waar je kabaal mag maken wat je wilt dus meneer agent (plus 2 collega's) kon weer afdruipen. hahaha, lozers!

Posted: Wed Aug 17, 2005 5:51 pm
by IvoG
Volgens mij is linker as vermogen, en rechter as koppel Frank, of wordt ik nou gek?

Posted: Wed Aug 17, 2005 6:19 pm
by Tom
Goed man!!! :thumbs:

Posted: Wed Aug 17, 2005 11:16 pm
by Voodoo
Zo te lezen ben je zeer goed bezig, proficiat!

Posted: Sun Aug 21, 2005 9:44 pm
by mr. X
heeel netjes hoor! alleen waarom een 3-angel ipv 5? en op hoeveel procent draaien je injectoren? gewoon nieuwschierig :roll:

enig idee hoe snel hij aan de 100 zit?

hou m heel man :wink:

Posted: Tue Aug 23, 2005 6:08 pm
by roblom
IvoG wrote:Volgens mij is linker as vermogen, en rechter as koppel Frank, of wordt ik nou gek?

Volgens mij ook ja :D

Posted: Tue Aug 23, 2005 9:44 pm
by Gaskleppie
5 angle hadden ze hier nog nooit gedaan dus veiligheidshalve maar 3 angle laten doen.

De injectoren draaien volgens mijn ecu op 103% bij 7500rpm. Daarboven weer minder ivm instortend koppel. Ik zou dus een tikkie grotere kunnen gebruiken.

Hoe snel aan de 100? Nog niet geprobeerd. Wegkomen zal wel een probleem zijn. Hij reageerd zo aggressief op het gas dat doseren niet makkelijk is.

Posted: Tue Aug 23, 2005 9:48 pm
by mr. X
niet wat riskant over het maximum van de injector te draaien dan? dacht dat die waarde toch rond de 80% moest blijven.. of het ik het nu helemaal mis?

Posted: Tue Aug 23, 2005 10:00 pm
by Gaskleppie
Zo lang je maar rijk genoeg blijft is er niks aan de hand. Ik weet wat ik doe.......

Posted: Tue Aug 23, 2005 10:07 pm
by mr. X
jaja dat zeg ik ook echt niet :wink: hij kan wel rijk genoeg blijven als hij 103% draaid, maar dan krijgt die injector op zn ballen omdat hij op zn eind draaid, dan zou je misschien grotere kunnen pakken.. maar ach zolang hij zo loopt en goed blijft lopen is er niets aan de hand
ik dacht gewoon even met je mee...

Posted: Tue Jan 17, 2006 3:01 pm
by Tim
Echt respect voor dit alles , je hebt er wel erg veel kennis van Frank,

Ben erg onder de indruk van je uitdraai , type-r rules