Page 2 of 2
Posted: Mon Nov 01, 2010 10:22 pm
by D_ToXx
snap niet wat je bedoeld..sorry
te technische taal mag ook he :wink:
goedgestuurde draad gevonden a 12V= en relais werkt op A1 contact dan:
parallel er tussen zetten(dus met A2 -is min contact op accu)
aparte voeding van de accu na een P contact (die geschakeld word)
die zoemer er tussen zetten en op de min pool (relais of accu) zetten.
moet lukken

Posted: Tue Nov 02, 2010 6:39 am
by CTR-driver-limburg
haha.....nu kan ik t niet meer volgen haha.......
ben idd niet zo'n super technicus maar snap wel hoe het allemaal een beetje in mekaar zit, misschien kan je het verduidelijken met een kleine tekening?
vind het gek dat de pieper het niet doet met openen en sluiten van de deuren, de - draad op de stekker van de gevarenknop is op een of andere manier niet sterk genoeg want met een aparte - van de accu doet ie het wel maar dan piept ie mee met knipperlicht naar links......kzal es verder op onderzoek uit gaan!!
Posted: Sun Nov 07, 2010 1:37 pm
by CTR-driver-limburg
niemand?
Posted: Sun Nov 07, 2010 10:08 pm
by D_ToXx
soory was je topic kwijt,
maar jij zegt dus dat je gevarenknop werkt met het alarm?
moet ik ff een keer op lettten als het zo is.
mocht het zo zijn: is het wel een led(denk ik niet) en wat voor relais heb je?
ik denk dat je relais niet 12V= is.
waar woont je huis? misschien moet je ff een keer langskomen.
Posted: Mon Nov 08, 2010 9:32 pm
by CTR-driver-limburg
ik woon in limburg, Wessem, waar kom jij vandaan?
als jij denkt te weten hoe ik het kan aansluiten dan hoor ik t graag van je....waar kom jij vandaan?
Posted: Mon Nov 08, 2010 9:59 pm
by D_ToXx
ik denk niet dat ik het weet maar als je wilt kan ik wel ff kijken. :wink:
is maar 35 min rijden na sevenum
probleem is :

jij bedoeld het dashboard ledje wat om de seconde
knippert dus daar zal ik ma geen geluidje opzetten a sec @night....
wat ik dacht wat jij bedoelde is: dat de gevarendriehoek op de middenconsole meeknipperd als je het alarm aan zet.
maar is niet zo, niet bij mijn EP.
Posted: Tue Nov 09, 2010 6:51 am
by CTR-driver-limburg
Nee heb achter op de gevarenknopstekker een ledje ingeplugt om zo te kunnen achterhalen welk kabeltje bekrachtigd wordt met openen en sluiten die 12v kabel heb ik dus gevonden op de stekker, alleen is de - beetje vaag, kan wel eens langs komen dan snap je wat ik bedoel! Maar t heeft geen haast!

Posted: Tue Nov 09, 2010 11:07 pm
by D_ToXx
goeije gedachte maar rood ledje is een 3.7 volt meen ik.
denk dat je de led na heaven hebt geholpen.
soldeer een 470 ohm weerstand(is genoeg voor 24 volt dus..) in serie met de led en aan de min kant ervan een lange kabel na de accu en op de min pool plakken..
Posted: Wed Nov 10, 2010 4:50 pm
by CTR-driver-limburg
D_ToXx wrote:goeije gedachte maar rood ledje is een 3.7 volt meen ik.
denk dat je de led na heaven hebt geholpen.
soldeer een 470 ohm weerstand(is genoeg voor 24 volt dus..) in serie met de led en aan de min kant ervan een lange kabel na de accu en op de min pool plakken..
volgens mij begrijp je me verkeerd'kzal t nog es proberen uit te leggen
op de achterkant van de gevarendriehoekstekker heb ik dus een ledje even ingestoken om de 12v draad te vinden die bekrachtigd wordt als de deuren open en dicht gaan, dus niet als het knipperlicht of gevarenlicht aanstaan
de - draad zit ook op de stekker dus het was gewoon ff omsteken om de + draad te vinden
heb die draad dus gevonden en het ledje knippert vrolijk mee met open en dicht doen van de auto
toen heb ik de pieper derbij gehaald en ingestoken op dezelfde 12v draad waar ik dus ook de led op had ingestoken
echter doet de led het wel met open en dicht doen maar de pieper niet helemaal, hij gaat wel af maar heeeeel zacht, hij krijgt dus te weinig stroom, het ligt niet aan die + draad maar aan de - draad (die dus ook op de stekker zit, zoals hierboven vermeld), ik snap dat de led het wel doet omdat die bijna geen spanning nodig heeft om te branden en de pieper juist wel
ik heb dus even een aparte - vanaf de accu getrokken en toen de pieper aangesloten, hij doet het nu dus prima met openen en sluiten maar tevens gaat hij ook af met knippelicht naar rechts en met de gevarendriehoek aan!
dus hij klinkt alleen luid met een apart getrokken - vanaf de accu, doe ik hem op de - van de gevarendriehoekstekker dan doet hij het wel maar te zacht
kortom samen gevat:
de + draad geeft stroom genoeg
de - van de gevarendriehoekstekker is schijnbaar te zwak om de pieper aan te sturen, hij doet het dan wel maar te zacht, je hoort hem dan ook NIET met knipperlicht naar rechts en met gevarenlichten aan, enkel bij open en sluiten
de - van de accu is wel sterk genoeg maar dan piept hij ook met knipperlicht naar rechts en met gevarenlichten aan, met openen en sluiten hoor je hem dan ook
op 1 of andere manier wordt de - van de gevarendriehoekstekker dus onderbroken of verzwakt waardoor de pieper bijna niet hoorbaar is
kan je het nog volgen?? :-? :lol: pffff, in real life uitleggen is denk k makkelijker, ik weet zeker dat het met een relais op te lossen is! :roll:
Posted: Thu Nov 11, 2010 9:42 pm
by D_ToXx
hahah neejj..
ma wat voor kleur led heb je gebruikt?
Posted: Fri Nov 12, 2010 12:48 pm
by CTR-driver-limburg
haha gewoon blauw, maar dat maakt toch niks uit, heb dat ledje gewoon gebruikt voor het vinden van de + kabel, dus dan maakt de kleur toch niks uit :S
Posted: Fri Nov 12, 2010 9:10 pm
by D_ToXx
jawel
ik ga ervan uit dat je een klein ledje hebt gebruikt en geen 12V led.
meen dat blauwe led 2.8V is...
Posted: Fri Nov 12, 2010 10:25 pm
by CTR-driver-limburg
ohhh zo...jah dat kan kloppen, maar de + kabel geeft wel gewoon 12volt alleen de - kabel kan z'n stroom niet kwijt, waardoor de pieper t niet doet...
misschien moet ik maar es langskomen want zo heen en weer schiet niet echt op :razz: