Page 1 of 1
olie drukmeter
Posted: Sat Aug 12, 2006 9:22 am
by jimmy
weet er iemand waar je het beste de olie en benzinedrukmeter
aansluit?
ik dacht op de fuelrail(benzinedruk)?
en voor de oliedruk wist ik het niet zeker.
als er iemand info heeft hoor ik het wel.
Posted: Sat Aug 12, 2006 9:35 am
by slydawg
Makkelijkste manier is middels een oilsandwichplate die tussen je blok en olie filter komt of om een T stuk te plaatsen op de plek van de originele sensor.
Posted: Sat Aug 12, 2006 10:03 am
by HONDA
Posted: Sat Aug 12, 2006 12:46 pm
by jimmy
oké,dit was al zeer nuttige info thanks!
ik heb dus 4 metertjes was een setje,oil temp,oil press,fuel press en dan nog vacumm :?: waar dit toe dient geen idee?
dit stond in mijn crx(b16a1) aangesloten(oil temp) boven in de cylinderkop
links een koper stopje vervangen door een contactje .en dit vacum gedoe was op een onderdruk darmpje aangesloten op de inlaat :?: :shock:
iemand een antwoord?
mvg
jimmy.
Posted: Sat Aug 12, 2006 9:22 pm
by crx303
Oil temp/Oil press: Koop een sandwich plate die tussen oliefilter en blok komt en draai daar de sensoren in.
Fuel press: Deze wordt meestal op het benzine filter gezet, ipv het ontluchtingsboutje als ik het goed heb. Maar ik begrijp dat je hier een sensor voor hebt met een aparte meter?
Vacuum: Zoals je zelf al aangeeft. Nut van een vacuum meter zie ik ook niet helemaal. Een boostmeter bijvoorbeeld wordt op dezelfde manier aangesloten.
Posted: Sun Aug 13, 2006 9:39 am
by jimmy
het gaat dus wel degelijk om een fuel press metertje in de wagen,
niet in het motorcompartiment,
en de sensors zijn van die hele dikke sensors.
ik zal proberen een paar foto's ervan te maken.
Posted: Mon Aug 14, 2006 8:33 am
by crx303
ja de sensors ken ik, denk dat ie dan nog steeds op het brandstoffilter komt.
Rest zoals gezegd, da's echt de simpelste manier.
Posted: Tue Aug 29, 2006 7:55 am
by Katana
Vacuum = verbruiksmeter
Posted: Tue Aug 29, 2006 8:18 am
by jimmy
hoe bedoel je verbruiks meter?
en waar aan te sluiten :?: :!:
Posted: Tue Aug 29, 2006 10:03 am
by Katana
Deze zaten in de "80 in de Golf GTI, deze zopen als Duitsers 1 op 8 :-)
Ze waren aangesloten op het inlaatspruitstuk en "meten" hoe ver je gasklep open staat (volgas=max). Als je het wijzertje in het "groen"kon houden reed je wat zuininger in verbruik.
Posted: Tue Aug 29, 2006 1:43 pm
by jimmy
ach zoooo :idea:
deze zat op de zelfde plaats aangesloten op de de b16a1!
denk niet echt dat je er kan op vertrouwen.
Posted: Tue Aug 29, 2006 3:02 pm
by baRt
en je gaat er alleen maar van huilen...
Posted: Tue Aug 29, 2006 3:17 pm
by jimmy
waarschijnlijk :cry:
dit is goed als je een yugo of iets dergelijk hebt maar niet voor
sportieve auto's!