Page 2 of 3
Posted: Sun Oct 14, 2007 7:24 pm
by LCR
WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
Posted: Sun Oct 14, 2007 7:28 pm
by klokkie
heb nog nooit ferodo's geprobeerd, maar wat ik nu heb vind ik beter dan oem. Je mag best eens komen proberen.
bij interesse stuur me maar een mail.
Posted: Sun Oct 14, 2007 10:58 pm
by Maskertje
LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
Probeer een setje ds2500. Geloof me, je gaat er GEEN spijt van krijgen. Die 'bite' is gewoon zoveel beter! Het enige grote nadeel is dat je last hebt van de remstof.

Sommige jongens hier gaan alleen met OEM schijven en Ferodo remblokken het circuit af en toe op.
Posted: Mon Oct 15, 2007 7:50 am
by Voodoo
LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
Kom op L, je had toch de vorige keer in m'n auto gereden :idea: Of ben je zo vergeetachtig, ik denk dat je gewoon die dingen moet aanschaffen en niet moet twijfelen.
Ferodooooooooos
Posted: Mon Oct 15, 2007 5:41 pm
by martijn
Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.
Ik ben zeer te spreken over Ferodoo
Martijn CTR1145
Posted: Mon Oct 15, 2007 6:01 pm
by bertjehonda
ik heb ze sinds dit weekend onder me itr maar ik vind de ferrodo echt stukken beter hij remt echt super strak ermee hier kan ik voorlopig weer mee vooruit.
Posted: Mon Oct 15, 2007 6:23 pm
by ee8
slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.
itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm
Posted: Mon Oct 15, 2007 8:02 pm
by slydawg
ee8 wrote:slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.
itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm
Heb beide naast elkaar gehad en de ITR blokken waren groter.
Posted: Mon Oct 15, 2007 8:32 pm
by Maskertje
beiden hebben gelijk.
De schijven van de CTR zijn groter dan DC2.
De remblokken van de DC2 zijn groter dan de CTR

Posted: Mon Oct 15, 2007 9:31 pm
by ee8
slydawg wrote:ee8 wrote:slydawg wrote:OEM schijven op CTR willen krom trekken i.z.m. Ferodo DS2500 blokken.
ITR blokken en schijven zijn standaard volgens mij iets groter en hebben daar waarschijnlijk minder last van.
itr dc2 is 280mm
ctr ep3 is 302mm
Heb beide naast elkaar gehad en de ITR blokken waren groter.
dat klopt inderdaad wel......
:wink:
Posted: Mon Oct 15, 2007 10:38 pm
by LCR
Voodoo wrote:LCR wrote:WOW :shock:
Heb je weleens ferodo's in jouw (of van iemand anders met ferodo's) geprobeerd? Zo ja, wat is het verschil onderveer?
Vind de prijs zeker leuk
Kom op L, je had toch de vorige keer in m'n auto gereden :idea: Of ben je zo vergeetachtig, ik denk dat je gewoon die dingen moet aanschaffen en niet moet twijfelen.
8) ik heb ze nu ook
Rondom :twisted:
Al getest op Zolder 8) ,maar had slechte tijden ivm slechte banden. Ze hadden al scheuren door ouderdom of ragwerk
Re: Ferodooooooooos
Posted: Thu Oct 18, 2007 8:55 pm
by Katana
martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.
Ik ben zeer te spreken over Ferodoo
Martijn CTR1145
Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:
Uren knallen op het circuit en niet afkoelen, de science achter de blokken/ hitte opnemen in de blokken of in de schijven. Hitte naar schijven > extra koeling in de schijven, enz, enz, volgt in de toekomst nog wel een " iets" leuks mee :wink:
Posted: Thu Oct 18, 2007 10:03 pm
by Voodoo
Wat bedoel je precies met 'iets'?
Posted: Thu Oct 18, 2007 11:19 pm
by Katana
Voodoo wrote:Wat bedoel je precies met 'iets'?
Wellicht een remmen sience meeting, zal nog wel een tijdje duren :wink:
Re: Ferodooooooooos
Posted: Thu Oct 18, 2007 11:43 pm
by Maskertje
Katana wrote:martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.
Ik ben zeer te spreken over Ferodoo
Martijn CTR1145
Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:
Heb jij brembo schijven en blokken onder je atr?
Re: Ferodooooooooos
Posted: Thu Oct 18, 2007 11:57 pm
by Katana
Maskertje wrote:Katana wrote:martijn wrote:Ben het eens met Voodoo.
Ik heb met beide op het circuit gereden, onder voor mij dezelfde omstandigheden ( OEM en Ferodo ds2500 ).
Zoals een aantal weten had ik met Oem rokende blokken en een zeer zacht pedaal had na het plaatsen van de Ferodoo nergens meer last van.
Een van de opvallenste dingen is nog wel de stabiliteit van het remmen op een hogere snelheid.
Ik ben zeer te spreken over Ferodo
Martijn CTR1145
Brake science noemen ze het, ik ben al een tijdje met Brembo bezig. Schijven en blokken. Wat ik er zo al van begrepen heb zijn er een aantal factoren die de schijven krom doen trekken:
Heb jij brembo schijven en blokken onder je atr?
Nee, nog niet. (Blauwe) oem schijven met DS2500
Posted: Fri Oct 19, 2007 12:14 am
by Maskertje
Wat heeft brembo in zn assortiment voor de ATR dan? Ik heb niks in hun collectie gezien.
Posted: Fri Oct 19, 2007 12:18 am
by Katana
Maskertje wrote:Wat heeft brembo in zn assortiment voor de ATR dan? Ik heb niks in hun collectie gezien.
Even geduld nog :wink:
Posted: Fri Oct 19, 2007 7:32 am
by Voodoo
Katana wrote:Maskertje wrote:Wat heeft brembo in zn assortiment voor de ATR dan? Ik heb niks in hun collectie gezien.
Even geduld nog :wink:
Je weet ons altijd wel te verrassen 8)
Posted: Fri Oct 19, 2007 8:00 am
by klokkie
zoals ik eerder al vermeld heb: ik heb brakemax schijven en blokken van akebono eronder. De prijs voor zo'n set is zeer aantrekkelijk en het resultaat is niet slecht. Vinden jullie dit niets, of wordt dit merk door jullie als "rommel" beschouwd , want ik hoor verder helemaal geen reacties. Ik ben ook voor een brembo set bezig geweest, en als ik daar dan prijzen van hoor schrik ik me kapot. Onder de 450 a 500 eu voor alleen schijven en blokken ( voorkant) was niets te krijgen. Ik betaal nu 275 eu voor de hele set. Dit is gewoon een positieve vraag en zie het niet als een aanval oid. Wil gewoon graag info.
Niels.