Page 4 of 5

Posted: Wed Mar 10, 2010 10:03 pm
by Katana
Er zijn zeer weinig ATR's met andere velgen.

Dit was een van de redenen. Raar dat showoff dit gezegd heeft

Posted: Thu Mar 11, 2010 8:47 am
by donkeykong
ik heb ook et 45 en ik heb dat probleem ook niet, je hebt geen assymetrische banden toch?

Posted: Thu Mar 11, 2010 11:18 am
by Jo&
Heb je het ook als je banden nog niet warm zijn?

Stikstof heeft een ander uitzettingscoefficient dan gewone lucht. Dus je bandenspanning zou kunnen varieren als je banden en lucht warm zijn geworden na een stukje rijden.

Posted: Thu Mar 11, 2010 4:43 pm
by jupke
Jo& wrote:Heb je het ook als je banden nog niet warm zijn?

Stikstof heeft een ander uitzettingscoefficient dan gewone lucht. Dus je bandenspanning zou kunnen varieren als je banden en lucht warm zijn geworden na een stukje rijden.

ik heb het altijd,of ik hem nu s'morgens koud uit de garage rijd of als ik er een uur mee heb gereden

Posted: Thu Mar 11, 2010 9:30 pm
by D_ToXx
Jo& wrote:Heb je het ook als je banden nog niet warm zijn?

Stikstof heeft een ander uitzettingscoefficient dan gewone lucht. Dus je bandenspanning zou kunnen varieren als je banden en lucht warm zijn geworden na een stukje rijden.


die is dus minder als lucht. ik was vorige week ook ff in discussie met
iemand hierover en die reed altijd met stikstof a gewoon verkeer.
hij vertelde me dat je bij een lege band (atmosferische druk) er ongeveer
3% zuurstof/lucht in blijft.

bij mij gaat er een keer stikstof in de banden.

Posted: Thu Mar 11, 2010 9:47 pm
by jupke
net klaar met de auto,velgen omgelegd,op 1 velg zat duidelijk meer lood als op de andere 3.en die lag voorop.
die heb ik naar achter gelegd en nu is het trekken weg 8)

Posted: Thu Mar 11, 2010 9:53 pm
by Gaskleppie
Lekker uitgebalanceerd dan...

Posted: Thu Mar 11, 2010 9:56 pm
by jupke
zijn 3x uitgebalanceerd,3 velgen zit ongeveer 10 gram lood op en op 1 velg 70 gram :!: vond het ook veel,hoe het kan geen idee.
maar die van 70 gram ligt nu achterop

Posted: Thu Mar 11, 2010 10:00 pm
by Jo&
Je zei toch dat je je velgen voor en achter gewisseld had?

Posted: Fri Mar 12, 2010 7:08 am
by Gaskleppie
Ik zou toch even terug gaan en die 1e velg opnieuw laten bekijken. Stel dat er echt iets fout zit en de band altijd wat zit te wringen, kan dat als resultaat hebben dat de band gaat cuppen wat weer enorm herrie in de auto maakt.
Stel dat hij niet goed gebalanceerd is, kan het zijn dat je wiellagers sneller slijten. Zit je ook niet op te wachten.

Posted: Fri Mar 12, 2010 5:04 pm
by jupke
Gaskleppie wrote:Ik zou toch even terug gaan en die 1e velg opnieuw laten bekijken. Stel dat er echt iets fout zit en de band altijd wat zit te wringen, kan dat als resultaat hebben dat de band gaat cuppen wat weer enorm herrie in de auto maakt.
Stel dat hij niet goed gebalanceerd is, kan het zijn dat je wiellagers sneller slijten. Zit je ook niet op te wachten.


zal ik eens doen frank

Posted: Fri Mar 12, 2010 5:05 pm
by jupke
Jo& wrote:Je zei toch dat je je velgen voor en achter gewisseld had?

ja maar links op rechts gaat niet,dus moesten de banden omgedraaid worden,en toen zag ik pas het verschil van lood na weer balanceren.
maar ik ga er nog even mee terug.

Posted: Fri Mar 12, 2010 6:18 pm
by Martin.O
band een stuk laten draaien op de velg

help vaak maar ze hebben er geen zin in

Posted: Fri Mar 12, 2010 6:47 pm
by slydawg
Martin.O wrote:band een stuk laten draaien op de velg

help vaak maar ze hebben er geen zin in


Klopt!
Zei dat ook een keer tegen een bandenboer toen ik zag dat ie de hele binnenkant van me velg vol wou plakken, zijn gezicht alleen al!
Keek me aan alsof ik een niet aardse taal sprak of zo.

Posted: Fri Mar 12, 2010 7:29 pm
by LCR
DOEN!!!!!...band even ronddraaien op de velg..De R888 had dat ook...moest 100gram :shock: :shock:
Even gedraaid en hij is goed :wink:

Posted: Fri Mar 12, 2010 7:33 pm
by mr. X
Is daar een verklaring voor?

Posted: Fri Mar 12, 2010 7:59 pm
by Gaskleppie
Dat de onbalans in de band presies contra zit van de onbalans in de velg. En dat scheelt veel lood!

Posted: Fri Mar 12, 2010 8:22 pm
by mr. X
Grappig dat je dat zegt want de vorige keer heb ik mijn huidige DC2 velgen die op de Integra zitten laten draaien op het balanceer machien zonder band. Er zat 5-10 gram onbalans in alle vier de velgen. Niet krom en zeker niet veel. Was daar heel benieuwd naar namelijk. Is dat dan al genoeg om zoveel verschil te maken? De band kan je namelijk helaas niet alleen balanceren.

Je zou wel de velg kunnen balanceren, band erom, en waar de onbalans ontstaat zit meer rubber. Als je dat recht tegenover het punt van de velg legt heb je al wel winst. Kost je alleen wel zeker dubbel zo lang :lol:

Posted: Fri Mar 12, 2010 8:39 pm
by Katana
Bridgestone heeft hier een slimme gele stip voor op de band. Deze dient naast het ventieltje te komen. Hoef je bijna niets te balenceren 8)

Posted: Fri Mar 12, 2010 9:16 pm
by mr. X
Nooit geweten en nog nooit gezien, Frans! Heb je daar een foto van?