Page 2 of 2

Posted: Wed Mar 31, 2010 9:23 am
by iVTEC-fab
mijn vorige CRX had het ook..

mochten de nieuwe pakkingen niet werken, is blanke kit echt de beste oplossing.

Posted: Fri Apr 02, 2010 7:31 pm
by JDMTEG
Onderkant lichtblokken voorzien van enkele gaatjes zodat het eventuele water dat erin terecht komt weg kan. Condens kan op die manier ook wegtrekken doordat er luchtcirculatie in het lichtblok komt.

Had het probleem vroeger met mijn rode ITR ook en heb het op deze manier opgelost. Nooit meer problemen gehad sindsdien.

Posted: Sat Apr 03, 2010 10:24 am
by vtec vince
Anders een mooie koi karper erin laten zwemmen :dontspeak:

Posted: Fri Apr 09, 2010 9:08 pm
by Guest
meende hier 3dagen geleden te posten dat ik er raar genoeg geen last van heb.
Tot ik de morgen erna buitenkwam en ineens mn rechterachterlicht vol druppels hing vanbinnen :-? :lol:

Posted: Sat Apr 10, 2010 9:40 am
by vtec vince
Ik had het trouwens met mijn civic ek ook , bij de koplamp.

Posted: Sun Jun 27, 2010 3:36 pm
by itr703
Rikky wrote:Het probleem bij die achterlichten is dat er water tussen de achterlichten en rubbers blijft staan en daardoor de rubbers slijten en water je achterlicht in zweet...

zal deze week wel even een foto uitleg maken.

Groetjes,


Ik heb dus ook al een tijdje dit probleem en wordt toch wel tijd er iets
aan te gaan doen omdat ik het achter het glas al wat groen zie kleuren :evil:

Bedoelen jullie met "rubbers" de pakking tussen achterlicht en chassis ?
Wat kosten deze los bij de dealer ?

Ik begrijp ook dat het achterlicht dus soms gewoon "lekt" op de naad
waar voor- en achterkant op elkaar gelijmd zijn ?
Beter is het dus om hier ook wat aan te doen ? (afkitten oid) ?

Iemand trouwens nog een goed idee om de binnenkant van het
achterlicht grondig te reinigen ?

Posted: Sun Jun 27, 2010 7:14 pm
by Rikky
itr703 wrote:Ik heb dus ook al een tijdje dit probleem en wordt toch wel tijd er iets
aan te gaan doen omdat ik het achter het glas al wat groen zie kleuren :evil:

Bedoelen jullie met "rubbers" de pakking tussen achterlicht en chassis ?
Wat kosten deze los bij de dealer ?

Ik begrijp ook dat het achterlicht dus soms gewoon "lekt" op de naad
waar voor- en achterkant op elkaar gelijmd zijn ?
Beter is het dus om hier ook wat aan te doen ? (afkitten oid) ?

Iemand trouwens nog een goed idee om de binnenkant van het
achterlicht grondig te reinigen ?


We bedoelen inderdaad de pakking (dat is een soort rubber) en kosten volgens mij uit mijn hoofd 27,- ps

De voorkant is inderdaad op elkaar gelijmd, deze kan je wel los halen maar dan moet je hem in een oven leggen (omdat het plastic ook hard is) op ongeveer 60 graden... (persoonlijk zou ik er met kit een heel dun randje omheen zetten en het achterlicht dicht laten)

Reinigen kan je het beste met muscle (tast niks aan) wattestaafjes (extra lang) doekjes tandenstokers noem maar op...

Succes :thumbs: