Page 2 of 2
Posted: Sun Nov 30, 2008 9:32 pm
by Katana
Tank je 98 of 95?
Posted: Mon Dec 01, 2008 4:51 pm
by Roy
Katana wrote:Tank je 98 of 95?
Hij schreef:
ik heb altijd bp ultimate getankt me injectoren waren vies gaf foutmelding missfires 71 72 73 74 injectoren ultrasoon gereingt
en sinsdien trilt hij bij stationair toerental
:read:
Posted: Mon Dec 01, 2008 8:28 pm
by R-STYLE
vandaag me motor inwendig laten reinigen maar heeft niet geholpen met me probleem stationair loopt ie nog steeds kl..te lamp is weer gaan branden met nu missfire 72 73 74 denk maar weer naar de dealer heeft iemand van jullie ook zo'n probleem gehad dat ie stationair niet goed liep motor gaat trillen
Posted: Mon Dec 01, 2008 10:10 pm
by Gaskleppie
Als je motor trilt doet 1 cilinder niet goed mee. Dus dat wordt zoeken in de ontsteking of inspuiting.
Posted: Mon Dec 01, 2008 11:07 pm
by Katana
g-unit wrote:Katana wrote:Tank je 98 of 95?
Hij schreef:
ik heb altijd bp ultimate getankt me injectoren waren vies gaf foutmelding missfires 71 72 73 74 injectoren ultrasoon gereingt
en sinsdien trilt hij bij stationair toerental
:read:

ops: U heeft gelijk, excuus.
Nogmaals injectoren ultrasoon reinigen en nu ook het brandstof filter vervangen?
En tot het probleem is opgelost niet meer dan 3000 tpm.
Als hj detoneerd bij 7850 kan het boem zijn
Posted: Tue Dec 02, 2008 9:33 pm
by itr-1895
als dat vibreren komt nadat je die injectoren hebt laten reinigen kan het zijn dat je bij het los halen van de stekertjes een draadje een beetje hebt los getrokken waardoor hij nu niet meer goed contact maakt.
dit zou wel toevallig zijn als dat bij alle injectoren zou zijn gebeurd.
of die injectoren zijn niet of niet goed schoon gemaakt.
of ze zijn tijdens het schoonmaken beschadigd waar door hij op 1 of andere manier blijft hangen/ niet meer goed inspuit.
Posted: Sun Dec 07, 2008 2:18 am
by bar honda
Ach zeker een Zwarte ATR. Altijd een probleem geweest bij alle ATR. Ik heb het ook gehad de dealer kon niks vinden en ik heb de importeur gebeld en die wistn ook niks. En nu is mijn motor opgeblazen. Dus beter goed nalaten kijken. ( Black Night) hahahha
Posted: Sun Dec 07, 2008 1:52 pm
by MPG
Mijn ATR heeft nog nooit problemen met de injectoren gehad, dus het is te gemakkelijk om te zeggen dat het bij elke ATR problemen geeft. Wel gaat er om de tig duizend kilometer injectorreiniger in de tank van mijn ATR. Ook hier geldt "If it ain't broken, don't fix it".
Bij een niet goed stationair lopende motor kunnen er meerdere (ook niet voor de hand liggende) oorzaken zijn, maar een goede vakgarage zou het toch moeten kunnen achterhalen.
Posted: Sun Dec 07, 2008 10:55 pm
by Gaskleppie
Of het daadwerkelijk een injector is kan je trouwens vrij makkelijk checken.
Laat de motor schuddend en wel stationair lopen. Haal nou 1 voor 1 de stekkertjes los van de injectoren. Als het een injector is gaat hij bij 1 niet anders lopen als je die los haalt, bij de andere 3 zal hij afslaan.
Posted: Tue Dec 09, 2008 1:11 am
by R-STYLE
ik heb vandaag auto aan viergas tester gehangen en heb opgemerkt dat de hc erg hoog zijn dat houdt in dat de auto te veel lucht binnen krijg of heb ik het verkeerd
Posted: Tue Dec 09, 2008 6:45 am
by Gaskleppie
HC zegt wat over de vebranding, dus dat die niet goed is. Dat klopt ook wel, anders staat je motor niet zo te schudden....
Maar, idd een luchtlek langs 1 van de injector rubbers komt vaak genoeg voor.
Posted: Tue Dec 09, 2008 10:29 pm
by MPG
Wanneer de motor ergens valse lucht aanzuigt, dan zal dit niet alleen stationair te merken zijn. De prestaties zullen over het hele toerengebied ook minder zijn. De motor kan uiteindelijk zelfs gaan stotteren.
Bij het loslaten van het gas (onder belasting en GEEN Vtec) zal de ATR onmiddelijk op de motor moeten afremmen. Wanneer de motor de neiging heeft nog even in toeren te blijven hangen, kan dit duiden op valse lucht aanzuigen in het inlaatkanaal. Of dit verschijnsel te merken is, hangt mede af van de hoeveelheid valse lucht die aangezogen wordt.
P.S. De emissies van een motor onder belasting (dyno) geven een veel beter beeld. Stationair testen heeft dan ook weinig zin en is alleen leuk voor de inkomsten van de APK-keuringstations.