Page 2 of 4
Posted: Wed Oct 04, 2006 8:57 pm
by mr. X
loc-tite :lol:
Posted: Wed Oct 04, 2006 9:14 pm
by Katana
Ard, heb je de bougies gecontroleerd nadat je de foutmelding op de ECU gehad hebt (tijd terug)? Als er een injector dicht heeft gezeten kan er met detonatie ook wat gebeurt zijn :shock:
Posted: Thu Oct 05, 2006 10:01 am
by HondArd
Nee, bougies zijn er nog maar een paar dagen uit. Heb ze er pas uitgehaald nadat ik het kleppendeksel had verwijderd. Had toen ook nog geen passende sleutel om de bougies eruit te halen.
Posted: Thu Oct 05, 2006 5:46 pm
by roblom
Dat vet is niet voor de afdichting natuurlijk. Maar het draad van de bougies is vaak erg grof gesneden. Dit zorgt ervoor dat de boegie er dus moelijk(er) in draait waardoor hij minder goed vast zit (aangezien je hem met een moment vastdraait).
Tweede voordeel is dat ze makkelijker losgaan omdat ze minder snel vast komen te zitten.
Staat ook in het WPHB op pagina 23-98 punt 4.
Handleiding bougies vervangen
Posted: Thu Oct 05, 2006 6:10 pm
by mr. X
a.h. duidelijk
En het verlengen van de momentsleutel mbv een verlengstukje. Beinvloed dat het moment?
Posted: Thu Oct 05, 2006 7:10 pm
by roblom
Een moment is een moment en wordt in dit geval bepaald noor het mechaniek in de momentsleutel. Maak je de arm langer dan hoef je dus een kleinere kracht uit te oefenen (Moment = Kracht x arm).
Of bedoelde je een verlengstuk tussen sleutel en bougiedop? Ook dat heeft geen invloed op het moment waarbij de momentsleutel 'knikt'.
Posted: Fri Oct 06, 2006 7:58 am
by Katana
AccordTypeaRd wrote:Nee, bougies zijn er nog maar een paar dagen uit. Heb ze er pas uitgehaald nadat ik het kleppendeksel had verwijderd. Had toen ook nog geen passende sleutel om de bougies eruit te halen.
Wanneer heeft "men"je bougie voor het laatst gecontroleerd dan?
Posted: Fri Oct 06, 2006 8:48 am
by Voodoo
AIYOKU wrote:AccordTypeaRd wrote:Nee, bougies zijn er nog maar een paar dagen uit. Heb ze er pas uitgehaald nadat ik het kleppendeksel had verwijderd. Had toen ook nog geen passende sleutel om de bougies eruit te halen.
Wanneer heeft "men"je bougie voor het laatst gecontroleerd dan?
Ik neem aan dat de vorige eigenaar zich wel aan dit lijstje gehouden heeft :roll:

Posted: Fri Oct 06, 2006 8:54 am
by rob010
nr. 4..... het puntje en de bocht gewoon afgebroken ik wist even niet waar ik het moest zoeken want ik was de wanhoop nabij. Een nieuwe bougie is nog te overzien, maar de restanten daarvan gaan zoeken en de eventuele gevolgen daarvan (totale revisie?) eigenlijk niet
Ik heb dat ook eens een keer gehad,het stukje bougie was bovenop een zuiger vastgebrand en zit daar nogsteeds......
Kan meevallen dus...... :wink:
Posted: Fri Oct 06, 2006 9:17 am
by mr. X
Als je hem verder gaat kietelen heb je nog wel kans dat het een 'hot-spot' word wat detonatie als gevolg heeft. Maar zolang het rijdt :wink:
Posted: Fri Oct 06, 2006 10:07 am
by HondArd
AIYOKU wrote:AccordTypeaRd wrote:Nee, bougies zijn er nog maar een paar dagen uit. Heb ze er pas uitgehaald nadat ik het kleppendeksel had verwijderd. Had toen ook nog geen passende sleutel om de bougies eruit te halen.
Wanneer heeft "men"je bougie voor het laatst gecontroleerd dan?
Dat moet 1,5 jaar geleden zijn geweest, toen de cilinderkop eraf gegaan is voor het vervangen van de uitlaatkleppen.
Posted: Fri Oct 06, 2006 11:49 am
by Voodoo
AccordTypeaRd wrote:AIYOKU wrote:AccordTypeaRd wrote:Nee, bougies zijn er nog maar een paar dagen uit. Heb ze er pas uitgehaald nadat ik het kleppendeksel had verwijderd. Had toen ook nog geen passende sleutel om de bougies eruit te halen.
Wanneer heeft "men"je bougie voor het laatst gecontroleerd dan?
Dat moet 1,5 jaar geleden zijn geweest, toen de cilinderkop eraf gegaan is voor het vervangen van de uitlaatkleppen.
Bij welke km-stand?
Posted: Fri Oct 06, 2006 11:54 am
by HondArd
104k
Posted: Sat Oct 07, 2006 7:58 am
by Katana
Even een andere vraag; Ik heb begrepen dat je een soms wat verhoogt olie verbruik hebt.
Heb je al eens overwogen om dit te gebruiken?:
http://www.inlinefour.com/mugmtentreat.html
Posted: Sat Oct 07, 2006 6:34 pm
by HondArd
Waar is het ergens in Nederland te krijgen en zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
Posted: Sat Oct 07, 2006 7:56 pm
by Katana
AccordTypeaRd wrote:Waar is het ergens in Nederland te krijgen en zijn er al mensen die hier ervaring mee hebben?
Niet in de winkel in Nederland verkrijgbaar, is ook voor de eerste serie S2K motoren voorgeschreven door Honda.
Martin O heeft het in zijn kindje gegooit en zag naar wat ik begrepen heb een verbetering op een compressie test.
Maar... aan alles is aan te komen :-)
Posted: Sat Oct 07, 2006 11:03 pm
by mr. X
Als ik dat zo lees moet iedereen dat maar in zn auto gooien :wink:
Posted: Sun Oct 08, 2006 6:35 am
by HondArd
Group Buy? Weet alleen niet hoe zoiets werkt eigenlijk. Maar als het wordt voorgschreven door Honda zal het wel goed zitten, hoewel er best veel verschil kan zitten tussen de Honda motoren. De cilinder bussen van een H22A7 zijn toch van een bepaalde silicium-legering? Ik vraag me af of het dan geen kwaad kan.
Posted: Sun Oct 08, 2006 11:24 am
by Martin.O
de bussen van een B18C ook
ik heb geen compressietest gedaan maar een cilinderlektest, 3 jaar geleden was het 5% 6% 6% 6% en 2 maanden geleden was het
4% 5% 8& 6%
alle twee de testen uitgevoerd door dezelfde persoon (gerard) uit Brielle ook met dezelfde apparatuur (Snap-on lektesten)
ard ik heb een endoscoop liggen (90 graden en rechtdoor ) als je wilt maken we een afspraak en kom je langs dan kun je de binnenkant bekijken
groetjes Brenda
Posted: Sun Oct 08, 2006 11:43 am
by mr. X
Heb wel interesse in een group buy als er ergens aan te komen is