Posted: Mon Jul 10, 2006 11:29 am
Ik snap wel waar Ken naar toe wil.......
Soms kan het namelijk verkeerd uitvallen en heb je grip verlies als je je auto stijver maakt.
Als door een bepaalde flex in de auto de banden rechter op het asfalt blijven staan kan het dus zijn dat je met extra strut bars de grip verminderd. Ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen een 3 punts tower strut bar op de voorpoten voor de helft (het deel dat aan het schutbord vast zit) losgooit op het circuit omdat ze te veel onderstuur hebben.
Een te harde voorkant geeft vaak onderstuur. De meeste veer/demper kits zijn al vaak met een scheve balans gekozen (voor veel harder dan achter) Om ze niet "te link" te maken. Als je dan de hele boel voor op slot zet krijg je veel te veel onderstuur.
Pas nog een civic ek4 gezien op zandvoort die alleen een extra dikke strut bar geplaatst had. Balans was gelijk weg. Nu ging hij hem weer los gooien.....
Maar achter kan de ITR wel een beetje stevigheid gebruiken dus kunnen deze bars geen kwaad.
Soms kan het namelijk verkeerd uitvallen en heb je grip verlies als je je auto stijver maakt.
Als door een bepaalde flex in de auto de banden rechter op het asfalt blijven staan kan het dus zijn dat je met extra strut bars de grip verminderd. Ik heb al vaak genoeg gezien dat mensen een 3 punts tower strut bar op de voorpoten voor de helft (het deel dat aan het schutbord vast zit) losgooit op het circuit omdat ze te veel onderstuur hebben.
Een te harde voorkant geeft vaak onderstuur. De meeste veer/demper kits zijn al vaak met een scheve balans gekozen (voor veel harder dan achter) Om ze niet "te link" te maken. Als je dan de hele boel voor op slot zet krijg je veel te veel onderstuur.
Pas nog een civic ek4 gezien op zandvoort die alleen een extra dikke strut bar geplaatst had. Balans was gelijk weg. Nu ging hij hem weer los gooien.....
Maar achter kan de ITR wel een beetje stevigheid gebruiken dus kunnen deze bars geen kwaad.