Gaskleppie wrote:Ik vraag me zelfs af of het nog wel een H22 is! Het is zowiezo een 2 liter dus kan het heel goed zijn dat er een formule 3 motor van Mugen als basis in ligt.
Op die tekening herken ik iig een H22 kleppendeksel... hoewel het ook een F20b zou kunnen zijn
btw, die motor is echt ruig.
Hij is dus de-stroked naar 2.0 liter. Verder zit de kop achterstevoren (zie kleppendeksel) maar de cam pulleys zitten op de normale plek. Dus de extra zij deksel die de H22 normaal heeft is er af geslepen en de pulleys steken gewoon uit. Verder draait de motor wel de andere kant uit omdat de sequentiële bak anders achteruit draait. Anders heb je dus 6 versnellingen achteruit ipv vooruit...
Kicke ding!
Echt 2SSICK for words.....320HP uit een 2.0L
Ik heb ergens gelezen dat iemand bezig is met een H22 N.A 300HP :shock: met Skunk2 cams. Ik dacht stage 3 of zoiets...maar wel leip!