Page 3 of 3
Posted: Thu Jan 18, 2007 1:05 pm
by HondArd
Hoe zit het trouwens met de compressie? Bij onze ATR kwamen ze er achter dat de compressie bij één cilinder helemaal weg was en daardoor op 3 pitten liep, met misfire codes tot gevolg. Compressieverlies kan duiden op kromme kleppen (in ons geval die van de uitlaat), en alle 8 waren ze krom. Maar bij één cilinder zodanig dat de compressie daar onder leed. Daarnaast liep onze auto koud vlak na starten nog goed, maar al snel begon deze te bokken.
Posted: Sun Jan 21, 2007 12:47 pm
by bar honda
Bij warm bok ie niet. Alleen stationair heb ik probleem. Bij hoge toeren heb ik geen last van.
Ik merk niet dat ie vermogens verliest, hij trekt goed door en alles is soepeltjes alleen stationair heb ik problemen.
Maar ik ga toch compressie meten van de week .
Posted: Wed Jan 31, 2007 11:22 pm
by bar honda
Nou probleem eindelijk opgelost. De compressie is allemaal bijna gelijk. Geen groot verschil onderling.
Probleem zat em in de klepspeling. Ik heb namelijk nog een keer kleppen laten stellen. Blijkt dat ze de 2 uitlaat klep van cil. 4 te strak hebben gesteld. Dus het bleef open staan. Nu is de car weer perfect.
Posted: Thu Feb 01, 2007 8:25 am
by Katana
:thumbs:
Posted: Thu Feb 01, 2007 10:28 am
by HondArd
Da's erg fijn om te horen :thumbs: niets zo erg als dat het een probleem hebt dat niet op te lossen Ãs. Maar als een klep constant een beetje open blijft staan betekent toch dat je in dÃe cilinder wel iets compressieverlies moet hebben.
Posted: Thu Feb 01, 2007 1:25 pm
by bar honda
Dat is wel zo. Maar onderling was niet echt extrem groot. Daar ben ik mee terug gegaan en de kleppen opnieuw laten stellen.
Het was ook niet constant dat de motor trilt, dat vondt ik vreemd.Alleen als de motor meer dan een half uur op de snel weg heeft gedraaid dan trilt ie ppas extrem. In de stad had ik dat weer niet. Maar nu helemaal opgelost.
Posted: Thu Feb 01, 2007 3:39 pm
by HondArd
Was de motor dan koud of warm in de stad? Ik denk namelijk dat het dan een beetje met het uitzetten van de klepsteel te maken heeft als gevolg van warmte. Als de kop en de kleppen nog koud zijn sluit het goed, maar als het iets warmer wordt dan zet het uit (kop en kleppen op een andere manier) waardoor waarschijnlijk de klepsteel Ãets langer kan worden. Dan sluit het niet helemaal goed meer. En een krappe afstelling van de klepspeling kan bij koude motor nog zorgen voor een goed afsluiten, maar bij warme motor niet meer.
Posted: Thu Feb 01, 2007 10:42 pm
by bar honda
In de stad is ie ook wel warm. Als ik in de stad echt lang heb gereden trilt ie ook wel lichtjes.