Page 2 of 2
Posted: Tue Mar 30, 2010 12:56 pm
by Sinister
Zo dacht ik het ook al

Posted: Tue Mar 30, 2010 4:16 pm
by goofy1978
als het vermogen op het wiel is is ie wel heel sterk.
of heeft de bank zelf al een correctie gedaan naar krukas pks?
mijn ctr uit 2002 had 173 pk op de wielen
Posted: Tue Mar 30, 2010 4:52 pm
by TypitalianR
goofy1978 wrote:als het vermogen op het wiel is is ie wel heel sterk.
of heeft de bank zelf al een correctie gedaan naar krukas pks?
mijn ctr uit 2002 had 173 pk op de wielen
Weet het niet pcies...
Hij heeft wel de verloren KW's gemeten maar weet niet hoe hij het exact kan uitrekenen wat de wielen geven....
Posted: Tue Mar 30, 2010 5:02 pm
by real187
micronsil wrote:Jo& wrote:Wat maakt het uit in welke versnelling het gedaan wordt?
Max vermogen / koppel word op een turbo auto ind e 3e versnelling bereikt.
Op een N / A blok zit dat in de 4e versnelling als ik het niet verkeerd heb.
Ik zoek het nog ff op
ik heb horen zeggen dat
als je een 6-bak hebt het in de 5de is,
en bij een 5-bak in de 4de.
dit omdat het blok dan toeren kan maken totdat de begrenzer ingrijpt.
Posted: Tue Mar 30, 2010 5:10 pm
by goofy1978
de bank meet altijd pks op de wielen afhankelijk van de overbrenging is 10-20% erbij krukas pks.
bij een motorfiets met ketting 10% voorwielaangedreven auto 15% en achterwielaandrijving en de motor voorin 20% ongeveer
hier de link van mijn uitraai 3e post van boven.
172pk en 168.6nm koppel op de wielen plus 15% kom je ongeveer aan 200pk aan de krukas
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ai-52.html
bij jou uitdraai heeft de bank idd een correctie naar krukas pk gedaan. staat bovenaan op je uitdraai.
Posted: Tue Mar 30, 2010 5:21 pm
by Gaskleppie
de bank meet altijd pks op de wielen afhankelijk van de overbrenging is 10-20% erbij krukas pks.
bij een motorfiets met ketting 10% voorwielaangedreven auto 15% en achterwielaandrijving en de motor voorin 20% ongeveer
Er zijn idd banken die niet het verlies kunnen meten en tellen idd gewoon een percentage op de gemeten wiel vermogens op. Niet mijn manier van werken...
Gelukkig zijn er heel wat banken die wel het verlies meten en dit als correctie gebruiken om het gemeten wiel vermogen om te zetten in motor vermogen.
Posted: Tue Mar 30, 2010 5:27 pm
by goofy1978
hoe kan een vermogensbank meten hoeveel verlies er optreed?
ik vind juist dat de bank gewoon wiel pks moet opgeven zonder correctie.
Posted: Tue Mar 30, 2010 6:03 pm
by Gaskleppie
Ligt eraan wat de meet methode is.
Er zijn banken met 1 grote rol en hebben daarom minder verlies dus meer wiel vermogen.
Sommige banken hebben 2 kleine rollen waar je wielen tussen geklemd zitten en dat geeft meer verlies dus minder wiel vermogen.
Vooral de laatste groep banken hebben een verlies meting direct na de run. Ze meten dan met de koppeling ingetrapt hoe snel de wielen de rollen weer afremmen naar 0. Des te sneller, des te meer verlies, dus hoe meer er opgeteld wordt bij het gemeten wiel vermogen.
De dynojet die jij als voorbeeld geeft heeft maar 1 grote rol en heeft geen verlies meting dus geeft hij het alleen maar in wiel pk's
Posted: Tue Mar 30, 2010 6:14 pm
by goofy1978
aha bedankt voor de heldere uitleg, dat wist ik niet.
Posted: Wed Mar 31, 2010 7:12 am
by iVTEC-fab
hmm zo leer je heir elke dag wat ! :-)
Posted: Wed Mar 31, 2010 2:33 pm
by Sinister
Dat laatste van meten hoe snel de rol afremt naar 0 gebeurt bij veel banken met enkele rol ook. Voor zover ik weet ben ik nog nergens geweest waar ze dit niet deden.
Posted: Wed Mar 31, 2010 4:06 pm
by Gaskleppie
De dynojet doet dit dus niet....
De dynojet is ook meer een acceleratie bank, dus hoe snel krijgt de auto de zware rollen op gang, en de meeste andere banken zijn rem banken, dus die meten door de rollen af te remmen en tegelijk te meten.