Page 2 of 2

Posted: Wed Jul 21, 2010 8:09 am
by Jo&
5W40, 5W30 of 10W..
Als je daar meer over wilt weten gebruik de zoekfunctie.

Ik zou eens beginnen met andere type olie erin te doen en dan niet teveel olie erin te gooien want dat gooit hij eruit.

Pak wel een merk: Castrol/Motul/Esso/... als het maar merk spul is. Er zijn mensen hier met slechte ervaring met Kroon, dus die maar niet.
Vervang ook je oliefilter.
Rijd de auto goed warm (15 minuten (winter 20min) tot rond de 3.000 toeren en dan nog paar minuten hoger en daarna pas in de Vtec is de meest gebruikte methode).

Posted: Wed Jul 21, 2010 11:55 am
by Jan Visser
5W30 is te dun......

Posted: Wed Jul 21, 2010 12:12 pm
by Jo&
Jan Visser wrote:5W30 is te dun......

Daar hebben we een olie topic voor :wink:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=2591

Posted: Wed Jul 21, 2010 4:23 pm
by drè-integra
oke.maar is die 5w40 dan vol synthetisch of half en geld dat ook voor de 10w40?

Posted: Wed Jul 21, 2010 5:52 pm
by Gaskleppie
Zoek dat olie topic maar op...

Posted: Wed Jul 21, 2010 6:06 pm
by drè-integra
alleen het syntetisch gedoe vind ik moeilijk.half of vol.wat mag er nu in?
heb volgende week afspraak bij de honda dailer voor een compressie test.
hopelijk geen problemen..

alemaal bedankt voor de tips en reactie's.

Posted: Wed Jul 21, 2010 8:49 pm
by Voodoo
Vol synthetisch, maar gebruik de zoekfunctie even. Staat nog veel meer nuttige info :idea:

Posted: Thu Jul 22, 2010 7:14 pm
by drè-integra
heb nu de total quartz 9000 vol syntetisch 5w40 gehaald.
dus ff er in laten gooie..

Posted: Mon Jul 26, 2010 6:51 pm
by drè-integra
hallo

het roken in de v-tec is weg dus het was toch de olie in de uitlaat.
thanks allemaal!

Posted: Tue Jul 27, 2010 7:19 am
by Rikky
Mooi!! Geniet van de Vtec met die uitlaat!!