Page 3 of 4
Posted: Sun Apr 29, 2007 8:30 pm
by Sinister
Ik heb et over een standaard motor die niet versterkt is tegen de turbodruk. Die rij je zeker rapper naar de klote! Daarom zetten ze de turbo druk lager omdat anders je je motor opblaast. Believe me heb er al genoeg van gehoord. Als je de motor gaat verstevigen dan kan je de druk opvoeren ja, maar dan spreken we wel nog over meer dan 5000€
Posted: Sun Apr 29, 2007 9:10 pm
by hardcorehonda
Sinister wrote:Ik heb et over een standaard motor die niet versterkt is tegen de turbodruk. Die rij je zeker rapper naar de klote! Daarom zetten ze de turbo druk lager omdat anders je je motor opblaast. Believe me heb er al genoeg van gehoord. Als je de motor gaat verstevigen dan kan je de druk opvoeren ja, maar dan spreken we wel nog over meer dan 5000€
Ik heb het ook over een standaard motor incl goede engine tuning.
Jij hebt er kennelijk genoeg gehoord met slechte tuning..
Er is een nieuwe generatie tuners op komst, die zich al aardig aan het bewijzen zijn.
Stock motoren die 15 psi draaien en heel blijven.
zelfs 20 psi b16a1's die allermist zachtaardig bereden worden en ook heel blijven.
En geloof niet alles wat je van iedereen hoort... ga af op de dingen die je zelf meemaakt en directe info..
Mij hoef je niet te geloven....mar ga eens voor de gein praten met mensen die deze setups rijden.
Zelfs frank (in mijn ogen een gerespecteerd "lid" hier) kan je hierover veel vertellen.
Hij hoort bij die nieuwe generatie tuners en heeft al heel wat turbohonda's laten rijden op nieuwe software.
enuh.. een motor verstevigen voor bv 15 a 20 psi kost geen 5000 euro.
of je moet een komplete krat motor willen kopen die 30psi aankan.
Niet alles is meer zoals het vroeger (4 jaar geleden) was
Posted: Mon Apr 30, 2007 4:34 pm
by Sinister
Dan moet je me die adressen maar is geven die compressors steken onder de 5000€ met versteviging en alles.
Posted: Mon Apr 30, 2007 4:44 pm
by hardcorehonda
Sinister wrote:Dan moet je me die adressen maar is geven die compressors steken onder de 5000€ met versteviging en alles.
Nu ga je direct op een andere toer.....
COMPRESSORS STEKEN zoals u dat noemt is wat anders dan een bestaand blok "bomproof" maken voor hogere turbodruk.
daar hebben we het toch over gehad? (niet een gehele turbosetup)
Posted: Mon Apr 30, 2007 5:38 pm
by Sinister
Ja dus de hele turboset met versteviging desnoods heb je niet onder de 5000€ En trouwens een ITR moet N/A blijven imo. Heel de uitlaatlijn kost 1000€ nog niet, een CAI 100€ eventueel een hondata nog eens 800€ dus 1900€ voor 30 pk meer vindek niet overdreven. 5000€ voor 120 pk meer als je het veilig wilt houden dat is idd minder ja maar ben er zeker van dat het je aan de pomp wel meer kost.
Posted: Mon Apr 30, 2007 6:49 pm
by hardcorehonda
Sinister wrote:Ja dus de hele turboset met versteviging desnoods heb je niet onder de 5000€ En trouwens een ITR moet N/A blijven imo. Heel de uitlaatlijn kost 1000€ nog niet, een CAI 100€ eventueel een hondata nog eens 800€ dus 1900€ voor 30 pk meer vindek niet overdreven. 5000€ voor 120 pk meer als je het veilig wilt houden dat is idd minder ja maar ben er zeker van dat het je aan de pomp wel meer kost.
Met mijn smaak , kost aleen de turboset al bijna die 5000euro.
Motor aanpassen is niet zo heelduur tussen de 2000 en 3500.
wil je het extreem goed doen dan ben je zo 10K verder (compleet)
maareh 1000 euro voor een hele uitlaatlijn?
een goed spruitstuk komt aleen al bijna op die prijs..
Posted: Mon Apr 30, 2007 9:36 pm
by mr. X
En 30 pk winst met een CAI en uitlaatlijn op de ITR... :dunno:
Een fatsoenlijke inlaat waar je vermogens winst mee boekt kost je 1000, uitlaatspruit (de beste) nog eens 1500 en dan catback tel daar ook nog maar een 1000 voor.
Je zit dan op de 3500 euro met een PK of 15-20.
Voor die laatste paar pk's boven op deze, betaal je zo belachelijk veel, dat het goedkoper zal zijn met een turbo te gaan rijden. En op safe boost rijdt het, zonder kapot te gaan, met even veel vermogen...
Posted: Mon Apr 30, 2007 11:52 pm
by Sinister
Uitlaatlijn CAI en hondata geeft je zeker 30 pk winst heb de results al gezien. DC sports keramiek header kost een 420€ en een catback van buddyclub heeft me 320 gekost.
Posted: Mon Apr 30, 2007 11:56 pm
by mr. X
okee, de banken in België blijken dus af te wijken?
Zet de grafiek maar hier online. Ik heb namelijk zelf geen 15 pk erbij gekregen met BDR, CAI, DC spruit en catback met catvv......
Posted: Tue May 01, 2007 1:46 pm
by Sinister
Ja voorbeelden genoeg he bij de wie is wie topics.
Posted: Tue May 01, 2007 2:31 pm
by Dimer
mr. X wrote:okee, de banken in België blijken dus af te wijken?
Zet de grafiek maar hier online. Ik heb namelijk zelf geen 15 pk erbij gekregen met BDR, CAI, DC spruit en catback met catvv......
misschien was jouw motor toen ook al niet meer helemaal 100
Posted: Tue May 01, 2007 5:18 pm
by mr. X
nee okee, dat weten we volgens mij allemaal.
Maar dan nog, 30 pk erbij met een CAI van 300 euro en een DC spruit met cat back :dunno:
Posted: Tue May 01, 2007 10:01 pm
by Sinister
mr. X wrote:nee okee, dat weten we volgens mij allemaal.
Maar dan nog, 30 pk erbij met een CAI van 300 euro en een DC spruit met cat back :dunno:
Neen en een hondata ecu dan heb je 30 pk meer. En White-ITR kan het je bewijzen :wink:
Posted: Tue May 01, 2007 10:02 pm
by Sinister
Ander vraagje trouwens, vanaf wanneer zou de radiator moeten opspringen want heb gemerkt dat die van mij bijna nooit opstart.
Posted: Tue May 01, 2007 10:07 pm
by ITR639
Sinister wrote:Ander vraagje trouwens, vanaf wanneer zou de radiator moeten opspringen want heb gemerkt dat die van mij bijna nooit opstart.
Ventilator bedoel je :-) Gaat hij ook niet bij lang stationair draaien?
Posted: Tue May 01, 2007 10:20 pm
by Sinister
En wat is lang stationair? Kwartier of 20 minuten? Neen dan.
Posted: Tue May 01, 2007 10:32 pm
by slydawg
Ventilator gaat bij mij aan als watertemp 98grC is.
Posted: Tue May 01, 2007 10:33 pm
by Sinister
Ah dus wanneer krijg je dat dan? Na hoe lang rijden ongeveer?
Posted: Wed May 02, 2007 1:21 am
by mr. X
Na +- 10 á 15 minuten ontluchten van het systeem.
Of als je motor gewoon door en door heet is, zet hem aan de kant en hij zal hoe dan ook aan moeten springen. Dat kan hij anders niet koelen.
Posted: Wed May 02, 2007 1:40 am
by White-ITR
Sinister wrote:mr. X wrote:nee okee, dat weten we volgens mij allemaal.
Maar dan nog, 30 pk erbij met een CAI van 300 euro en een DC spruit met cat back :dunno:
Neen en een hondata ecu dan heb je 30 pk meer. En White-ITR kan het je bewijzen :wink:
ik heb niet alleen cai , volledige uitlaat en hondata zenne :wink: