Page 12 of 16
Posted: Tue Jul 17, 2007 4:48 pm
by IvoG
Het filmpje van Luc vind ik heftig maar laat een iets minder vloeiende rijstijl zien.
Het filmpje van Ken laat een vloeiender rijstijl zien, alleen iets minder heftig (ik viel bijna in slaap de eerste keer

ops: )
Posted: Tue Jul 17, 2007 4:58 pm
by S.J.
Kimbo
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2122959056
Wat heeft hij een HEERLIJKE VTEC INSLAG!!!
Katana wrote:
Ik heb me zeker vermaakt maar zie niets op de filmpjes van mijn auto.
Het is ook dat ik aan de kant sta en jij voorbij komt knallen.
Posted: Tue Jul 17, 2007 5:07 pm
by Gaskleppie
Met groot lawaai :wink: Kon je je wat meten met die Elise?
Met heel hard pushen kon ik hem een paar bochten lang bijhouden. In de bochten haalde ik net de bochtsnelheden die hij ook haalde maar met uit accelereren liep hij steeds van me weg..... Gewoon veel meer power met minder gewicht.
Uiteindelijk heeft hij als snelste tijd een 1:57 tegen een 2:01 van mij. geen beginnen aan dus....
Posted: Tue Jul 17, 2007 5:09 pm
by mr. X
Nice spin :wink:
Toch maar één rondje gemaakt voor je hem onder controle had dus das nog niet zo heel verkeerd.
Ik denk dat je met één wiel in de berm kwam?
Zo gebeurde het bij mij toen ook, dan gooit hij hem hárd om!
Maar decibel limiet werd niet zo nouw genomen :-?
Ik mocht met de ITR met ALLEEN CAI en stock uitlaatlijn (expres invidia eraf gehaald) niet volgas langs de pits muur. Dan maakte hij te veel lawaai :-?
En zag op het eerste filmpje ook al wat mensen die een kabaal maakte..
Posted: Tue Jul 17, 2007 5:25 pm
by Gaskleppie
Er zijn er zat afgehaald hoor! Elke ronde weer was ik blij dat mijn nummer niet op het bordje stond!
Posted: Tue Jul 17, 2007 6:00 pm
by ITR639
mr. X wrote:Ik denk dat je met één wiel in de berm kwam?
Zo gebeurde het bij mij toen ook, dan gooit hij hem hárd om!
Ik kwam veel sneller aan de buitenkant van de bocht dan ik verwacht had en net toen ik feller indraaide raakte ik ook de curb. Bij zo'n 130km/u is dat net iets teveel blijkbaar.
Maar goed, later met minder verkeer toch een 2:05 kunnen neerzetten.
Op een vrije baan zou ik graag 2:00 halen.
Posted: Tue Jul 17, 2007 6:03 pm
by ITR1689
IvoG wrote:Het filmpje van Ken laat een vloeiender rijstijl zien, alleen iets minder heftig (ik viel bijna in slaap de eerste keer

ops: )
Dus je hebt dat meerdere keren gezien? :-)
Posted: Tue Jul 17, 2007 6:23 pm
by S.J.
ITR639 wrote:Ik kwam veel sneller aan de buitenkant van de bocht dan ik verwacht had en net toen ik feller indraaide raakte ik ook de curb. Bij zo'n 130km/u is dat net iets teveel blijkbaar.
.
Ik was meer bang voor de auto dan voor mijzelf.

ops:
Posted: Tue Jul 17, 2007 7:23 pm
by roblom
ITR639 wrote:Gaskleppie wrote:http://www.youtube.com/watch?v=Dg4IFPCibk8
Let ook op 0:58 Daar kom ik even voorbij......

ops:
Met groot lawaai :wink: Kon je je wat meten met die Elise?
Stond langs de kant het te aanschouwen, en de Elise heeft een aantal ronden achter hem gereden, dus denk het wel

Posted: Tue Jul 17, 2007 7:24 pm
by Martin.O
Ken, hoe komt jouw tijd zo slecht?
Jij hebt een 1000kilo auto met superdure illegale Bridgestones en een racecursus gevolgd en je rijdt bijna even snel als Frans in een stock ATR met flut Michelins eronder.
Leg eens uit!
PS. of had je onderweg kruipolie getankt :dunno:
Posted: Tue Jul 17, 2007 8:02 pm
by ITR639
Snelle EK 8) Heeft wel hard een sperdiff. nodig

Posted: Tue Jul 17, 2007 8:15 pm
by S.J.
Ja dat lees ik ook op een ander forum waar ik dit filmpje gepost heb.
Posted: Tue Jul 17, 2007 9:19 pm
by Voodoo
Martin.O wrote:Ken, hoe komt jouw tijd zo slecht?
Jij hebt een 1000kilo auto met superdure illegale Bridgestones en een racecursus gevolgd en je rijdt bijna even snel als Frans in een stock ATR met flut Michelins eronder.
Leg eens uit!
PS. of had je onderweg kruipolie getankt :dunno:
Misschien had hij een slechte dag, maar het valt me wel tegen. Aan de auto kan het niet liggen, ATR versus ITR :roll:
Posted: Tue Jul 17, 2007 9:45 pm
by S.J.
Damn lijkt wel of je keihard moet rijden en je auto to de max moet geven als ik de reacties zo lees.
Posted: Tue Jul 17, 2007 10:12 pm
by HONDA
Je kent de voorgeschiedenis niet...
Posted: Tue Jul 17, 2007 10:13 pm
by IvoG
ITR1689 wrote:IvoG wrote:Het filmpje van Ken laat een vloeiender rijstijl zien, alleen iets minder heftig (ik viel bijna in slaap de eerste keer

ops: )
Dus je hebt dat meerdere keren gezien? :-)
Jazeker. 2 keer compleet en daarna nog wat stukjes teruggekeken. Ook van Luc en Jimmy overigens.
Je haalt nog niet wat erin zit, maar dat geeft niet. Dat doe ik ook nog niet. Zolang je maar iets leert van elke keer dat je de baan op gaat. Dan ga je er steeds meer uit halen.
En laat je vooral niet opnaaien door die andere jongens als je op de baan bent, hier op het forum is het fair game (je vraagt er zelf een beetje om denk ik :lol: ), maar als je het circuit op gaat moet je niet denken aan rondetijden e.d. Denk alleen maar aan smooth & focused, de rest komt dan vanzelf! :idea:
Posted: Tue Jul 17, 2007 10:21 pm
by IvoG
S.J. wrote:Damn lijkt wel of je keihard moet rijden en je auto to de max moet geven als ik de reacties zo lees.
Zoals Sander zegt, er is al wat voorgeschiedenis.
Maar ik ben het wel ten dele met je eens, misschien komt het ook omdat het filmpje van Jimmy en Luc zo heftig was vergeleken met dat van Ken, maar zijn rondes waren zo slecht nog niet, qua lijnen dan weliswaar. Maar daar hoor je niemand over, ze kijken alleen naar de tijden. Maar dat heeft ook weer een reden inderdaad.
Posted: Tue Jul 17, 2007 10:28 pm
by ITR639
Er is 1 plaats waar de rijlijn van Ken anders moet.
Na de eerste chicane moet je aan de rechtse kant over de sacramentsheuvel. In de lange linkse die dan volgt stuur je best laat in om zo de remzone voor de 2de chicane recht(er) te maken.
Verder niets op aan te merken :-)
Posted: Wed Jul 18, 2007 12:01 am
by S.J.
Ok beter dat ik weet dat er voorgeschiedenis is. Strax durf ik mijn laps niet eens te posten als ik een auto heb en het circuit opga.
Posted: Wed Jul 18, 2007 11:49 am
by Gaskleppie
Na de eerste chicane moet je aan de rechtse kant over de sacramentsheuvel. In de lange linkse die dan volgt stuur je best laat in om zo de remzone voor de 2de chicane recht(er) te maken.
Opzich een hele goeie tip!
Maar dat is eigenlijk pas nodig bij veel snellere auto's. Ik nam hem altijd gewoon over de linkerkant (is immers korter qua afstand) en remde gewoon pas zo laat dat ik genoeg afstand had om het hele eind recht te kunnen remmen.
Dus toch gewoon links eroverheen, dan wachten tot je weer in rechte lijn rijd, en dan vol in de ankers.
Ik moet wel zeggen dat toen de vaart er echt in kwam, dat er idd wel erg weinig tijd zat tussen het in rechte lijn komen en vol in de ankers gaan.... :wink:
Dus is je advies idd maar beter op te volgen!