Page 2 of 4

Posted: Mon Sep 11, 2006 2:34 pm
by RedSun
oow die...... :shock: :?: :lol:

Posted: Mon Sep 11, 2006 2:39 pm
by baRt
ook leuke plakbandjes ;)

Posted: Mon Sep 11, 2006 2:41 pm
by RedSun
aha ok, zag een ITR zaterdag met Yoko plakkers, heb eigenlijk niet meer gekeken welke Yoko's dat zijn.

Posted: Mon Sep 11, 2006 3:18 pm
by VTECRob
Ik sta op Yokohama Advan-032R (S-Compound)
205/50R15 *86V*

Martin ook, maar dan op een nog ergere versie geloof ik.

(Martin en ik stonden naast elkaar zaterdag)

Posted: Mon Sep 11, 2006 3:20 pm
by RedSun
VTECRob wrote:Ik sta op Yokohama Advan-032R (S-Compound)
205/50R15 *86V*


Wat betaal je voor je bandjes als ik vragen mag?

Posted: Mon Sep 11, 2006 3:22 pm
by VTECRob
Moet je even aan Martin vragen, die heeft pas nieuwe...

Martin...?

Posted: Mon Sep 11, 2006 4:49 pm
by Martin.O
die van Robin 032R (S) 3 jaar geleden 833,- euro
die van mij 048 (M) 2 maanden geleden 750,- euro + uitlijnen

Posted: Mon Sep 11, 2006 7:04 pm
by RedSun
VTECRob wrote:Ik sta op Yokohama Advan-032R (S-Compound)
205/50R15 *86V*


Deze kan ik regelen voor 155,- p/st das wel ex balanceren en monteren maar dat kan ik mijn broertje laten doen, weet alleen niet wat hij er voor rekent. Anders moet je je eigen dealer maar even vragen wat hij rekent voor montage en balanceren.

Vooropgesteld dat je bandjes nodig hebt :lol:

Die andere: paas me ff de volledige specs zodat ik zeker de goeie heb.

Posted: Mon Sep 11, 2006 7:12 pm
by baRt
Potenza RE050A 80Y in 205/40r17

Posted: Mon Sep 11, 2006 7:24 pm
by RedSun
baRt wrote:Potenza RE050A 80Y in 205/40r17


Ik bedoelde die van Martin :razz:

Die potenza's van jou krijg ik niet goedkoper dan jouw adresje in Bels :(

Posted: Mon Sep 11, 2006 7:41 pm
by mr. X
baRt wrote:Potenza RE050A 80Y in 205/40r17


hee jij hebt loadings index van 80 ipv de meeste die 87 hebben. Bewust voor gekozen?

Ben benieuwd of die ook lichter zijn doordat ze minder gewicht hoeven te dragen..

Posted: Mon Sep 11, 2006 8:12 pm
by baRt
mja, kreeg die prijs voor die banden voor die maat.
niet speciaal gekozen voor een load index eerlijk gezegd...

alhoewel ik eerlijk gezegd niet weet hoe ik de loadindex moet 'rekenen'. 80 is tot 450 kg. dus 1800 in totaal over de 4 wielen. Als de auto 1200 weegt dan is dat genoeg.
Dan heb je echter niet de extra druk meegenomen die je krijgt bij weight shifts... dus ja... wellicht gevaarlijk, wellicht niks aan het handje...

iemand hier meer info over? heb ik gewoon gevaarlijke banden, of valt het allemaal wel mee?

En H22A7, controleer die prijs nog eens met deze info ;) scheelt mss...
(adresje is trouwens nog in NL hoor, scheelt 4km)

hoe dan ook, als die dingen niet goed zijn en ik zou dus ook voor 175 euro per band de lul zijn de volgende keer, dan ga ik echt wel voor ander spul! Falken Azenis RT615 bijvoorbeeld. De ITR zal toch niet echt een slecht weer auto zijn vanaf nu...

Posted: Mon Sep 11, 2006 8:30 pm
by mr. X
Dikke bandjes! hebben een cool profiel, banden keus is toch lastig.
En de R888 bandjes dan, wat doet dat tov de TR615 ?
Zie de R888 steeds meer..

Loadings index weet ik dus ook niets over hoe het zit. Heb het vandaag nog gevraagd of er een standaard is voor de hoeveelheid van capaciteit die de banden óver het ori gewicht moet hebben... maar kon hij geen antwoord op geven

Posted: Mon Sep 11, 2006 8:37 pm
by baRt
las net ergens 10% en 20% voor de veiligheid... maar als dat zo is, dan rijden we allemaal met ziekelijk sterke bandjes in verhouding tot het gewicht van de wagen...

maar aangezien we wel een hoge snelheidsindex nodig hebben, moet je wel... lage load index en hoge snelheidsindex zijn volgens mij niet echt te vinden in het alledaagse verkoop-leven...

De R888 zit in de regionen van de A0-serie van Yokohama Advan. Tenminste zo lijtk het...
De RT615 volgens mij ook, maar Falken begint hier pas een beetje voet aan de grond te krijgen. Mijn leveranciertje probeerde me al de 512 aan te smeren, die verkoopt hij vrij veel op het moment... maar als je op de Falken site kijkt naar het doel van die dingen, dan weet je wel waarom ik die niet zo nodig hoef te hebben ;)

Posted: Mon Sep 11, 2006 8:58 pm
by mr. X
Hm.. idd ook al ís het 20 procent... Man onze auto's kunnen op 2 wielen door de bocht :lol:

Zal binnenkort ook eens gaan navragen hoe dat zit bij een bandenboer. Wil misschien de 16 of 15 inch std velgen, dus heb daar zoiezo banden voor nodig.

Maar ik heb geen ervaring met beide (R888 of de A0 serie).. enigsinds te vergelijken met de RE050? en wat doet zo'n R888 met de regen? Lijkt me dat je glijd tot en met :D

Posted: Mon Sep 11, 2006 9:30 pm
by baRt
mja, is een band die naar ik aanneem officieel allen op de openbare weg mag om van en naar het circuit te rijden...

oftewel: regen is a big no no...

maar daarvoor moet je de mensen spreken die ermee rijden, ik heb nog nooit zulke uber roelerende bandjes gehad :p

Posted: Mon Sep 11, 2006 9:33 pm
by mr. X
Leek mij dus ook een no-no met regen.
Wat nou als je lekker aan het 'toeren' bent met die bandjes en je krijgt regen onderweg. Denk dat je met aquaplanning zoiezo dood bent ofzo :-? en gewoon nat wegdek je blij bent met alleen plaatschade :roll:

Posted: Mon Sep 11, 2006 9:39 pm
by baRt
mja, je moet ALTIJD rijden naar de omstandigheden he... en als jij WEET dat je 'slechte' banden hebt voor de omstandigheden, kalm doen ;)

Posted: Mon Sep 11, 2006 9:42 pm
by mr. X
Ja, okee. Helemaal met je eens, maar is het überhoupt mogelijk met die dingen te rijden met regen. Zoals ik zei, aquaplanning met 90 km/h is volgens mij nog steeds niet te doen met die dingen?

Posted: Mon Sep 11, 2006 9:44 pm
by baRt
pfff leer je toch driften! ben je nog trendy ook...