Page 2 of 2

Posted: Sat Jun 23, 2007 7:48 am
by Gaskleppie
het terugvallen van de toeren is nu verholpen door het schoonmaken van de inlaatklep en het inspuiten van het inlaatspruitstuk met caborateurreiniger.


Ook een manier om dat zeefje schoon te maken!

Posted: Sat Jun 23, 2007 8:56 am
by klokkie
was even een tijdelijke oplossing, bij tijdgebrek. De rest gaat er deze week nog af om gereinigd te worden. Wilde alleen weten of er zo ook daadwerkelijk resultaat kwam : en dat was er! Heb ook een flesje engine cleaner in de benzine gedaan. Kan ook geen kwaad met de rommel benzine die we hier hebben.

Posted: Sat Jun 23, 2007 1:15 pm
by DC2TYPER
mr. X wrote:Had ik ook.
Lijkt wel of 'ie dat niet leuk vind'
Ook als je hem start en daarna afzet, om hem daarna gelijk weer te starten.


Ja hij doet dan de buurman zijn oude ketel na als die hem start..
Precies of hij cylinder per cylinder aan het starten is :-?

Posted: Wed Jul 25, 2007 8:23 pm
by klokkie
Heb eindelijk weer tijd gehad om te klooien. De ATR startte nog steeds slecht. Heb eerst de massa van de accu vervangen. De koperdraden waren helemaal verweerd en dat zou eventueel kunnen. Was de goedkoopste test. Echter zonder resultaat. Heb daarna de startmotor eruit gedraaid, en deze eens van binnen bekeken. Het koperen anker was helemaal geglacuurd. Deze helemaal schoon gemaakt, alles schoongeblazen, alle draaiende delen ingeolied en hij startte direct snel. Ga hem morgen even goed warm rijden en kijken of het nu in orde is. Denk haast van wel, maar je weet het nooit.

Posted: Thu Jul 26, 2007 9:17 am
by roblom
klokkie wrote:Het koperen anker was helemaal geglacuurd.

Weet niet wat je hebt schoongemaakt, maar dat koperdraad hoort een laklaag overheen te zitten....

Denk ook niet dat het slechte starten iets met je startmotor te maken heeft.

Posted: Thu Jul 26, 2007 1:47 pm
by klokkie
de koper draden zijn volgens mij ook geen anker. Ik bedoel het koper gedeelte dat tussen de koolborstels draait. Maar als jij weet waar het dan wel aan ligt mag je het mij vertellen. Dat was namelijk de opzet van deze topic.


En trouwens: hij start nu wel goed. Dus graag een nuttige reactie.

Posted: Thu Jul 26, 2007 3:56 pm
by roblom
Dat heet de sleepring, die moet idd wel schoon zijn.

Sorry als je mijn reactie niet nuttig vind, zo was het wel bedoeld.

- Geeft hij geen foutcodes?
- Probeer je ECU eens te resetten en laat hem daarna een tijdje stationair draaien zonder gas te geven. Zo stelt hij het stationair opnieuw af.
- Meet de temperatuursensor van de ECU eens na.

Posted: Thu Jul 26, 2007 4:03 pm
by klokkie
ben bij een dynamo/startmotor revisie bedrijf geweest, en die hebben me het laten zien en de benaming gegeven. Het koper was helemaal zwart en de startmotor lag vol rommel/slijpsel. Dit alles schoongemaakt en de tandwielen ingeolied en nu alles weer in orde. Daar vertelden ze me ook dat dit een veelvuldig voorkomend probleem is.

Was trouwens ook geen aanval op je, maar baal er alleen van dat ik al een paar maanden het probleem had, en niemand een oplossing had en het nu zoiets kleins blijkt te zijn.

Heb in de tussentijd ( andere reden, namelijk koelvloeistof verbruik) de hele kop eraf gehad, alles laten vlakken, kleppen opnieuw in laten passen, alle rubbers en pakkingen vervangen enz enz. Motor loopt weer als een zonnetje, zonder verbruik. Starten ook weer top. Kost allemaal wat, maar dan heb je ( hopelijk ook wat).

Storingslampjes heb ik gelukkig nooit gehad.

Toch bedankt voor de tips.

Posted: Thu Jul 26, 2007 4:27 pm
by slydawg
Mooi dat ie weer als een zonnetje loopt!

Posted: Thu Jul 26, 2007 4:29 pm
by klokkie
ja ben er wel blij om, want als ie koelvloeistof gaat drinken is het niet goed. Deed ie eigenlijk al toen ik hem kocht maar werd nu erger. Was dus de koppakking en de kop vlakken was ook geen overbodige luxe. Nu alles weer als nieuw.

Posted: Fri Jul 27, 2007 2:40 pm
by HondArd
Rotte startmotor heb ik ooit ook gehad. Was trouwens met mijn eerste auto, een (sl)Opel Kadett-D. Bij koude motor: geen centje pijn, starten als een zonnetje, en (auto was toen al 17 jaar oud) in één keer aanslaan. Bij warme motor: HELEMAAL niet meer willen starten :shock: . Kwam er pas achter op het moment dat we op weg waren naar München in 1997, en de auto daardoor elke keer aangeduwd moest worden. Naderhand bleek de startmotor erg warm aan te lopen, en toen is deze vervangen.
:o ops: Stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb dat ik hetzelfde probleem ook heb gehad.