Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control
[quote="Arno"]Je mag de emblemen idd wel vervangen :razz: En de ITR heeft trouwens een centenbakje of had je die al ontdekt ]
Ja precies daarom zullen die ook snel worden vervangen, Ja ik weet dat die een centenbakje heeft daar zit geld en de slotmoer in :roll:
Ik twijfel nog echt over de Spoon sticker ik vind het wel wat hebben.
Nice goedbezig :wink:
Greetzz,
Ja precies daarom zullen die ook snel worden vervangen, Ja ik weet dat die een centenbakje heeft daar zit geld en de slotmoer in :roll:
Ik twijfel nog echt over de Spoon sticker ik vind het wel wat hebben.
Nice goedbezig :wink:
Greetzz,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Ik wilde het je ook zeggen. Die logo's moeten echt eraf.
Gerben (FastFWD) heeft nog een setje nieuwe OEM emblemen liggen voor een magere nieuwprijs. Link, dit in plaats van de € 50,- per stuk bij de dealer.
Mag ik eerlijk zijn? De stof aan de binnenkant heeft het er niet mooier op gemaakt. Het enige wat er in een dashbordkastje moet liggen zijn de autopapieren, onderhoudsboekjes en bonnetjes van aanverwante zaken. Dan zal er ook niks rammelen en heb je ook geen stof nodig aan de binnenkant :wink:. Maargoed, ieder zijn ding uiteraard.
Wat ik gedaan zou hebben, als je toch iets aan de binnenkant wil hebben, is het dashbordkastje vol nevelen met speciale lijm en daar overheen weer die speciale stof strooien zodat je het effect krijgt die je aan de binnenkant van het muntenbakje ziet. Ik heb dat ooit gezien en dat wordt heel erg mooi.
Als ik de auto ooit in het echt weer mag zien zal ik eens kijken naar de kentekenplaat. Ben er nog niet zeker van maar het is in ieder geval leuk gevonden.
Ik zie dat je de type-R club kentekenplaathouders al hebt. Vind dat altijd erg mooi staan.
Gerben (FastFWD) heeft nog een setje nieuwe OEM emblemen liggen voor een magere nieuwprijs. Link, dit in plaats van de € 50,- per stuk bij de dealer.
Mag ik eerlijk zijn? De stof aan de binnenkant heeft het er niet mooier op gemaakt. Het enige wat er in een dashbordkastje moet liggen zijn de autopapieren, onderhoudsboekjes en bonnetjes van aanverwante zaken. Dan zal er ook niks rammelen en heb je ook geen stof nodig aan de binnenkant :wink:. Maargoed, ieder zijn ding uiteraard.
Wat ik gedaan zou hebben, als je toch iets aan de binnenkant wil hebben, is het dashbordkastje vol nevelen met speciale lijm en daar overheen weer die speciale stof strooien zodat je het effect krijgt die je aan de binnenkant van het muntenbakje ziet. Ik heb dat ooit gezien en dat wordt heel erg mooi.
Als ik de auto ooit in het echt weer mag zien zal ik eens kijken naar de kentekenplaat. Ben er nog niet zeker van maar het is in ieder geval leuk gevonden.
Ik zie dat je de type-R club kentekenplaathouders al hebt. Vind dat altijd erg mooi staan.
Ohja. Nog vergeten te zeggen dat er hier nog twee gekken op het forum zaten die vroegah in de scooters (tuning) zaten. Dimer en mijzelf. Dimer had een Streetmagic met als eerste een Minorelli Horizontaal blok eronder met 20+ pk en lachgas (klopt toch Dim?) en ikzelf had een Zip SP met een kleine 22 pk. Dat wereldje is ook niet zo groot dus waarschijnlijk ken je beide scooters wel.
Hier een foto als je geïnteresseerd bent :wink:.
Hier een foto als je geïnteresseerd bent :wink:.
Ja ik had het er al een keer met jou over gehad, ik heb veel minderlegaal circuit gereden met SF2 S6 pro 21mm yas-R chroom (niks speciaals eigenlijk maar voor circuit reed het heel goed).
Update,
Gister de achterlichten eruit gehaald even even gekeken waarom er in elke lamp een glas water zat??? De rubbers hadden hun beste tijd gehad, en alle moeren zaten hand vast dus ik kon ze gewoon met mijn vingers losdraaien.
Ik meende ook dat er roest/rot achter de achterlichten had gezien, maar gelukkig was dit alleen wat modder en viesigheid. Dus alles redelijk schoon gemaakt en weer gemonteerd en nieuwe rubbers besteld.
Zodra deze thuis zijn gaan de achterlichten er weer af en worden ze vocht vrij gemaakt en worden weer netjes en schoon gemonteerd...
Wat foto's.
Fototje in de sneeuw op het werk en met oranje stadslichten.
Greetz,
Update,
Gister de achterlichten eruit gehaald even even gekeken waarom er in elke lamp een glas water zat??? De rubbers hadden hun beste tijd gehad, en alle moeren zaten hand vast dus ik kon ze gewoon met mijn vingers losdraaien.
Ik meende ook dat er roest/rot achter de achterlichten had gezien, maar gelukkig was dit alleen wat modder en viesigheid. Dus alles redelijk schoon gemaakt en weer gemonteerd en nieuwe rubbers besteld.
Zodra deze thuis zijn gaan de achterlichten er weer af en worden ze vocht vrij gemaakt en worden weer netjes en schoon gemonteerd...
Wat foto's.

Fototje in de sneeuw op het werk en met oranje stadslichten.

Greetz,
Apex wrote:Ik ben nooit aan de achterlichten geweest.. Dus dat ze hand vast zaten komt niet bij mij weg haha :-P.
Maar toch valt het me kwa rommel nog wel mee.. Krijg je als je hem vaak wast hehe..
Greeetz Vincent
Haha oke :lol: Ja mij viel het ook super mee, deze zomer wel even de achterbumper enzo eraf om de chassisbalk even na te kijken want deze heeft wel wat roest vorming

Achter de bumper kan je nog wel eens voor nare verrassingen komen. Hou even de twee beugeltjes in de gaten waarmee de bumper onder vast zit. Die willen wel eens buigen waardoor de coating eraf gaat en er water tussen kan komen. Zo gaat het daar roesten.
Als je toch bezig bent: kijk ook even bij de achterkant van de dakstrips. Als je de achterklep open maakt kan je zien dat daar vaak de lak barst en roest zich vormt.
Oh en nog een laatste, de achterbumper wil soms niet helemaal recht hangen waardoor hij tegen het achterscherm aan schuurt en zo de verf eraf haalt en het daar dus kan roesten.
Als je toch bezig bent: kijk ook even bij de achterkant van de dakstrips. Als je de achterklep open maakt kan je zien dat daar vaak de lak barst en roest zich vormt.
Oh en nog een laatste, de achterbumper wil soms niet helemaal recht hangen waardoor hij tegen het achterscherm aan schuurt en zo de verf eraf haalt en het daar dus kan roesten.
mr. X wrote:Achter de bumper kan je nog wel eens voor nare verrassingen komen. Hou even de twee beugeltjes in de gaten waarmee de bumper onder vast zit. Die willen wel eens buigen waardoor de coating eraf gaat en er water tussen kan komen. Zo gaat het daar roesten.
Thanks voor de tips, ik heb gister even onder de auto gestaan (stond op de brug voor andere ventielen, en ik was daar inderdaad ook al bang voor maar het zag er nog redelijk netjes uit... Welke beugeltjes bedoel je precies?
De dak strips laten wel wat los, maar het is nog helemaal hard dit had ik al nagekeken bij het kopen.
En welk achterscherm bedoel je precies.
Dank u!!
De bumper zit onder vast aan twee kleine beugeltjes die heel ongelukkig aan de auto zitten. Heb er helaas geen foto van maar het kan niet missen.
Nogmaals, die beugeltjes willen wel eens buigen waardoor er een ruimte komt die je alleen ziet als je vanaf de tank naar de achterbumper kijkt.
Je hebt de rubberen dakstrips. Als je die naar de achterklep toe volgt lopen ze een klein beetje naar binnen. Je kan het einde pas goed zien als de klep open is. Niet echt onder de strip zelf maar aan het einde van de strip wil de lak wel eens barsten. Ook hier geldt, je ziet het vanzelf. Als je het niet ziet, zit er ook geen roest :wink:.
Als laatste: je hebt twee achterschermen. Welke zou ik bedoelen :wink:
Ik ga een foto voor je zoeken of dadelijk maken. Dat praat makkelijker.
Nogmaals, die beugeltjes willen wel eens buigen waardoor er een ruimte komt die je alleen ziet als je vanaf de tank naar de achterbumper kijkt.
Je hebt de rubberen dakstrips. Als je die naar de achterklep toe volgt lopen ze een klein beetje naar binnen. Je kan het einde pas goed zien als de klep open is. Niet echt onder de strip zelf maar aan het einde van de strip wil de lak wel eens barsten. Ook hier geldt, je ziet het vanzelf. Als je het niet ziet, zit er ook geen roest :wink:.
Als laatste: je hebt twee achterschermen. Welke zou ik bedoelen :wink:
Ik ga een foto voor je zoeken of dadelijk maken. Dat praat makkelijker.
Ik ben geleik even onder de auto gesprongen om te kijken wat het was maar de beugels zijn gewoon recht en er zit alleen wat vliegroest op, ik heb er even 2 fototjes van gemaakt.
En bij de dak rubbers als de achterklep open was zit een klein scheurtje met ook wat vliegroest en de lak is inderdaad wat verdwenen, ook hier meteen even foto's van gemaakt.
Wat jij precies bedoelt met de achterschermen weet ik nog niet...
Greetzz,

En bij de dak rubbers als de achterklep open was zit een klein scheurtje met ook wat vliegroest en de lak is inderdaad wat verdwenen, ook hier meteen even foto's van gemaakt.

Wat jij precies bedoelt met de achterschermen weet ik nog niet...
Greetzz,
Yep, precies wat ik bedoel!
Zoals je kan zien zijn de beugeltjes nog netjes en niet afgescheurd. Verder niet echte en punt van aandacht.
Aan de onderkant van de rubbers zou ik even wat meer aandacht besteden. Ziet er nog niet slecht uit, maar de roest moet niet door de gescheurde lak naar binnen trekken.
Hoe je het op lost weet ik niet.
Zijn die lichtgrijze plekjes vloeibare pakking?
Nou, jij neemt moeite om er een foto van te maken, zal ik dat ook eens gaan doen van het zijscherm.
Zoals je kan zien zijn de beugeltjes nog netjes en niet afgescheurd. Verder niet echte en punt van aandacht.
Aan de onderkant van de rubbers zou ik even wat meer aandacht besteden. Ziet er nog niet slecht uit, maar de roest moet niet door de gescheurde lak naar binnen trekken.
Nou, jij neemt moeite om er een foto van te maken, zal ik dat ook eens gaan doen van het zijscherm.
mr. X wrote:Yep, precies wat ik bedoel!
Inderdaad de beugels zijn nog best netjes ik heb ze wel op het lijstje van aandacht erbij gezet zodat er van de zomer eens naar gekeken word en eens dat ze eens bewerkt worden tege roest en rot. :wink:
Ja inderdaad het valt nog mee, de rubbers laten ook op 2 plaatsen los dus deze moeten vervangen worden, ik denk dat ik het met roestomvormer bewerk en het dan opnieuw laat lassen en spuiten? die licht grijze plekjes zijn blank metaal dus iets waar ik niet vrolijk van word.

Ja jij helpt mij met uitleg en dingen dan vind ik het meteen zo netjes om zelf eens te gaan kijken hoe het zit :wink: ... Dat zou ik fijn vinden als je dat wilt doen

CyRaX wrote:Gewoon....de achterschermen. Dus waar je bumper zit vast gemaakt aan je body! (bij de wielkasten dus).
Verder moet je hier wat aan doen....want dit is roest op de beugel die je bumper vasthoudt. Houdt wel in dat je je achterbumper eraf moet halen....maar dat is een kleine moeite!
[img]Foto[/img]
Ahh oke, ja dat bedoelde ik dus in het verhaal "chassisbalk" dit staat ook op dezelfde planning waar wat aan gedaan word.
En ik heb het voordeel ik ken vele automonteurs verschillende autoschade herstellers en vele hobbyisten. Allemaal familie of vrienden bekenden van mij of mijn vader. Dus zodra ik eraan begin vraag ik meteen aan hun hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken. Maar inderdaad dit soort dingen kom ik achter de aandachts punten waar ik op moet gaan letten

Trouwens, ook als je de side-skirts eraf haalt wil je nog wel eens nare dingen tegen komen.
Imageshack doet heel vervelend dus het duurde wat langer.
Eerst zelf even gekeken naar mijn plekjes onder de rubbers:
Beetje overbelicht maar meer dan een vieze streep zit er niet.
Hier is het plekje waar de achterbumper vaak tegen het zijscherm aan hangt. Dit is niet alleen bij de Integra zo maar ook bij veel andere Honda modellen. Dit is ook een punt van aandacht bij de mijne zoals je kan zien. Door het rijden gaat het namelijk trillen en schuurt het zo de lak van je zijscherm af.
En dit is de oprit die ik moest trotseren de foto's te nemen
Niemand van ons is vandaag van huis gegaan, dan krijg je dat. Er ligt dik 30 cm sneeuw.

Hier is het plekje waar de achterbumper vaak tegen het zijscherm aan hangt. Dit is niet alleen bij de Integra zo maar ook bij veel andere Honda modellen. Dit is ook een punt van aandacht bij de mijne zoals je kan zien. Door het rijden gaat het namelijk trillen en schuurt het zo de lak van je zijscherm af.

Niemand van ons is vandaag van huis gegaan, dan krijg je dat. Er ligt dik 30 cm sneeuw.

mr. X wrote:Trouwens, ook als je de side-skirts eraf haalt wil je nog wel eens nare dingen tegen komen.
[img]foto[/img]
[img]foto[/img]
Hier is het plekje waar de achterbumper vaak tegen het zijscherm aan hangt. Dit is niet alleen bij de Integra zo maar bij veel andere Honda modellen ook. Dit is ook een punt van aandacht bij de mijne zoals je kan zien. Door het rijden gaat het namelijk trillen en schuurt het zo de lak van je zijscherm af.
[img]foto[/img]
[img]foto[/img]
[img]respect[/img]
Wow dat ziet er inderdaad nog heel netjes uit.
De side skirts wilde ik er inderdaad ook nog een keer afhalen omdat ik inderdaad daar ook bang voor ben dat ik nog minder leuke dingen tegen ga komen.
Ah dat plekje, net meteen naar de garage gelopen gelukkig heeft pap gezegt dat ik de auto binnen mag zetten omdat ik nogal met het probleem "jaloerse jeugd" zit. Maar de bumper hangt nog heel recht en netjes.

Wow respect kerel! hier ligt ongeveer een 15cm en het pad naar de garage is 10 meter lang en er is geveegd dus rustig op me dctjes naar de garage gelopen :roll:
En damn wat is hij vies

Yep, zoals Ben zegt ziet dat er heel goed uit!
Je kan heel goed zien dat zowel het achterlicht, als de slotplaat, als de bumper perfect loopt ten opzichte van het achterscherm of elkaar.
Dat is iets waar ik me bij de mijne heel erg aan stoor omdat het niet zo is. Waarschijnlijk een kwestie van het 'afstellen' maar het moet nog wel gebeuren :wink:.
Gewoon op een mooie zomerse dag alles nalopen. Een soort van 'na'-wintercheck
Je kan heel goed zien dat zowel het achterlicht, als de slotplaat, als de bumper perfect loopt ten opzichte van het achterscherm of elkaar.
Dat is iets waar ik me bij de mijne heel erg aan stoor omdat het niet zo is. Waarschijnlijk een kwestie van het 'afstellen' maar het moet nog wel gebeuren :wink:.
Gewoon op een mooie zomerse dag alles nalopen. Een soort van 'na'-wintercheck

Benjdmin wrote:Dat vind ik juist het ergst by de Dc2 als de achterbumper er niet goed op zit.
Op de mijne staat hij ook niet perfect en het is echt een bitch om juist te zetten!
Die van jou staat echt super Rikky!
Ja het zijn de kleine afwerk dingetjes maar inderdaad het staat verbazend wekkend recht :roll: echt erg dat mij dat nu pas opvalt :-?
mr. X wrote:Yep, zoals Ben zegt ziet dat er heel goed uit!
Gewoon op een mooie zomerse dag alles nalopen. Een soort van 'na'-wintercheck![]()
Ja er is echt nooit iets mee gebeurd zo netjes staat het wel, Ja precies moet goed komen bij jou toch?
Haha, ja bij mij gaat het ding van de zomer half uitelkaar om gewoon alles na te kijken ik woon 15 min fietsen van mijn werk dus ik pak gewoon de fiets.
Thanks voor de tips en de hulp!!!

Verder heb ik nog een vraag (post ik ook in de technische onderwerpen topic)
Als ik met de ITR rij en hij is koud, en ik laat met de 3000rpm het gas los dan hoor ik een metaal rammel, het komt van voor en het lijkt alsof de uitlaat rammelt maar weet dit niet zeker. Weet iemand wat dit is?
Hij doet het volgens mij alleen als hij koud is en heb de orginele uitlaat eronder hangen? Thanks alvast.
Greetz,
Eerste wat bij mij op komt is je uitlaatspruitstuk. Die zit vast met een beugel vlak voor de katalysator ergens. Als die los is, of afgebroken is, kan dit een rare vibratie geven die alleen hoorbaar is bij een bepaald toerental. Dit kan zelf nog zo gevoelig zijn dat het alleen met koude motor merkbaar is.