Ik ben het eens dat een winterband bij temperaturen boven wellicht 0 graden niet beter preseteerd dan een zomerband(dat zeggen de testen)
ECHTER
ik heb liever een IETSJE langere remweg bij droog weer/regen whatever. Dan een VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL langere remweg als het WEL glad is...
Moet zeggen dat deze winter tenminste de moeiet waard was voor de winterbanden
winterbanden advies
-
[quote="DC2TYPER"]Tuurlijk dat jullie zomerbanden het prima gedaan hebben in de winter. Totdat je wat voor hebt, dan is,het van]
dat klopt,
mijn zomerband van toyo hebben me niet staande gehouden.
snik snik
ik zag hier toen wel velgen te koop origineel atr met winter banden. helaas was ik toen nog geen forumlid hier, dacht daarnaast ook kosten te besparen.
duure kostepost geweest inmiddels, volgens mij waren ze 500euri ik ga daar never nooit meer op bezuinigen. atr leeft nog wel gelukkig maar toch reperatie om de achter ophanging te fixen enz.
dat klopt,
mijn zomerband van toyo hebben me niet staande gehouden.

ik zag hier toen wel velgen te koop origineel atr met winter banden. helaas was ik toen nog geen forumlid hier, dacht daarnaast ook kosten te besparen.
duure kostepost geweest inmiddels, volgens mij waren ze 500euri ik ga daar never nooit meer op bezuinigen. atr leeft nog wel gelukkig maar toch reperatie om de achter ophanging te fixen enz.
Vandaag was me remweg kort genoeg mét winterbanden in beetje regen maar met een niet optimale (te warme) temperatuur...
Kwestie van remdruk goed doseren. Op het aller laatste moment nét wat harder geremt en maar klein beetje ABS werking gevoeld...
Andere weggebruiker dacht dat hij Remie heette en alleen op de wereld was. Klasgenoot van me op het fietspad langs de weg waar ik reed werd door dezelfde actie van deze mede weggebruiker ff wakker gemaakt... Scheelde maar een paar meter.
Kwestie van remdruk goed doseren. Op het aller laatste moment nét wat harder geremt en maar klein beetje ABS werking gevoeld...
Andere weggebruiker dacht dat hij Remie heette en alleen op de wereld was. Klasgenoot van me op het fietspad langs de weg waar ik reed werd door dezelfde actie van deze mede weggebruiker ff wakker gemaakt... Scheelde maar een paar meter.