Motor topic (Post 1= forum rijders)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Katana wrote:Oe, doekje 8)

Dat is een geile rakker.

Heb je er al mee gereden?

Is zeer mooi spul voor te krijgen in Japan.


Nog niet, ik was dit weekend bij Motoport en toen stond de '07 er dus ik ben er wel gelijk op gekropen. Passen doet het in ieder geval... :D

Er stond ook een '03 zoals jij had en dat zat eigenlijk nog beter. De '07 is iets spartaanser qua zit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTECCIE wrote:
Katana wrote:Oe, doekje 8)

Dat is een geile rakker.

Heb je er al mee gereden?

Is zeer mooi spul voor te krijgen in Japan.


Nog niet, ik was dit weekend bij Motoport en toen stond de '07 er dus ik ben er wel gelijk op gekropen. Passen doet het in ieder geval... :D

Er stond ook een '03 zoals jij had en dat zat eigenlijk nog beter. De '07 is iets spartaanser qua zit.


Klopt, de 600RR is lekker Spartaans maar wel lekker scherp.

Klein nadeel is de beperking voor een tweede berijder(ster). Lijkt meer op een lanceer platform :twisted:

Ik vind het een heerlijke motor maar je zou er eerst eens mee gaan rijden. Die dingen zijn er voor gemaakt om te rijden. Er op proef zitten is een indicatie maar rijdend voel je of het klopt/aan sluit op je smaak. Alleen bij het stoplicht sta je met je rechter vijf tenen op de grond.
De rest op je tenen. Voel je een met je machine, damn ik mis dat kreng.

Mocht ik je ergens mee kunnen helpen hoor ik het graag.

Gr
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Uiteraard ga ik nog proefrijden maar ik moet eerst nog afrijden over 3 weken. :D

Dat van de passagier is wel vervelend want Eef moet wel af en toe achterop kunnen. Hoe erg is het voor iemand achterop?

Net een indicatieprijs voor de verzekering gehad en dat valt 100% mee, 500 euro per jaar all risk.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Misschien kom ik lullig of als een watje over, maar is het wel een goed idee om meteen met een CBR600RR te beginnen? :dunno:

Ik weet niks van motoren af en ik kan me niet veroorloven om me erin te gaan verdiepen, so be gentle in your replies. Ik vraag mezelf alleen oprecht iets af, wellicht kunnen degenen die daar een gewogen en semi-objectief oordeel over kunnen geven mij een antwoord op geven.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Mijn wedervraag is dan, waarom niet?

Hetzelfde zeiden ze van mijn oude CRX VTEC en ook dat heb ik overleefd. Alles hangt af van je eigen vermogen om normaal te doen en of een motor dan 200 kan of 300 is niet relevant.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Klopt, ik ben begonnen op een Fireblade, en hey kijk nou, na 2 jaar leef ik nog steeds.

Alleen zul je in het begin wat momentjes kennen, en misschien wel vreselijk om de oren worden gereden, who cares, fuck it, zolang jij 's avonds maar weer thuiskomt en je brommer heel in de schuur kunt zetten.

Of je nu met 130 op een Hayabusa, CBR600RR of RS125 zit, die boom word je hoogstwaarschijnlijk toch wel fataal.

Maar ga eerst lekker proefrijden Sander als je je A' tje hebt, is ook leuk om te doen gheghe.
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

VTECCIE wrote:Uiteraard ga ik nog proefrijden maar ik moet eerst nog afrijden over 3 weken. :D

Dat van de passagier is wel vervelend want Eef moet wel af en toe achterop kunnen. Hoe erg is het voor iemand achterop?

Net een indicatieprijs voor de verzekering gehad en dat valt 100% mee, 500 euro per jaar all risk.


Ga eerst op je gemak afrijden 8)

Als Eef een beetje lenig is komt het wel goed :lol:

London verzekeringen zijn top! Ik had toevallig Robert-Jan vanmorgen ook nog even aan de telefoon. Goede service.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik zit al een geruime tijd te denken om met lessen te beginnen, maar aangezien auto';s mijn nr. 1 is qua hobby , moet ik als ik met lessen & motor kopen de geldboom naar de auto wel stopzetten.

Mijn loon zal wel niet toereikent genoeg zijn om beide voldoende te kunnen uit te oefenen, keuze van mij word ook een 600RR , niet om jou na te apen Sander maar iedereen rijdt met een R6 of R1 en ik vind de CBR'tjes geweldig al vanaf dat ik wil motor rijden.Of ik vind het nieuwste model Kawasake Ninja erg mooi in de kleur 'Lime Green" , maar ik heb zo 123 niks met het merk Kawasaki.

Weet alleen niet het verschil qua zitpositie tegen over de 600RR en Fireblade , omdat ik erg lang ben is moet ik het wel een paar uur kunnen volhouden op de motor.

Ik wil heel graag motor rijden maar eigenlijk wil ik mijn hobby auto niet opgeven.....het is het één of het ander....maar ja als ik kijk wat er mee rij, dat is nihil.

Moeilijke keuze :roll:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

VTECCIE wrote:Mijn wedervraag is dan, waarom niet?

Hetzelfde zeiden ze van mijn oude CRX VTEC en ook dat heb ik overleefd. Alles hangt af van je eigen vermogen om normaal te doen en of een motor dan 200 kan of 300 is niet relevant.
Ik doelde eigenlijk niet eens zozeer op het potentieel van de motor, maar op de kosten als het fout gaat. Alle begin lijkt mij moeilijk, en fouten met een 600RR lijken mij minder vergeeflijk (in welke zin dan ook) dan met een minder ... motor.

Maar goed, een wedervraag is nog geen antwoord op mijn vraag! :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Eigenlijk had ik je vraag al beantwoord aangezien ik dacht dat het over het vermogen ging maar qua kosten denk ik dat het wel meevalt. Een motor, en alles op een motor, is goedkoper dan een wagen en ook daarmee kan van alles fout gaan.

Een snelle motor, een snelle wagen... bij beide kan het fout gaan en bij beide kost het je knaken. Gewoon rijden met je verstand, dat scheelt al de helft of het nu een motor of een wagen is.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Ben je gek....een 600 is gewoon perfect om te beginnen. Zeker een Honda; daarvan wordt door iedereen verteld dat zo'n ding zich erg gemakkelijk laat rijden en ook erg vergevingsgezind is.

V.w.b. auto op nummer 1.....nu nog wel ja. Als je je A-tje en een motor hebt dan verdwijnt die auto snel naar de tweede (of derde of vierde :roll: ) plek.De sensatie op een snelle motor; daar kan geen auto tegenop (misschien een ferrari of zo maar geen type R) :twisted:

TS: er zijn van die 'motorkluizen' die af kunt sluiten en waarin een motor perfect droog staat. Zo'n kluis kun je evt. voor in je tuin zetten.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Maar het gaat me niet om het hard rijden, zelf met de ITR heb ik volgens mij heb ik de 190km/h nog niet gereden, niet dat ik als een oud wijf rij..of wel..... :o ops: :wink:

Maar ik rij altijd bochtige wegen , snelweg en andere wegen zit ik al teveel op dagelijks.
Met de motor ken ik mezelf ..toeren en waar de wegen zeggen tegen mij...hier kun je!! :twisted: Dan zal ik me ook zeker met volle verstand laten gaan...mits het veilig en toelatend is.

Maar ja ...niks meer aanschaffen voor de auto :-? ...een een leuke RR aanschaffen ,waar zeker leuk Japans spul op komt.Ook leuk. :roll:

Twijfel nog erg... :(
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

Kopen Sander,wat voor kleur,foto
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Image

Image
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

OEI wat mooi,kopen maar
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vind alleen het achterlicht geen gezicht. Hoe ze dat ooit hebben kunnen doen. Maar ja daar is vast wel iets mee te hobbyen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

mmm dat is het 07 model toch?

Nu ik de zijkant zo zie, vind ik de vorige versie stukken mooier....

Deze lijkt veel hoger... aan de achterkant en de voorkant is nu opeens niet meer geintegreerd.... :(
ATR#11
Posts: 107
Joined: Thu Apr 06, 2006 10:01 pm

Post by ATR#11 »

VTECCIE wrote: .

Een snelle motor, een snelle wagen... bij beide kan het fout gaan en bij beide kost het je knaken. Gewoon rijden met je verstand, dat scheelt al de helft of het nu een motor of een wagen is.


Ik raad je sterk aan om a.s.a.p. een vervolg cursus te doen. Hierover is veel te vinden op de k.n.m.v site.
Hoewel ik al jaren rij heb ik daar dingen geleerd die ik niet voor mogelijk had gehouden met een motor.
Daar gaan ze echt een paar stappen verder als bij het normale rijlessen, wat logisch is.

Gr Janko
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Dat klopt, of ga eerst wat ervaring op de openbare weg opdoen. Leer de motor een beetje kennen, en doe dan een circuitdag en begin in de langzaamste groep, daar leer je ook megaveel.
Image
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

HaRdCoRe-WeZ wrote:...en doe dan een circuitdag en begin in de langzaamste groep, daar leer je ook megaveel.


Wellicht niet van jezelf, maar misschien wel van een ander.
Locked