Page 4 of 10
Posted: Sun Aug 15, 2010 7:51 pm
by redlude94vtec
D_ToXx wrote:genesis wrote:"D_ToXx":2hqjg8ma wrote:
gelezen en idd.
maar wil absoluut geen bedrijf gaan afzeiken maar als voorbeeld hiermee maar ik had bij TTC precies hetzelfde: de prijs werd twee keer zo hoog (letterlijk) als afgesproken..
Is een kwestie van duidelijke communiceren, kom al 10 jaar bij TCC is werkelijk nog nooit fout gegaan, ook grote complexe afspraken/projecten niet, doorspreken en gespecificeerd uitwerken via de mail en als beide partijen per mail conformeren is het klaar en duidelijk.
RJ van TCC was wel eens een ' ietsiepietsie' zuur omdat het meerwerk wat uitliep onder de afspraak van de van tevoren afgemaakte prijs viel en het TCC meer tijd koste dan ingeschat, dus zoals je ziet kan het ook anderom. :wink:
Genesis
ik heb ook absoluut geen kwaad woord over TTC.
er is toen machtig werk afgeleverd en mijn
vragen werden goed beantwoord.
ik bedoel alleen maar dat het overal gebeurd.
en het dubbel aantal uren noem ik niet uitlopen. :wink: maar dat
maakt ook niet uit. die uren zijn er gewerkt aan mijn auto.[/quote:2hqjg8ma]
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik heb best wel wat onderdelen in mijn auto in laten bouwen. Bij mij loopt het 150 tot 500% uit. Een Prelude is nu eenmaal geen Civic. Overigens ook nooit klachten gehad over de kwaliteit van het werk, maar ik ben uiteindelijk meer kwijt geweest aan arbeidsuren dan aan onderdelen. Tel dan even uit hoeveel ik heb besteed aan onderdelen en het zijn geen leuke bedragen.
Even on topic. Had gemaild dat de oilpan van Frans afgezegd is. Ze hebben netjes het bedrag geretourneerd. Wel netjes om te vermelden. Als de oil pan alsnog binnen komt, kunnen we deze alsnog afnemen. Ben benieuwd wanneer deze binnen komt.
Posted: Sun Aug 15, 2010 8:02 pm
by LCR
redlude94vtec wrote: Ik heb best wel wat onderdelen in mijn auto in laten bouwen. Bij mij loopt het 150 tot 500% uit. Een Prelude is nu eenmaal geen Civic. Overigens ook nooit klachten gehad over de kwaliteit van het werk, maar ik ben uiteindelijk meer kwijt geweest aan arbeidsuren dan aan onderdelen. Tel dan even uit hoeveel ik heb besteed aan onderdelen en het zijn geen leuke bedragen.
X2
Posted: Mon Aug 16, 2010 1:19 pm
by Roy
OOk dat verhaal van TCC noem ik fout.
Als je een x aantal uren inplant en vervolgens redt je het niet, is het je eigen schuld.
daarom is een arbeidsloon ook zo duur. dat komt omdat er man uren + kosten+risico+winst een bedrag vormen.
Stel een monteur verdient 14 euro per uur rekenen de meeste garage's 14 x 2 (risico) =28 + 25% BTW en verzekeringen = 35 + 10 euro winst = 45 euro per uur.
Dus als je het niet redt zou dat bij je faalkosten moeten worden opgeteld. die worden ingedekt door bijv eerdere winsten van andere projecten en of ingedekt door het dubbele gerekende uurloon.
Nimmer mag een klant meer betalen als daarvoor afgesproken, tenzij tijdens het project er extra wensen komen van de klant zelf wat uitdraait op meerwerk!
Dus laat je volgende keer niet naaien!
Posted: Mon Aug 16, 2010 3:09 pm
by BZRKbb2
^^^ Juist... als ik een offerte maak voor een klant, is dat na ondertekening een fixed price. Als ik het niet red binnen die tijd, is dat mijn eigen inschattingsfout. Alleen als een klant zelf met wijzigingen buiten de scope aankomt, zal dit worden doorgerekend.
Zo werkt het nou eenmaal...
Posted: Tue Aug 17, 2010 7:47 am
by genesis
g-unit wrote:OOk dat verhaal van TCC noem ik fout.
Als je een x aantal uren inplant en vervolgens redt je het niet, is het je eigen schuld.
daarom is een arbeidsloon ook zo duur. dat komt omdat er man uren + kosten+risico+winst een bedrag vormen.
Stel een monteur verdient 14 euro per uur rekenen de meeste garage's 14 x 2 (risico) =28 + 25% BTW en verzekeringen = 35 + 10 euro winst = 45 euro per uur.
Dus als je het niet redt zou dat bij je faalkosten moeten worden opgeteld. die worden ingedekt door bijv eerdere winsten van andere projecten en of ingedekt door het dubbele gerekende uurloon.
Nimmer mag een klant meer betalen als daarvoor afgesproken, tenzij tijdens het project er extra wensen komen van de klant zelf wat uitdraait op meerwerk!
Dus laat je volgende keer niet naaien!
Daarom refereerde ik hoe ik heb afgestemd met TCC en dat er dan geen verschilpunten zijn/komen met wat mag worden verwacht en geleverd word, simpel dus. :wink:
Genesis
Posted: Wed Aug 18, 2010 8:52 am
by RobertoVTI
heb m'n levering nu ook binnen. Netjes en snel verzonden en toen het produkt eenmaal in NL. was dus goed afgehandeld. Het zal me niet weerhouden in de toekomst weer daar te bestellen, had al eerder wat kleine dingetjes gekocht naar tevredenheid. Goed te zien dus dat ze dit soort zaken wel serieus nemen......
Posted: Wed Aug 18, 2010 5:26 pm
by martijn
JEEEHAAAAA
Eindelijk olie pan binnen nu nog ff wat spulletjes aanschaffen voor de montage en dan hopen dat we op het circuit geen gekke dingen ondervinden met de druk.
Heel wat comotie doen laten ontstaan door dit onderwerp, maar wel blij dat het niet ontaard is in een gooi en smijt werk van verwijten. THANX
Heb inmiddels met Tonnie van RSP alles uitgesproken en de rest is te lezen hier op het onderwerp.
Voor alle mensen die nog verdere bestellingen hebben, ik heb gehoord dat alles er is of in nederland is.
Dus zal het niet meer lang duren.
Gr Martijn
Posted: Wed Aug 18, 2010 5:32 pm
by slydawg
Dus slotje?
Posted: Wed Aug 18, 2010 5:59 pm
by martijn
Bijna.
Posted: Wed Aug 18, 2010 6:28 pm
by HONDA
Waarom een slotje? Misschien is er over een half jaar wel weer wat te klagen of juist een positieve reactie. Ik snap dat sluiten van topics nooit zo. Tenzij het uit de hand loopt maar dat is hier duidelijk niet het geval.
Posted: Wed Aug 18, 2010 9:20 pm
by Katana
Lijkt me ook niet nodig op dit moment
Posted: Fri Sep 03, 2010 7:13 pm
by stephan2000
over de levertijden genoeg gesproken, maar als RSP het niet kan leveren dan kun je het wel vergeten, andere bedrijven willen het misschien niet leveren omdat die weten hoeveel moeite het kost iets in nederland te krijgen. Rsp wil die moeite wel nemen, alleen duurt soms ff.
Posted: Fri Sep 03, 2010 7:44 pm
by LCR
Moet dat altijd via Ned gebeuren?
Ik heb de meeste onderdelen besteld op buitenlandse websites zoals vtecdirect, Jun auto, nengun, supergt, etc,etc......gaat goed. Is zelfs goedkoper dacht ik........
Posted: Wed Nov 10, 2010 1:31 am
by Maskertje
Bij Rising Sun Performance sinds eind Juni 2010 een Js Racing uitlaat besteld.
Periode voor het bestellen.
Snel contact, dagelijks antwoord.
Betaling overgemaakt.
Contact wordt trager, factuur volgt 10 dagen later. Medio September klaar.
Wachtperiode, nu ruim 4 maanden verder.
Als je niks vraagt, krijg je geen status update, zelfs niet als ze beloven je op de hoogte te houden.
Inmiddels is het September..We verwachten nog steeds Oktober
Bij vragen naar status, wacht je minimaal 1 tot 4 wkn voordat contact gelegd is met Japan.
Inmiddels is het half Oktober..Ons is verteld dat deze volgende maand klaar zullen zijn. Zoals het er nu naar uitziet tegen het einde van de maand.
... Het is nu November, uitlaat nog niet eens klaar, laat staan verzonden.
Posted: Wed Nov 10, 2010 6:50 am
by Gaskleppie
Tja, normaal gesproken zou ik je gelijk geven dat het qua wachttijd belachelijk is. Het gaat hier echter om een handgemaakte Js Racing uitlaat en dat is zeeeeer onherspelbaar.
Ik heb het zelfde gehad met mn Hytech uitlaat die ik zelf bij Hytech besteld had. Daar zat dus niemand tussen. Ook Hytech beloofde gouden bergen over de levertijden waar geen hol van klopte.
maw, Wat betreft je wachtijd kan RSP geen hol aan doen. Betere info als de afgesproken tijd niet gehaald wordt natuurlijk wel!
Posted: Wed Nov 10, 2010 7:45 am
by Honda-ATR
J's Racing verzameld het aantal orders voor uitlaten en gaan (zover bekend) 2x per jaar de uitlaten maken. Dit is normaal bij J's. Op het DC5 forum was er precies hetzelfde aan de hand met een J's header, heeft totaal bijna een jaar geduurd :roll: (niet om je af te schrikken :lol

.
Posted: Wed Nov 10, 2010 8:14 am
by baRt
moet je eens kijken hoe lang de amerikanen soms wachten op dit soort onderdelen, of wielen... bij verkoop is dat zelfs een argument "nu geen wachttijd van een jaar" om er vervolgens een bijna-nieuwprijs voor te vragen...
time is money

Posted: Wed Nov 10, 2010 12:46 pm
by real187
Honda-ATR wrote:J's Racing verzameld het aantal orders voor uitlaten en gaan (zover bekend) 2x per jaar de uitlaten maken. Dit is normaal bij J's. Op het DC5 forum was er precies hetzelfde aan de hand met een J's header, heeft totaal bijna een jaar geduurd :roll: (niet om je af te schrikken :lol

.
ff serieus, weet je of dit ook geld voor andere onderdelen van J`s?
Posted: Wed Nov 10, 2010 1:00 pm
by Maskertje
Het gaat mij met name hier om de communicatie.
Er worden diverse dingen beloofd, geen (update)communicatie naar de klant, wat leidt tot een onplezierige manier van wachten. Bij bestelling was eerlijkheid naar mij toe gezien hun ervaringen van zeer lange levertijd: dan ben je als klant daarvan op de hoogte en kies je er zelf voor. Nu was dat dus niet zo.
Als dit de eerste keer is dat je met Js racing zaken doet, dan kan ik me voorstellen dat dit niet te overzien is. Dat is dus niet zo.
Posted: Wed Nov 10, 2010 3:51 pm
by LCR
Gaskleppie wrote:Tja, normaal gesproken zou ik je gelijk geven dat het qua wachttijd belachelijk is. Het gaat hier echter om een handgemaakte Js Racing uitlaat en dat is zeeeeer onherspelbaar.
Ik heb het zelfde gehad met mn Hytech uitlaat die ik zelf bij Hytech besteld had. Daar zat dus niemand tussen. Ook Hytech beloofde gouden bergen over de levertijden waar geen hol van klopte.
maw, Wat betreft je wachtijd kan RSP geen hol aan doen. Betere info als de afgesproken tijd niet gehaald wordt natuurlijk wel!
Tsss..ik heb destijds Hytech gemaild....6mnd niks gehoord...toen gebeld....ze beloven een quote te mailen. Niks......dan maar ebay en 14 dgn later was ik al voorzien.