Page 2 of 3

Posted: Tue Aug 16, 2005 6:01 am
by Gaskleppie
idd, en in het geval van deze motor gaan de uitlaat kanalen door de kop heen. Daardoor zie je nouwelijks dat het er op zit.
Heeft de problematische ATR nog aanpassingen aan het inlaattraject?
Als de ecu aan de hand van het gemeten map signaal weet of de egr werkt kan het natuurlijk ook aan de map sensor liggen. Normaal gesproken gaan deze nooit kapot maar je weet maar nooit. Ook de lambda zal wel kunnen meten of hij werkt. Als die niet helemaal lekker meet kan de ecu dat als een falende egr zien.
Uit de code komt namelijk niet naar voren of het probleem in de klep zelf zit, of dat het de regeling is die niet goed bemeten wordt!

Dus, wat zijn de aanpassingen aan de accord?

Posted: Tue Aug 16, 2005 7:50 am
by accordR alias AccordS
Jim heeft toen der tijd van de luchtfilter een cold air intake gemaakt.
De onderste box achter de bumper is weggehaald en vervangen door een kunststof buis die rechtstreeks op de orginele filterhouder is aangesloten

Daar is toen een vervangingsfilter van k&n ingelegd.

ik heb wel een idee dat het een stofzuiger is geworden. :-?

Verders geheel standaard.

Posted: Tue Aug 16, 2005 9:52 am
by IvoG
Het kan inderdaad ook de MAP sensor zijn die niet helemaal bij de les is.

Posted: Mon Sep 26, 2005 11:26 pm
by Katana
Heren,

Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.

Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.

Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.

Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?


Mzl. :japan:

Posted: Mon Sep 26, 2005 11:45 pm
by IvoG
Code 72 is een misfire. Slechte benzine of vervuilde injectoren zijn mogelijke oorzaken.

Posted: Tue Sep 27, 2005 6:14 am
by Gaskleppie
Absoluut!
Direct injectoren schoon laten maken! Hiermee heb ik hele blokken kapot zien lopen. Niet twijfelen, gewoon schoonmaken die zooi.

Posted: Tue Sep 27, 2005 8:08 am
by Katana
Tx, heren

Bedankt voor de snelle hulp/reactie.

Ik heb ook met een CTX v-tec wel eens een vervuilde motor gehad.

Hoe moet men de verstuivers bij een ATR schoonmaken?

5 Benzine toevoegingen blikjes erbij of moet er gereedschap aan te pas komen?

:cry:

Posted: Tue Sep 27, 2005 8:46 am
by Voodoo
De injectoren van mijn zijn gereinigd met een trilbad, heb ik wel door mijn dealer laten doen.

Posted: Tue Sep 27, 2005 9:03 am
by accordR alias AccordS
Bij mij hebben ze het nog steeds niet gevonden.

Maar het lampje ging van de week vanzelf weer uit :-?

Posted: Tue Sep 27, 2005 11:31 am
by BugsM
Aiyoku wrote:Tx, heren

Bedankt voor de snelle hulp/reactie.

Ik heb ook met een CTX v-tec wel eens een vervuilde motor gehad.

Hoe moet men de verstuivers bij een ATR schoonmaken?

5 Benzine toevoegingen blikjes erbij of moet er gereedschap aan te pas komen?

:cry:


Ik heb mijn injectoren laten reinigen en testen bij een specialist. Ik was een dikke 40 euro kwijt. Maar dan heb je het wel goed voor mekaar....

Posted: Tue Sep 27, 2005 11:55 am
by HondArd
En Aiyoku, ben je al van het probleem af of doet hij nog steeds raar? Hetzelfde probleem (het in feite op drie potten lopen) had ik ook en dat bleek uiteindelijk aan kromme uitlaatkleppen te liggen waardoor de compressie niet helemaal geweldig meer was op 1 cilinder.
zie hier voor een (hopelijk) uitgebreider verhaal.

Posted: Tue Sep 27, 2005 10:12 pm
by Katana
De foutmelding en het lopen op 3 poten zijn van zondag morgen en maandag avond met een koude motor starten.

De tweede maal was beduidend minder.

Vanmorgen de computer uitgelezen bij de Honda Dealer en geen bijzonderheden gevonden.

Nu schoot me te binnen dat een van de garage medewerkers een stukkie was wezen rijden (met een grote glimlach) en hierna voor een paar euri bijgetankt had.

Hij had er euro95 ingegooit...pannekoek, pek en veren!

Hij schaamde zich diep dat er niet beter op gelet heeft
:worshippy: excuus aanvaard.

De tank is nu volgegooit met euro98 en flesje toevoeging.

Vanavond geen start problemen gehad met een koude motor.

Ik hoop dat het zo blijft, word vervolgd


Mzl. :japan:

Posted: Tue Sep 27, 2005 10:17 pm
by HONDA
Was die medewerker met toestemming van jou een stukje gaan rijden?

Posted: Tue Sep 27, 2005 10:46 pm
by Katana
Ja, zeker en er is nog nooit een incident gebeurt.

Ik had wat probelemen met een stuur dat naar links trok.

Even niet opgelet met tanken na het zoeken en testrijden

Posted: Wed Sep 28, 2005 8:00 pm
by roblom
Aiyoku wrote:Heren,

Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.

Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.

Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.

Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?


Mzl. :japan:

hiero

Posted: Wed Sep 28, 2005 8:02 pm
by roblom
IvoG wrote:Code 72 is een misfire. Slechte benzine of vervuilde injectoren zijn mogelijke oorzaken.

In cilinder 2 dus :roll:

Posted: Wed Sep 28, 2005 8:16 pm
by HondArd
Maar dat is dus foutcode lijst van een (Civic) CRX. Hoe zit dat dan met een ATR, of werkt dat op een vergelijkbare manier?
btw, wel handig die lijst. Degene die mijn CRX gekocht heeft zie ik dagelijks, dus dan heeft hij er wat aan.

Posted: Wed Sep 28, 2005 9:10 pm
by roblom
Codes zijn algemeen geldend voor Honda.
Zou wel knap wezen als je een code 76 kreeg op je crx :lol:

Posted: Wed Sep 28, 2005 9:14 pm
by HONDA
Ik vind het nog steeds jammer dat je bij een ITR niet meer op de CRX manier de computer kunt uitlezen. Nu moet je naar de dealer om wat te weten te komen.

Posted: Wed Sep 28, 2005 11:22 pm
by Katana
Roblom,

Bedankt voor je lijstje.

Nog steeds geen melding van de ECM :-? over fouten.

Houden zo!


Mzl. :japan: