Page 2 of 4
Posted: Wed Sep 02, 2009 1:44 pm
by slydawg
bij mijn spuiter is alleen het dak spuiten al €1000, achterbumper €450 dus ja
de hele auto nh0 spuiten €7000 en dan moet ik de auto zelf kaal maken.
De hele auto doen is onzin en geldverspilling imo
Posted: Wed Sep 02, 2009 2:03 pm
by EK20A
Wat voor spuiter heb jij? Betaal je ook meteen zijn reisje naar Dubai??
Gr Bas
Posted: Wed Sep 02, 2009 2:52 pm
by slydawg
Je begrijpt zelf dat ik nu niet meer bij hem ga, na aanbevelen van een kennis ben ik bij ze terecht gekomen, had me voorbumper en nog wat delen daar laten spuiten maar zag al snel dat het afgeleverde werk niet in verhouding stond met de prijs. Denk dan aan druipers, stofjes en verf die afbladerd als je de auto wast. Wordt wel allemaal onder garantie gefixed maar ik blijf niet op en neer rijden.
Als iemand een goede spuiter weet...
Posted: Wed Sep 02, 2009 2:59 pm
by Jo&
slydawg wrote:Je begrijpt zelf dat ik nu niet meer bij hem ga, na aanbevelen van een kennis ben ik bij ze terecht gekomen, had me voorbumper en nog wat delen daar laten spuiten maar zag al snel dat het afgeleverde werk niet in verhouding stond met de prijs. Denk dan aan druipers, stofjes en verf die afbladerd als je de auto wast. Wordt wel allemaal onder garantie gefixed maar ik blijf niet op en neer rijden.
Als iemand een goede spuiter weet...
Dat is echt een groot probleem... Die zijn er (bijna) niet...!
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:00 pm
by slydawg
Tot nu toe heb ik bij elke spuiter wel foutjes ontdekt in hun spuitwerk en als ik veel betaal verwacht ik gewoon goed werk en geen halve shit..
Een van de discussies die ik had met die spuiter was over het wegwerken van de putjes en stofjes in de lak, hun zeiden dat ze het konden wegpolijsten, in me gedachten dacht ik al van wat voor shit ga ik nu weer krijgen, ben akkoord gegaan om ze een kans te geven hun fouten te herstellen. Na een telefoontje dat de auto klaar was ik weer terug en loop een rondje om de auto en gelijk zie ik alle plekken waar ze hebben lopen polijsten, komt er ook nog bij dat die mongool die het polijsten had gedaan overal rondom die auto krassen had gemaakt met het snoer van de polijst machine en ook een rubber van de voorruit had beschadigd. De auto was helemaal krasvrij en ook alle rubbers waren vernieuwd maar toen ik er een opmerking over maakte kreeg ik te horen dat zwarte lak snel krast en ik niet kan bewijzen dat het rubber nog niet beschadigd was, WTF?!?!?
Op zo'n moment kan je van mij echt een kogel door je kop krijgen, duizenden euro's spendeer ik op die auto, waarom zou ik verzinnen dat zij dat rubber hebben beschadigd en ik mag toch verwachten dat als je een auto spuit deze toch helemaal krasvrij wordt afgeleverd???
Heb toen de auto gepakt en nooit meer naar daar!!
Dus vandaar dat ik gewoon een goede spuiter zoek, anders moet ik maar een cursus spuiten gaan volgen om het zelg goed te kunnen doen hehehe
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:02 pm
by mr. X
Inderdaad. Een goede spuiter vinden is net zo'n grote kunst als het goed werk afleveren van de zaak zelf.
Daar zouden we een topic over moeten hebben. Ervaringen met spuitbedrijven en prijzen. In de verre toekomst wil ik ook wat dingen laten doen. Interesseert me dan niet hoeveel het kost maar dan wil ik ook helemaal geen enkel probleem hebben in de lak. Geen druipers, geen kleurverschil, geen sinaasappelhuid, niks. Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de duurste ook de beste zijn. Nouja, helaas, je begrijpt wat ik snap :wink:.
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:11 pm
by slydawg
Ik begrijp wat je snapt, maar niet wat je bedoeld....
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:25 pm
by mr. X
Nu begrijp ik niet meer wat jij bedoeld :shock:
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:34 pm
by slydawg
LOL ik ook niet hahaha maar ik snap je wel
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:47 pm
by donkeykong
Zwaar klote, meeste spuiters zijn gewoon nep man...lopende band werk, veel willen verdienen minimaal werk.
sad but true
Posted: Wed Sep 02, 2009 7:59 pm
by vtec vince
Ik kan me moeilijk voorstellen dat als je op de snelweg rijd met 120 km/u en er een steentje tegen je moterkap aankomt dat er dan niks te zien is.
Dan moet het wel erg goede folie zijn ja!
Posted: Wed Sep 02, 2009 8:53 pm
by slydawg
Een goeie steen kan de folie wel beschadigen ja maar daarvoor is het toch, om je lak te beschermen niet om mooi te zijn.
O ja, nog een voordeel is vliegen die je er zo afwast al laat je ze een paar dagen erop.
Posted: Thu Sep 03, 2009 6:51 am
by iVTEC-fab
@slydawg, het is triest dat je zoiets moet meemaken. er zijn veel 'bedrijven' die claimen dat ze goed kunnen spuiten maar uiteindelijk toch amateuristisch te werk gaan.
helaas is het in 9 van de 10 gevallen waar dat goedkoop duurkoop is. Er zijn genoeg echte spuitbedrijven in nederland die echt professioneel zijn, maar dat kost gewoon centen. €7000,- tot €9000,- voor het overnieuw spuiten van een auto moet je dan niet raar van opkijken. Bij professionele bedrijven zit er bij dat bedrag ook risico dekking in namelijk. een soort garantie op de lak. als hij dus bijv. begin te bladeren kan je terug komen voor een gratis opknapbeurt.
als een bedrijf deze garantie niet durft te geven, weet je al dat je een risico gaat lopen.
Posted: Thu Sep 03, 2009 7:47 am
by RedSun
Ik snap die negativiteit over spuiters niet. Als je het bij een gerenomeerd bedrijf laat doen heb je 12 jaar lakgarantie.
Dus wat is het probleem?
Een of andere hillbilly die in z'n schuur met een spuitbus aan de gang gaat leverd natuurlijk prutswerk.
Ik heb een aantal ingangen dus als je een serieuse prijsopgave wil hebben dan stuur maar een PM.
Alles wat niet goed gespoten is gaat gewoon overnieuw.
Over wrappen of hoe heet het.
Je krijgt daar nooit de glans mee die je met spuiten krijgt en in the long run zal je auto er nooit mooier op worden.
Posted: Thu Sep 03, 2009 9:03 am
by Jo&
iVTEC-fab wrote:Bij professionele bedrijven zit er bij dat bedrag ook risico dekking in namelijk. een soort garantie op de lak. als hij dus bijv. begin te bladeren kan je terug komen voor een gratis opknapbeurt.
als een bedrijf deze garantie niet durft te geven, weet je al dat je een risico gaat lopen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Elke 'echt' autoschade bedrijf (wat zich dus niet in een achtertuin of schuur bevindt) geeft garantie op je lak.
Dat moeten ze.
Wil nog niet zeggen dat ze goed werk afleveren.
Ik heb ook slechte ervaringen met een gerenommeerde spuiter (via de Honda dealer nog wel).
Kga het daar niet laten fixen, betaal liever nog een keer ergens anders dat het goed gebeurt, dan dat ik over een jaar daar weeer sta.
Ze hadden bijv de lak opgepoetst waar het gespoten was, maar volgensmij met wat zand er tussen, dus waar het NIET gespoten was, was ook gekrast. Ik terug, zei hij ja nu ga je te ver je zeurt te veel daar zijn we niet geweest... Ik zeg nou das gewoon van het uitpoetsen, dat stukje is logischerwijs meegenomen.
Hebben ze het gepoetsts met zo'n machine, was het opgelost.
Ik ga wel een topic beginnen, dan kunnen we ervaringen loggen.
Posted: Thu Sep 03, 2009 10:34 am
by iVTEC-fab
hmja, zulke ervaringen heb ik nog nooit gehad, maar als je die wel gehad hebt snap ik de frustraties.
hun zette krassen op de lak waar nietgespoten hoeft te worden en vervolgens moet jij het maar aan zien te tonen dat hun het gedaan hebben...
klantvriendlijkheid op z'n best !
Posted: Thu Sep 03, 2009 12:24 pm
by vtec vince
Zo'n ervaring heb ik dus met carglass gehad!
Komt er een amateur een voorruit vervangen...smeert ie van die kit op mn dakrand , en probeert het weg te poetsen zonder mn dakkie schoon te maken ( stuifzand ).
Je raad het al...krassen over de hele lengte van het dak.
Mocht ik op kosten laten spuiten van carglass , ze hadden wel ee bedrijfje.
Kom ik daar aan , zegt die kerel...we spuiten geen daken...is te duur!!!
Heeft ie ook gepoetst met een machine, en het was nog goed te zien!!
Posted: Thu Sep 03, 2009 12:26 pm
by Jo&
vtec vince wrote:Zo'n ervaring heb ik dus met carglass gehad!
Komt er een amateur een voorruit vervangen...smeert ie van die kit op mn dakrand , en probeert het weg te poetsen zonder mn dakkie schoon te maken ( stuifzand ).
Je raad het al...krassen over de hele lengte van het dak.
Mocht ik op kosten laten spuiten van carglass , ze hadden wel ee bedrijfje.
Kom ik daar aan , zegt die kerel...we spuiten geen daken...is te duur!!!
Heeft ie ook gepoetst met een machine, en het was nog goed te zien!!
En toen...?
Dat zal voor Carglass toch verzekeringswerk zijn...? Waarom moeilijk doen...
Wat is er uiteindelijk met je dak gebeurt?
Posted: Thu Sep 03, 2009 12:49 pm
by vtec vince
Er moest een taxateur komen voor de schade...aangezien er al een deukje in het dak zat zou ik er niet veel voor krijgen.
Toen heb ik maar besloten dat ze de tering konden krijgen.
Heb de civic toen voor een mooie prijs kunnen verkopen, was een meevaller.
Ze hadden er overigens 3 nieuwe ruiten in gezet voordat het goed was gedaan.
Ik ben er dus helemaal niet over te spreken over carglass en met wie ze zaken doen. :twisted:
Posted: Thu Sep 03, 2009 12:58 pm
by RedSun
Carglass zuigt, Autotaalglas is veel beter