Page 3 of 3

Posted: Sat Apr 10, 2010 9:41 am
by Katana
Ik heb ook een Defi set voor olie temp en olie druk.

De sensoren zitten in een sandwichplate.

Bij normaal gebruik word de H22A7 100C. Tijdens een trackday na 20min 134C.


btw: Als je een olie koeler via een sandwich plate laat werken is hier ook een thermostaat voor te krijgen. Zou dus geen problemen mogen geven met opwarmen

Posted: Sat Apr 10, 2010 1:28 pm
by LCR
@Frans
Bij mij zit ie rond de 80C bij normaal gebruik. Ik rijd heel rustig op de weg....zegt maar :zzz:
Hoogste temp op circuit was 120C, ik ging dan gelijk ff een rondje uitrijden.
Persoonlijk vind ik de 80C wel aan de lage kant,vandaar dat ik bezig ben met het opnieuw 'kallibreren' van de sensor.

Posted: Sat Apr 10, 2010 2:49 pm
by Katana
Dat is niet zo gek Luc.

De inhoud van je oliepan is groter. Dit houd je temperatuur lager.

Waar zit je sensor precies?



Mijn water temperatuur stond trouwens op 110C.

Posted: Sat Apr 10, 2010 5:28 pm
by LCR
Ik had ook ongeveer dezelfde waarden bij de OEM pan hoor.
Daarom was ik een tijdje op zoek naar een tweede systeem om dit te bevestigen. Iedereen draait >90C......
Mijn sensor zit helemaal onder waar je je oil ook laat uitlekken....
Ik gebruik 0W60 of 10W60...zoiets...wel de 60

Posted: Sun Apr 11, 2010 12:49 pm
by Martin.O
11 jaar last gehad van hoge olietemperatuur

grote moroso onder gedaan en de hele dag book-a-track onder de 130 graden

zelfs zonder racethermostaat en fanswitch maar wel met nieuwe radiateur

morosopan moet je wel een beetje in model slaan voordat hij goed past

temperatuur met daily drive is 80-90 graden

Posted: Sun Apr 11, 2010 1:16 pm
by LCR
Martin.O wrote:11 jaar last gehad van hoge olietemperatuur

grote moroso onder gedaan en de hele dag book-a-track onder de 130 graden

zelfs zonder racethermostaat en fanswitch maar wel met nieuwe radiateur

morosopan moet je wel een beetje in model slaan voordat hij goed past

temperatuur met daily drive is 80-90 graden


Hey...dat's goed info.
Moroso in model slaan is ook een goede en BETERE oplossing voor carroserie in model freezen.........(denk ik)

Posted: Mon Apr 12, 2010 7:41 pm
by Moonrock240
Ik ga eerst een grotere radiator bestellen (Koyo of Fluidyne) en enkel die plaatsen. Daarna kijk ik welke temperturen ik haal (momenteel 140°C in de sandwichplate gemeten, op cicuit) en dan kan ik verder gaan met fan-switch, thermostaat, en eventeel de Moroso pan.

Ik ga het even stap voor stap proberen en de resultaten bekijken. Moest ik het gewenste resultaat (120-125°C) niet halen, ga ik voor de oliekoeler.

Ik post m'n bevindingen :wink: