Page 3 of 6

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:19 pm
by mr. X
Mooi! Die onderste! Zal lekker plakken

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:28 pm
by Katana
Zijn wel in Europe te krijgen:

http://www.sportreifen.com/DMSB-Reifenl ... 22RE55S%22

Ze hebben alleen nog niet mijn maat :(

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:30 pm
by mr. X
Alleen 195/15. Leuke bandjes voor je std velg :D

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:35 pm
by Katana
mr. X wrote:Alleen 195/15. Leuke bandjes voor je std velg :D


Je bedoeld voor jou standaard velg?

Mijn standaard maat is 215/45-17

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:43 pm
by mr. X
Ja voor een ITR std velg. Nogmaals, wou dat ik ze had. Dan reed ik op 15" :-) en was ik eens gaan uitzoeken wat deze kostte

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:50 pm
by Katana
mr. X wrote:Ja voor een ITR std velg. Nogmaals, wou dat ik ze had. Dan reed ik op 15" :-) en was ik eens gaan uitzoeken wat deze kostte


Die zijn toch wel te vinden? Ik zei al eerder; stuur Stoede een PB. Hij kan er zeker aankomen.

Die CTR velgen raak je wel weer kwijt

Posted: Tue Oct 10, 2006 7:52 pm
by mr. X
Ja klopt, maar als ik hem verkoop... tsja
Hell, vragen kan geen kwaad :twisted:
std velgen staan cool

Posted: Tue Oct 10, 2006 9:17 pm
by ITR1689
De RE-55S is volgens mij niet streetlegal. Meer iets voor trackdays.

Posted: Tue Oct 10, 2006 9:22 pm
by Gaskleppie
205 50 15 krijg je best om een standaard ITR velg hoor.

Posted: Tue Oct 10, 2006 10:00 pm
by JDMTEG
In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15).
Een ITR heeft snelheidscode W nodig.

Posted: Tue Oct 10, 2006 10:24 pm
by Gaskleppie
Op zandvoort haal ik die snelheid toch niet ;)

Posted: Wed Oct 11, 2006 7:49 am
by Katana
ITR1689 wrote:De RE-55S is volgens mij niet streetlegal. Meer iets voor trackdays.


Zo zien de Yokohama's er ook uit.

Als je deze met de yokohama's vergelijkt zit er evenveel rubber op met "wat"groeven voor "wat"water

Posted: Wed Oct 11, 2006 11:54 am
by mr. X
ITR897 wrote:In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15).
Een ITR heeft snelheidscode W nodig.


Waarom? De ingebouwde veiligheidsmarge is reuze. Plus 240 gaat al hard :wink:
En idd zoals Gaskleppie zegt, Op het circuit haal je dit zoiezo niet

Posted: Wed Oct 11, 2006 11:59 am
by RedSun
AIYOKU wrote:
ITR1689 wrote:De RE-55S is volgens mij niet streetlegal. Meer iets voor trackdays.


Zo zien de Yokohama's er ook uit.

Als je deze met de yokohama's vergelijkt zit er evenveel rubber op met "wat"groeven voor "wat"water


Klopt die Yoko's zien er nagenoeg hetzelfde uit en die zijn 100% streetlegal. En Volgens Robin erg weinig last van aquaplanning (zie ander topic).

Posted: Wed Oct 11, 2006 7:42 pm
by JDMTEG
mr. X wrote:
ITR897 wrote:In 15 duim. Alleen snelheidscode V (205/50-VR15).
Een ITR heeft snelheidscode W nodig.


Waarom? De ingebouwde veiligheidsmarge is reuze. Plus 240 gaat al hard :wink:
En idd zoals Gaskleppie zegt, Op het circuit haal je dit zoiezo niet


Omdat dat zo voorgeschreven is door Honda zelf voor een ITR.
En bij ons in België kom je niet door de keuring met lagere snelheidscode dan W. Aan de andere kant, zo een band koop je natuurlijk ook niet om mee naar de keuring te gaan.

Maar ik moet jullie wel gelijk geven. De snelheid die je met een V kan/mag halen wordt toch zo goed als nooit gehaald. Toch niet voor een lange periode. :D

Posted: Wed Oct 11, 2006 9:12 pm
by ITR1689
ITR897 wrote:Maar ik moet jullie wel gelijk geven. De snelheid die je met een V kan/mag halen wordt toch zo goed als nooit gehaald. Toch niet voor een lange periode. :D

Een beetje licht getunede ITR haalt makkelijk 250 op de teller (in DLD natuurlijk). Dan zit je dus op de grens van de band.

Posted: Wed Oct 11, 2006 9:39 pm
by mr. X
Mij is verteld dat de banden een veiligheidsmarge van 30 tot zelfs 40% hebben. Als je dat zou aanhouden mag je ipv 240 km/h, 300+ rijden. Hoever dit waar is zullen we waarschijnlijk nooit weten, en wat de gevolgen zijn als we die overschreiden ook niet. Tenzij iemand hier graag met P bandjes wil gaan rijden (150 km/h) ofzo en het proberen haha

Posted: Thu Oct 12, 2006 9:20 am
by Katana
Deze is ook zeer interessant :shock:

Image
Bridgestone RE540S

-Edit-
Is er in 5 compounds:
TYPE GZ
TYPE GW
TYPE GS
TYPE S
TYPE R

Posted: Thu Oct 12, 2006 9:30 am
by HondArd
mr. X wrote:Mij is verteld dat de banden een veiligheidsmarge van 30 tot zelfs 40% hebben. Als je dat zou aanhouden mag je ipv 240 km/h, 300+ rijden. Hoever dit waar is zullen we waarschijnlijk nooit weten, en wat de gevolgen zijn als we die overschreiden ook niet. Tenzij iemand hier graag met P bandjes wil gaan rijden (150 km/h) ofzo en het proberen haha

Ik heb eens een keer een klapbband gehad bij 160kmpu in m'n rex. Zolang je maar rechtuit blijft rijden met beide handen aan het stuur is het goed onder controle te houden. Alarmlichten aan, voorzichtig naar rechts sturen naar de vluchstrook, ondertussen gas loslaten en pas voorzichtig remmen op het laatste moment. Het enige waar je je dan zorgen over hoeft te maken is je velg, maar als het goed is slaat de rest van het rubber naar buiten.

Posted: Thu Oct 12, 2006 11:35 am
by mr. X
Oe, hoe kwam het?
Heb het bij een vrachtwagen zien gebeuren, bijna recht voor me. Schrok me kapot, ding begon enigsinds te kantelen, erg veel rook. Maargoed, we leven nog :-)