Page 2 of 2
Posted: Mon Feb 18, 2008 10:18 pm
by roblom
Als de accu na ff opgeladen te zijn (rondje rijden of aan de lader) weer naar behoren werkt dan heeft het dus niet met de accu zelf te maken lijkt me.
Posted: Mon Feb 18, 2008 10:54 pm
by Gangaran
Ja, maar ze hadden de accu gemeten en het bleek een kortsluiting te hebben. Ze dachten dat de platen in de accu tegen elkaat zitten.
Posted: Tue Feb 19, 2008 2:20 pm
by Gangaran
Ik heb net de stroom even gemeten en ik meet 0,07A. Mijn vraag is nu of dit "veel" is of niet? Kan dit inderdaad een lekspanning zijn of is dezewaarde acceptabel?
Posted: Tue Feb 19, 2008 2:37 pm
by AllGo
Gangaran wrote:Ik heb net de stroom even gemeten en ik meet 0,07A. Mijn vraag is nu of dit "veel" is of niet? Kan dit inderdaad een lekspanning zijn of is dezewaarde acceptabel?
Dat is 0.84 watt.. Daar kan het bijna niet aan liggen...
Posted: Tue Feb 19, 2008 7:26 pm
by Sinister
Hoe kan je nu die stroom meten, stroom kan je bijna nooit juist meten je kan enkel spanning met zekerheid juist meten.
Posted: Tue Feb 19, 2008 7:48 pm
by Gangaran
Om de stroom te meten moet je, je min-pool afkoppelen en daar tussen plaats je een multimeter(Ampere).
Spanning altijd parallel schakelen en stroom altijd in serie, dus niet zo moeilijk.
Posted: Tue Feb 19, 2008 8:49 pm
by Keung
Gangaran wrote:Ik heb net de stroom even gemeten en ik meet 0,07A. Mijn vraag is nu of dit "veel" is of niet? Kan dit inderdaad een lekspanning zijn of is dezewaarde acceptabel?
Onlangs ook zo'n probleem gehad bij een CR-V.
Deze was voorzien van standkachel en accu liep ook steeds leeg.
De stroomafname was 0.05A, zekering van de standkachel verwijderd werd de stroomafname slechts 0.02A
Wellicht dat er iets achteraf is aangesloten? Anders zou het kunnen dat er werkelijk iets in de accu zelf niet in orde is en zichzelf ontlaad.
Misschien dat je een nieuw bestelde accu laat monteren i.p.v. op-voorraad-liggende-accu van de 'slechte' serie weer laat monteren.
Posted: Wed Feb 20, 2008 8:33 pm
by eteuben
Keung wrote:Anders zou het kunnen dat er werkelijk iets in de accu zelf niet in orde is en zichzelf ontlaad.
Een accu ontlaad zichzelf altijd. Ongeveer 1% per dag en je hebt minimaal 40% nodig om te starten :razz: .
Posted: Wed Feb 20, 2008 10:41 pm
by JDMTEG
eteuben wrote:Keung wrote:Anders zou het kunnen dat er werkelijk iets in de accu zelf niet in orde is en zichzelf ontlaad.
Een accu ontlaad zichzelf altijd. Ongeveer 1% per dag en je hebt minimaal 40% nodig om te starten :razz: .
Dan mag ik mijn auto zeker geen 10 dagen laten stil staan.
De dealer zij onlangs dat hij nog maar 50% van zijn vermogen gaf. En de accu is nog maar 8 jaar oud :lol: .
Posted: Thu Feb 21, 2008 7:17 pm
by Gangaran
Volgens mij heb ik de boosdoener gevonden. Het is/was (toch) mijn versterker. De massa kabel zat bijna los. Na 3 dagen niet te hebben gereden, starte mijn auto prima vanmiddag.
Ik hou het even in de gaten, maar volgens mij is het nu opgelost.
Posted: Thu Feb 21, 2008 10:54 pm
by Katana
Gangaran wrote:Volgens mij heb ik de boosdoener gevonden. Het is/was (toch) mijn versterker. De massa kabel zat bijna los. Na 3 dagen niet te hebben gereden, starte mijn auto prima vanmiddag.
Ik hou het even in de gaten, maar volgens mij is het nu opgelost.
Top man :thumbs:
Posted: Thu Feb 21, 2008 11:50 pm
by Lucas79
Hoop dat het goed blijft!
Ik ga van het weekend de EJ9 van Anna maar eens helemaal doormeten.
Posted: Fri Feb 22, 2008 12:04 am
by Sinister
Massa kabel niet goed vast? Hoe kan hij dan versterken, dat hoor je toch direct zou ik denken?
Posted: Fri Feb 22, 2008 6:59 am
by Gangaran
Sinister wrote:Massa kabel niet goed vast? Hoe kan hij dan versterken, dat hoor je toch direct zou ik denken?
Zou kunnen, maar tegenwoordig rijd ik de R niet zo vaak meer als "vroeger". Als ik hem rijd, doe ik dat vaker zonder muziek, wil graag
genieten van het geluid 8)
Posted: Fri Feb 22, 2008 6:59 am
by Gangaran
unicorn wrote:Hoop dat het goed blijft!
Ik ga van het weekend de EJ9 van Anna maar eens helemaal doormeten.
Succes mee.