Page 3 of 5

Posted: Wed Jul 26, 2006 10:02 pm
by Voodoo
slydawg wrote:Wanneer kan ik me auto bij je langsbrengen?
Hehehe..


Dan ga ik met je mee :wink:

Posted: Thu Jul 27, 2006 7:31 am
by VTECRob
Ik zal binnenkort ff pica's maken...

Posted: Thu Jul 27, 2006 8:02 am
by BugsM
VTECRob wrote:Probleem is opgelost...
Met dank aan Eimert.

Zit hem in twee busjes/zuigers, alleen zitten beiden bevestigd OP de bak.
En dus niet IN de auto bij het pedaal...

Bij mij was het daar nogal droog....


Denk dat dat een ander probleem is. Namelijk het kogelgewricht bij de koppelingscilinder aan de bak en eventueel de zuiger zelf....

En dus niet het gekraak bij het pedaal zelf...

Posted: Thu Jul 27, 2006 8:10 am
by VTECRob
Ik had twee irritaties bij mijn koppelingspedaal:
Het gevoel/tik, wanneer je het intrapt en loslaat.
En dat gekraak.

Dat gekraak is nu weg na het inspuiten van de cilinder en de zuiger.

Posted: Wed Aug 09, 2006 4:12 pm
by ITR639
Bij mij is het gekraak ook opgelost.
Het kwam ook van de cilinder op de bak.
Rubbere hoesjes los gemaakt. Alles met een goeie hoeveelheid vet ingesmeerd en enkele keren ontkoppeld.
Je kan overal van boven af bij.

Posted: Wed Aug 09, 2006 4:26 pm
by HONDA
Kun je er eens een foto van maken en omcirkelen? Kan ik van het weekend ook eens aan de slag.

Posted: Wed Aug 09, 2006 4:47 pm
by ITR639
Even foto op honda-tech gezocht.
Het omcirkelde gedeelte is rubber. Daar onder zit nog een hoesje dat het stangetje van de cilinder beschermt en het vet vasthoudt.

Image

Posted: Wed Aug 09, 2006 8:36 pm
by roblom
Kan me haast niet voorstellen dat het gekraak wat ik heb daar wordt veroorzaakt. Het geluid komt echt bij het schutbord ter hoogte van het pedaal zelf vandaan.
Denk zelf dat het de cilinder aan het pedaal zelf is. Hij heeft het namelijk alleen als ik een stukje gereden heb en wordt erger naarmate ik sportiever rij heb ik het idee.

Posted: Wed Aug 09, 2006 9:16 pm
by ITR639
roblom wrote:Kan me haast niet voorstellen dat het gekraak wat ik heb daar wordt veroorzaakt. Het geluid komt echt bij het schutbord ter hoogte van het pedaal zelf vandaan.
Denk zelf dat het de cilinder aan het pedaal zelf is. Hij heeft het namelijk alleen als ik een stukje gereden heb en wordt erger naarmate ik sportiever rij heb ik het idee.


Dat dacht ik ook. Het kan aan de 2 cilinders liggen.
Best kan je iemand het pedaal laten bedienen en zelf aan de versnellingsbak luisteren. Pas toen hoorde ik duidelijk dat het toch daar vandaan kwam.

Posted: Mon Aug 21, 2006 5:24 pm
by slydawg
Ik heb vorige week ook dit probleempje aangepakt, was in 1 min verholpen.
Bij mij was het het scharnierpunt bij het pedaal, dat ff ingespoten met wat vet en weg was het gekraak, gaat nu lekker soepel en stil!

Posted: Mon Aug 21, 2006 8:23 pm
by Jo&
Ik heb ook een gekraak in me auto...
Het is bij het afremmen of accelereren. Niet bij kuilen.
Vandaag ff langs de garage gegaan en de eigenaar is ff mee gereden en heeft ff gereden en hij weet niet wat het is. Het is iig niet me pedaal ofzo. Tis een metaal geluid.
Het word erger als me motor warm is en van de zomer was het erger dan nu.
Hij denkt dat het me stut stang is die loopt door het dashboard. Dat die in en uit zet naarmate het warmer/kouder word...
En als ik langzaam rij over een bobbelige/kuilige weg. Maar het is niet me schokbreker want dan zou die het bij elke bobbel/kuil moeten doen...

Vrijdag kijken ze ff onder het dashboard zonder deze los te halen want als deze eenmaal een keer los is geweest ontkom je niet aan piepjes en kraakjes enz...

Iemand enig idee wat het kan zijn???

Posted: Mon Aug 21, 2006 8:24 pm
by Jo&
Oh ja en als ik dat rubber ff in vet morgen, wat voor vet moet ik gebruiken?????

Posted: Mon Aug 21, 2006 8:32 pm
by itr-1895
Joanne wrote:
Vrijdag kijken ze ff onder het dashboard zonder deze los te halen want als deze eenmaal een keer los is geweest ontkom je niet aan piepjes en kraakjes enz...


dat maakt de dealer jouw wijs zekker.

want als je hem op de juiste manier demonteert en monteerd dan moet dat niks uit maken.

ik denk dat ze daar gewoon geen zin in hebben omdat dat nogal wat werk is

Posted: Mon Aug 21, 2006 8:48 pm
by Jo&
Hmm ja hij deed nogal moeilijk...
Wat vindje ervan auto heeft nog maar 10950 km gereden waarvan 6648 in 3,5 maand...???
Wie zn pakkie aan is dat dan?????

Posted: Mon Sep 18, 2006 5:50 pm
by slydawg
FF een foto erbij waar het gekraak bij mij vandaan kwam.
Kan duidelijk de punten zien die er zijn gesmeerd.
Image

Posted: Tue Sep 19, 2006 7:15 pm
by beakeR
Wat voor vet kan je daar het beste voor gebruiken?

Posted: Wed Sep 20, 2006 9:56 pm
by Marin
In m'n CRX kraakte hij als een malle, nu in m'n Civic kraakt ie een heel klein beetje. Kijken of ik er zaterdag wat aan kan doen, begin wel gewoon met pedaal even invetten.

Posted: Thu Sep 21, 2006 8:58 am
by pikske
ik heb dat prbleem ook gehad, dat was de cilinder in de koppeling die kraakte. als je auto nog fabriksgarantie heeft dan is dat garantie. ik heb niks hoeven te betalen.

Posted: Thu Sep 21, 2006 10:28 am
by slydawg
pikske wrote:ik heb dat prbleem ook gehad, dat was de cilinder in de koppeling die kraakte. als je auto nog fabriksgarantie heeft dan is dat garantie. ik heb niks hoeven te betalen.


Welke cilinder in de koppeling bedoel je precies?

Posted: Fri Sep 22, 2006 9:20 am
by slydawg
beakeR wrote:Wat voor vet kan je daar het beste voor gebruiken?


Silicone Grease: P/N 08C30-B0234M