Page 2 of 3

Posted: Wed Jun 22, 2011 2:20 pm
by Gaskleppie
mr. X wrote:Vergeet niet dat Tom een seconde sneller was met nog eens extra 80 kg passagier aan boord :wink:

Jammer dat ik het niet wist, dit zijn dagen waar je echt veel leert. Leuk ook om uit de mond van Tom te horen dat het een 'geweldig motortje' is.


Ho, Tom was 1 seconde sneller vergeleken met de tijden die ik rij met een passagier erbij.
Ik ga er wel van uit dat hij minimaal mijn afzonderlijke snelste sectoren kan verbeteren en dus ergens in de 2:03 kan uitkomen. Mij zal het niet zo maar lukken om alle sectoren in 1 rondje te maximaliseren.

Posted: Wed Jun 22, 2011 9:39 pm
by LaurenZ
Jezus wat is het prachtig om Tom te zien rijden in een Integra... Gewoon even langs wat andere auto's gooien en door vlammen.

Zo'n dag is ook wel super gaaf om mee te maken lijkt me.

Posted: Thu Jun 23, 2011 7:55 am
by mr. X
Dat kon ik nergens terug lezen Frank maar ik had eigenlijk niet verwacht dat jij appels met peren zou vergelijken :wink:

Wat is het tijdverschil als jij rijdt met en zonder passagier?

Posted: Thu Jun 23, 2011 9:58 am
by Gaskleppie
Het verschil met en zonder passagier is ongeveer 2 seconde per rondje.
Tom reed met zn 2en dus langzamer dan ik ik mn eentje maar wel weer sneller dan ik met een passagier.

Posted: Thu Jun 23, 2011 10:31 am
by MHG
Dat zijn toch serieuze complimenten als iemand als Tom Coronel zegt, "ik zou niet veel veranderen".

Posted: Fri Jun 24, 2011 1:38 pm
by redlude94vtec
MHG wrote:Dat zijn toch serieuze complimenten als iemand als Tom Coronel zegt, "ik zou niet veel veranderen".


Het is goed om te weten dat een auto goed is afgesteld. Persoonlijk had ik liever dat hij zou zeggen: 'Je moet dit en dit veranderen, en wellicht dat nog aanpassen en je bent minimaal 3 seconden sneller'. Het is saai als er aan je auto niet veel te verbeteren is.

Posted: Fri Jun 24, 2011 9:19 pm
by Gaskleppie
Nou, ik zie het meer als een kroon op mn werk. Ik ben jaren bezig geweest om de juiste onderstel afstemming te vinden, de juiste demperset, de juiste banden set, de juiste remmen, etc etc etc.
Dit jaar kon ik eindelijk zeggen dat hij richting perfectie ging. Dan is de uitspraak van Tom een mooi compliment!

Posted: Fri Jun 24, 2011 9:23 pm
by mr. X
Je moet Tom nog een keen laten rijden als je nieuwe motor erin zit :wink:

Posted: Fri Jun 24, 2011 9:31 pm
by Gaskleppie
Die zit er al in alleen zit de turbo er nog niet op ;)

Posted: Fri Jun 24, 2011 9:47 pm
by mr. X
Oooh, ja ik weet het ook alleen van dingen die ik hier lees. Daardoor wist ik dat er wat aan zat te komen maar verder niet precies hoe en wat. Ben benieuwd!

Posted: Sat Jun 25, 2011 9:49 am
by redlude94vtec
Gaskleppie wrote:Nou, ik zie het meer als een kroon op mn werk. Ik ben jaren bezig geweest om de juiste onderstel afstemming te vinden, de juiste demperset, de juiste banden set, de juiste remmen, etc etc etc.
Dit jaar kon ik eindelijk zeggen dat hij richting perfectie ging. Dan is de uitspraak van Tom een mooi compliment!


Begrijp me niet verkeerd. Het is fantastisch om zoiets te horen en bevestigd te krijgen dat je zoektocht perfectie heeft opgeleverd. Aan de andere kant is de verbetering ten einde, en voor mij voelt het dan ook aan dat er iets waar je jarenlang naar op zoek bent eindigd en er NIETS meer te verbeteren is aan DEZE auto kwa wegligging. Alleen motorisch nog en dan ben je klaar. Dus over een tijdje zul je toch weer iets nieuws moeten vinden als de auto je limiet vormt, want ook je driving skills naderen een perfectie. Dus: wat hierna?

Posted: Sat Jun 25, 2011 9:56 am
by mr. X
Laten we eerlijk zijn, Tom kan rijden maar heeft geen ervaring met Honda's. Wat hij hier eigenlijk doet is een compliment geven over de auto. Hij staat dus zeer goed afgesteld. Dit houdt echter niet in dat er geen verbetering meer mogelijk is!

Mijn uitdaging zou nu zijn de auto verder te perfectioneren. Gewicht besparing, meer vermogen, noem maar op.

Posted: Sat Jun 25, 2011 10:58 am
by Gaskleppie
Perfectie van wat IK er mee wil.
Natuurlijk is hij nog verder te verbeteren qua rondetijden. Slicks, aerodynamica, kooi, noem maar op. Er zijn genoeg dingen die hem sneller kunnen maken. Dat zou alleen ook inhouden dat straat verkeer er niet meer mogelijk mee zou zijn, en dat wil ik niet.

Tom heeft idd geen ervaring met Honda's (zelfs gevraagd aan hem) maar denk je echt dat dat iets uitmaakt voor hem? Al zet je hem in een bakfiets gaat hij nog hard. Je ziet hoe snel die lui zich aanpassen aan de auto.
In dit geval vergelijkt hij mijn auto met alles wat hij hiervoor bereden heeft en zo te horen heeft hij in verhouding veel grip. Mooi toch?

Posted: Sat Jun 25, 2011 12:21 pm
by integra
Precies wat je zegt frank. Helemaal top toch, iemand met zo veel ervaring in veel verschillende auto's en dan zulke complimenten.
Ik ben benieuwd wat de bladblazer aan je rondetijden gaat doen.

Posted: Sat Jun 25, 2011 12:52 pm
by Dimer
mr. X wrote:Laten we eerlijk zijn, Tom kan rijden maar heeft geen ervaring met Honda's.


Image

Posted: Sat Jun 25, 2011 1:20 pm
by Benjdmin
And this one in 2003, both for Mugen...

Image

Posted: Sat Jun 25, 2011 1:28 pm
by mr. X
Ja maar is dat te vergelijken denk je?

Met andere woorden:
Hij heeft geen ervaring wat zo'n auto kan en wat je kan aanpassen. Hij voelt of de auto in balans is en waar deze eventueel verbeterd dient te worden maar weet heus niet of er meer uit te halen is. Dadelijk met meer vermogen moet je namelijk naar bredere banden voor wat weer voor andere problemen kan zorgen waardoor je opeens ook andere lijnen moet gaan rijden en ook dat weer aanpassing vereist. Feit is dat de auto goed aanvoelt zoals hij nu is.

Posted: Sun Jun 26, 2011 1:02 pm
by Gaskleppie
Dimer wrote:
mr. X wrote:Laten we eerlijk zijn, Tom kan rijden maar heeft geen ervaring met Honda's.


Image


Met Integra's bedoelde ik. Hij melde me idd wel dat hij in Japan veel met Honda gereden had.

Posted: Sun Jun 26, 2011 9:27 pm
by Gaskleppie

Posted: Mon Jun 27, 2011 4:29 pm
by redlude94vtec
Benjdmin wrote:And this one in 2003, both for Mugen...

Image


Hier heb ik nog een model auto van AutoArt 1:18. Wat een prachtig ding!