Posted: Tue Jul 10, 2007 11:11 pm
Mijne vroeger ook, nu veeel minder..
Honda Type-R Club Forum Archief
https://type-r.nl/forum/
eteuben wrote:Dit is zeker geen performance artikel, maar voor de show staat het mooi deze kabels.
Zou geen enkele tiende van een Pk kunnen opleveren volgens mij. Net als die vonkverbreders in een verleden!
Joanne wrote:slydawg wrote:@ITR1217, dat is het probleem zeker niet geweest.
Neem een CTR met halogeen verlichting, die aan is of course, bedien de knop om het raam omhoog te doen en dan zal je zien wat ik bedoel.
Mijn lampen haperen ook als ik de ramen open doe.
Sinister wrote:Idd is toch logisch dat het door die spanningsval is.
Dat heeft elke auto. Ramen naar beneden doen vergt immers veel vermogen. Net als bv je stuur draaien als je servo hebt dan bolt je motor ook iets trager omdat het servo vermogen wegneemt van je motor.
slydawg wrote:Sinister wrote:Idd is toch logisch dat het door die spanningsval is.
Dat heeft elke auto. Ramen naar beneden doen vergt immers veel vermogen. Net als bv je stuur draaien als je servo hebt dan bolt je motor ook iets trager omdat het servo vermogen wegneemt van je motor.
Nee het is niet logisch.
Niet elke auto heeft het.
En me motor draait ook niet trager als ik aan het stuur draai.
Sinister wrote:slydawg wrote:Sinister wrote:Idd is toch logisch dat het door die spanningsval is.
Dat heeft elke auto. Ramen naar beneden doen vergt immers veel vermogen. Net als bv je stuur draaien als je servo hebt dan bolt je motor ook iets trager omdat het servo vermogen wegneemt van je motor.
Nee het is niet logisch.
Niet elke auto heeft het.
En me motor draait ook niet trager als ik aan het stuur draai.
Dat is wel logisch maar sommige batterijen zijn beter opgeladen omg man :roll: Ah je motor draait niet trager als je aan je stuur draait? Waarom rijden ze dan in sommige raceautos zonder servo? Dat is zomaar dan ofwat? :roll:
ITR1217 wrote:@ slydawg :
Wel wat ik bedoel is heel simpel, in de 10jaar dat ik auto elektriciteit gedaan heb kom je de meest gekke en soms tegenstrijdige dingen tegen maar het gaat erom dat een autofabrikant echt wel weet waarmee hij bezig is !
Natuurlijk door het inbouwen of veranderen van de originele configuratie van de auto kan je neveneffecten krijgen , maar als alle verbindingen en aansluitingen in goede staat verkeren heb je normaal geen problemen en dus die groundwire kit niet nodig ... onafgezien het feit door versterkers , car-kits e.d. je inderdaad meer belasting vraagt van je batterij en daardoor ook zoals bij bv het openen van ramen een spanningsval kunt krijgen waardoor bv uw lichten ff dimmen een oplossing die daar al eens voor gebruikt word is het plaatsen van een condensator daar die de eigenschap heeft veel sneller zich te kunnen op- en ontladen dan een batterij en dus die belastingspieken afvlakt ...
En idd niet elke auto heeft dit fenomeen en dat je weerstand anders word met of zonder is ook logisch maar uw uitlaatspruitstuk heeft bij mijn weten geen enkel effect op uw elektrische funkties ....
slydawg wrote:ITR1217 wrote:@ slydawg :
Wel wat ik bedoel is heel simpel, in de 10jaar dat ik auto elektriciteit gedaan heb kom je de meest gekke en soms tegenstrijdige dingen tegen maar het gaat erom dat een autofabrikant echt wel weet waarmee hij bezig is !
Natuurlijk door het inbouwen of veranderen van de originele configuratie van de auto kan je neveneffecten krijgen , maar als alle verbindingen en aansluitingen in goede staat verkeren heb je normaal geen problemen en dus die groundwire kit niet nodig ... onafgezien het feit door versterkers , car-kits e.d. je inderdaad meer belasting vraagt van je batterij en daardoor ook zoals bij bv het openen van ramen een spanningsval kunt krijgen waardoor bv uw lichten ff dimmen een oplossing die daar al eens voor gebruikt word is het plaatsen van een condensator daar die de eigenschap heeft veel sneller zich te kunnen op- en ontladen dan een batterij en dus die belastingspieken afvlakt ...
En idd niet elke auto heeft dit fenomeen en dat je weerstand anders word met of zonder is ook logisch maar uw uitlaatspruitstuk heeft bij mijn weten geen enkel effect op uw elektrische funkties ....
Ik snap wat je bedoelt :wink:
Enne ik had het over INlaat spruitstuk en gasklep, zitten aantal electr. componenten daarop.
Uitlaatspuitsuk heeft idd niets mee te maken.
ops: waarschijnlijk verkeerd gelezen ....