Page 2 of 2

Posted: Tue Jul 13, 2010 7:12 pm
by Keung
@ Wesjes en Jo& : Gangaran zit niet ver naast met €2500,-

Indicatieprijzen OEM katalysatoren, excl. BTW:

DC2 €1150,-
EP3 €2230,-
CH1 € 880,-
FN2 €2120,-
FD2 €onbekend
DC5 €1800,-
EK9 €530


Qua onderhoudskosten wordt pas echt kostbaar met Franse of Italiaanse auto's.

Posted: Tue Jul 13, 2010 8:09 pm
by mr. X
Hoewel dat ook niet helemaal waar is.

Laatst sprak ik de rijder van een Ferrari waarmee ik een robbertje had lopen stoeien.
Die vertelde me dat de auto iedere drie jaar maar een beurt nodig heeft en deze dan uit komt op +- € 2500,-. Dat is misschien niet misselijk maar hij wist me ook te vertellen dat zijn taxi (een S-klasse) daar dik overheen zat.

Tel het maar eens uit wat je hier kwijt bent voor een gemiddelde auto over drie jaar. Dat verbaasde me eigenlijk best.

Posted: Tue Jul 13, 2010 8:25 pm
by vtecmoon
hij rijdt zeker niet zo vaak in de ferrari als in de taxi, waardoor het onderhoud dus ook veel minder wordt? Niet te vergeten de aanschafwaarde van de auto en als er eventuele onderdelen vervangen moet worden, dan neem ik aan dat die onderdelen misselijk duur zullen zijn.

Posted: Tue Jul 13, 2010 9:15 pm
by mr. X
Zeker waar, maar als tweede auto zijn die kosten best te overzien.

Mits er natuurlijk geen dingen kapot gaan want dan ben ik bang dat je de pineut bent.

Hoe dan ook, die man bracht hem niet naar Munsterhuis of andere maar naar een specialist in Oss die alleen Ferrari's in onderhoud heeft. Het verschil is dat ze daar geen bizar uurloon rekenen maar op € 55,- per uur zitten. Dat is nog minder dan ik bij de Honda betaal!

Nogmaals ik was met stomheid geslagen.

Posted: Wed Jul 14, 2010 6:39 am
by wesjes
Het blijft het beste als je alles zelf kan doen :D , qua onderdelen word het toch altijd bestellen!

Posted: Wed Jul 14, 2010 8:27 am
by Jo&
Dat is veel geld voor een CAT.
En wat een verschil in prijzen... Die van de EP3 is nog duurder dan die van de FN2...

kat

Posted: Wed Jul 14, 2010 9:17 am
by CTR-Asch
:shock: g*ddamn €2230,- excl. btw is ± € 2600,- incl. btw. Is dat voor het hele uitlaatsysteem of alleen de kat? Waar is zo'n prijs op gebaseerd? En waarom is die voor de FN2 dan een stuk goedkoper?

Keung enig idee?

Posted: Wed Jul 14, 2010 9:21 am
by Jo&
Hier in Krimpen krijg je als TRCB lid 20% korting bij de Honda dealer.
Maar nog...

Prijs is gebaseerd op productie kosten, verwachte afname hoeveelheid, doelgroep, gewenste marge...

Posted: Wed Jul 14, 2010 9:34 am
by wesjes
Jo& wrote:Hier in Krimpen krijg je als TRCB lid 20% korting bij de Honda dealer.
Maar nog...

Prijs is gebaseerd op productie kosten, verwachte afname hoeveelheid, doelgroep, gewenste marge...


Dus dan moet ik voortaan naar krimpen voor me onderdelen.. hmm achteraf gezien ben ik dan alsnog duur uit als ik er heen moet tuffen :p

Posted: Wed Jul 14, 2010 9:41 am
by mr. X
Niet helemaal waar. Zoals ik al zei zullen deze prijzen vorver uit elkaar liggen omdat een EK9 cat heel wat kleiner is dan een EP3 cat en dus minder (heel erg dure) materialen heeft. Tuurlijk zit er dan nog marge op enzo maar dat is niet de reden dat de prijzen vo ver uit elkaar liggen.

Posted: Wed Jul 14, 2010 10:16 am
by Jo&
mr. X wrote:Niet helemaal waar. Zoals ik al zei zullen deze prijzen vorver uit elkaar liggen omdat een EK9 cat heel wat kleiner is dan een EP3 cat en dus minder (heel erg dure) materialen heeft. Tuurlijk zit er dan nog marge op enzo maar dat is niet de reden dat de prijzen vo ver uit elkaar liggen.

Dat is wat ik met productie kosten bedoelde...
Nog op je telefoon aan het lezen :wink:

Posted: Wed Jul 14, 2010 10:16 am
by Jo&
wesjes wrote:
Jo& wrote:Hier in Krimpen krijg je als TRCB lid 20% korting bij de Honda dealer.
Maar nog...

Prijs is gebaseerd op productie kosten, verwachte afname hoeveelheid, doelgroep, gewenste marge...


Dus dan moet ik voortaan naar krimpen voor me onderdelen.. hmm achteraf gezien ben ik dan alsnog duur uit als ik er heen moet tuffen :p

Dan koop je toch veel dingen haha of iets kleins en dan stop ik het in een envelop voor je :wink:
Of je komt koffie drinken ofzo...

Posted: Wed Jul 14, 2010 11:38 am
by LaurenZ
wesjes wrote:
Jo& wrote:Hier in Krimpen krijg je als TRCB lid 20% korting bij de Honda dealer.
Maar nog...

Prijs is gebaseerd op productie kosten, verwachte afname hoeveelheid, doelgroep, gewenste marge...


Dus dan moet ik voortaan naar krimpen voor me onderdelen.. hmm achteraf gezien ben ik dan alsnog duur uit als ik er heen moet tuffen :p


Dan had je die smart niet moeten verkopen ;)

Posted: Wed Jul 14, 2010 1:13 pm
by wesjes
L4urenZ wrote:
wesjes wrote:
Jo& wrote:Hier in Krimpen krijg je als TRCB lid 20% korting bij de Honda dealer.
Maar nog...

Prijs is gebaseerd op productie kosten, verwachte afname hoeveelheid, doelgroep, gewenste marge...


Dus dan moet ik voortaan naar krimpen voor me onderdelen.. hmm achteraf gezien ben ik dan alsnog duur uit als ik er heen moet tuffen :p


Dan had je die smart niet moeten verkopen ]

Wie heeft gezegt dat die smart verkocht is dan? 8)

Posted: Wed Jul 14, 2010 2:48 pm
by LaurenZ
Jij, op msn, tegen mij...

Of ik vergis me ;)

Posted: Tue Jul 20, 2010 9:10 pm
by eteuben
Keung wrote:EP3 €2230,-


Qua onderhoudskosten wordt pas echt kostbaar met Franse of Italiaanse auto's.


:shock: Meen je niet... Mijne rammelt sinds vandaag! Hitteschildje meer niet, maar toch!!