Page 2 of 2

Posted: Wed Jun 24, 2009 12:18 pm
by autodre
lol

Posted: Wed Jun 24, 2009 12:28 pm
by Jo&
Mijn km stand is iets van 62500

Posted: Wed Jun 24, 2009 1:05 pm
by iVTEC-fab
remschijven + blokken gaan altijd samen en per set, (voor / achter)

en wat Jo aan het begin zei, koppelingsplaten komen altijd aan de beurt tussen de 100 en 150 dkm. volledig normaal.

fyi: tussen de 150 en de 200 dkm komen je schokbrekers en dynamo aan de beurt (mits nog niet vervangen)

Posted: Wed Jun 24, 2009 1:10 pm
by autodre
oh lekker ook :-) Nou ja dat is pas volgend jaar dan :) Net zoals mijn middendemper. Die komt er ook aan...

Nog suggesties?

Posted: Wed Jun 24, 2009 1:59 pm
by Jo&
iVTEC-fab wrote:remschijven + blokken gaan altijd samen en per set, (voor / achter)

en wat Jo aan het begin zei, koppelingsplaten komen altijd aan de beurt tussen de 100 en 150 dkm. volledig normaal.

fyi: tussen de 150 en de 200 dkm komen je schokbrekers en dynamo aan de beurt (mits nog niet vervangen)


Als je altijd rustig rijdt kun je wel meer dan 150.000 km met je koppeling doen, misschien tot wel 200.000km maar het is een sportwagen dusja...

Boven de 100k zijn er gewoon kosten aan een auto, ongeacht welk merk.
Slijtage gaat een rol spelen.

Posted: Wed Jun 24, 2009 2:45 pm
by slydawg
ik volg het ff niet, remschijven en blokken samen.
Je kan blokken vervangen zonder dat je de schijven doet maar niet andersom, of bedoel je wat anders?

Posted: Wed Jun 24, 2009 2:58 pm
by RedSun
Als je nieuwe schijven neemt moet je ook nieuwe blokken hebben ja.
Dit omdat de blokken en de schijven op elkaar inslijten.

Overigens is het niet zeker dat je dynamo bij kmstand x komt hoor, sommige gaan een leven lang mee bij wijze van.
Zelfde met schokbrekers, de meeste hebben een A merk aftermarket eronder.

Slijtagedelen kun je op wachten andere delen komen soms wel soms niet en soms snel of soms niet.

Posted: Wed Jun 24, 2009 3:25 pm
by wesjes
Schokdempers kan je dan ook weer laten revalven.

Posted: Wed Jun 24, 2009 4:32 pm
by slydawg
Ach wat maakt het uit, gewoon rijden en als er wat stuk gaat nieuwe erop! lol

Posted: Fri Jun 26, 2009 5:53 pm
by autodre
Zo hij is weer terug! Was er om 16:00 ongeveer en rond 17:45 pas weg na een hele uitgebreide uitleg over wat er allemaal gedaan was. Ook samen kijken etc. Echt super.

Wel weer even wennen met rijden :)

Koppeling dus vervangen, bakolie(MTF3) ook. Wow dat voelt ECHT heel anders!

Verder remschijven voor vervangen+blokken voor

Daarnaast een grote beurt--->oa olie/filters, maar ook bougies, brandstoffilter(en dat is niet zo'n glazen dingetje zoals vroeger :) ), en ook KLEPPEN gesteld!

Was ook wel nodig zei ie, en zal het goed merken. Helaas had ik enkel file op de terugweg, maar daar ga ik zeker van genieten :)

Verder natuurlijk allemaal kleine dingetjes, rubbertje hier hoesje daar. Oh ja, ook een motorsteun vervangen!

Daarnast echt service, motorblok mooi schoon gemaakt, hele en dashboard weer als nieuw. Ook dashboard verlichting.

Wat ik wel slecht vond(van OUDE DEALER) ik heb een keer een paaltje geraakt, en heb een nieuwe voorbumper gekregen. Blijkt dus dat er 1 standaard bumper wordt geleverd voor airco auto's en NIET-airco auto's. Bij airco modellen moet je een paar plastic dingetjes demonteren voor meer lucht. Was noooit gedaan(3 beurten inmiddels) en deze monteurhad het meteen gedaan!

Verder claxon weer vast gezet. Tja echt een hele rits kleine dingetjes. Maar echt fijn..

EN JA, ook mijn honda dopjes van de velgen zaten niet goed :D haha

Echt een hele smal geld. Circa 2200 euro, maar 'slechts' 30% arbveidsloon. Rest allemaal materiaal.

Weet zeker dat ik bij een volgende beurt en/of upgrade weer DAAR heenga. Mijn oude dealer was altijd maar zo-zo en nu echt goed gevoel bij. En echt iemand die het leuk vind om alles uit te leggen etc.

Haha niet echt een lekker lopend verhaal, maar elke keer schoot me weer iets te binnen :)

Posted: Fri Jun 26, 2009 7:55 pm
by D_ToXx
veel geld dat wel...

maaja ie loopt weer als een zonnetje :D

Posted: Sat Jun 27, 2009 1:20 am
by slydawg
Op naar de 240K km!