Page 5 of 5

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Tue Jun 05, 2012 4:11 pm
by vtec vince
Hoezo is deze bank iets te positief?
Deze bank geeft de standaard pk's netjes aan , en diegene die getuned hebben zitten ook op de vermogens die ze verwachten /en zeker weten te hebben.

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Tue Jun 05, 2012 8:45 pm
by Sinister
Een EP3 met CAI haalt nooit 216 pk je mag beweren wat je wilt.
Geloof jij maar dat deze bank goed afgesteld is dan haha, een dubbele rollenbank dan nog wel, ze slipt trouwens door met de DC5, hoe verklaar je anders die piek en dan het dip.
Normaal blijft VTEC tot 7500 RPM doorgaan op een K20 ofwel zijn de mods echt gaar dus ik ben zeker geen voorstander van dergelijke banken nee.
De mijne haalt 208 pk met injen cold air met buitentemp 20 graden, maar de EP3 met 216 pk op 10 graden mag altijd afkomen voor te testen of je ze werkelijk hebt.
Normaal moet die een correctie doen naar normale omstandigheden dus 20 graden, en dan is dat zeker geen 216 lol laat me ni lachen.

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Tue Jun 05, 2012 9:50 pm
by RJB1988
Jo& wrote:Het is bekend dat een Cold Air Intake (aftermarket (dus niet OEM (original equiptment manufacturer dus Honda) lucht inlaat) 12-15 paarden kracht oplevert bij een EP3 (model Civic Type-R van 2001-2005).
Naar horen zeggen is hij (de EP3) in Nederland zelfs via zn lucht inlaat geknepen tov de Japanese Domestic Market (in Japan geleverde EP3 . Of dit waar is weet ik niet.

Sjow............... ok :)


haha thanks, het ging me om de term JDM. Is inderdaad bekend dat de Aziaten alle leuke(re) dingen voor zichzelf houden... Anders zou ik hier wel met een Mugen RR rondrijden :)

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Tue Jun 05, 2012 10:46 pm
by Type200R
hij heeft ook de einde uitlaat

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 2:09 pm
by Sinister
Kan degene met zijn standard EP3 met cold air intake van 216 pk zijn grafiek is tonen als hij wilt. Ben benieuwd naar de AFR van jouw wagen.

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 3:15 pm
by Ray
Sinister wrote:Kan degene met zijn standard EP3 met cold air intake van 216 pk zijn grafiek is tonen als hij wilt. Ben benieuwd naar de AFR van jouw wagen.


Zal vanavond ff de dynouitdraai hier posten :)

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 3:17 pm
by Sinister
Great thnx

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 3:34 pm
by Ray
Had nu nog ff tijd om snel te posten
Dus bij deze:

Image

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 3:39 pm
by Type200R
goed gedaan ray ;)

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 4:58 pm
by Sinister
Lache, jouw lamda waarde is 0,8 in vtec, dat komt overeen met AFR 11.76, niet veel verschillend van de mijne dus en dus veel te rijk volgens velen hier. Onderin staat hij wel te arm, daar staat hij bij mij op 12,5.
Raar dat er zoveel verschil op zit, heb je een prefacelift of facelift, wat voor cold air heb je een Injen?

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 5:29 pm
by Ray
Heb een 2003 prefacelift. En er zit een aem CAI in. :)

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 5:31 pm
by slydawg
Waar kan je zien wat zijn lambda waarde is? Ik kan t nl. niet zien.

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 6:10 pm
by Sinister
De lijn lambda op de grafiek
Stomme vraag van me Ray, ik had het aan de lichten kunnen zien in je sig :p

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Wed Jun 06, 2012 8:23 pm
by RJB1988
hopelijk werkt dit:

Image
Image
Image
Image
Image

Image
Image

haha draai je beeldscherm maar lekker om :)

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Thu Jun 07, 2012 6:33 am
by slydawg
Als ik deze zo bekijk heeft Sin toch gelijk, loopt veels te rijk!
Tijd voor Kpro! Verschil zal je zelfs op een standaard auto merken.

Re: Type-R Dynodag 02-06-2012

Posted: Thu Jun 07, 2012 9:54 am
by Sinister
Die van Radjen is nog in orde, die is helemaal standaard zonder cold air intake.
Deze draait nergens te rijk, tenzij heel even in vtec.
Blijkbaar verandert een cold air intake dan toch serieus de air fuel als ik het zo bekijk.
Die van Ray en mij trekken wel wat op elkaar, inderdaad slydawg, tijd voor kpro :D
Kan nog een pak meer uitgehaald worden als ik het zo bedenk.