Page 1 of 1
nokkenassen
Posted: Mon Aug 28, 2006 7:24 pm
by jimmy
heeft er iemand ervaring met BLOX nokkenassen?
of zijn er nog andere goede merken?
en voor de versnelingsbak olie welke is het beste ATF of ?
groeten jimmy.
Posted: Mon Aug 28, 2006 7:36 pm
by Katana
Martin heeft Toda, zeer goed.
Versnellingsbak moet MTF-II (Manual Transmission Fluid laatste update)in origineel Honda vloeistof.
ATF zou ik niet doen (Automatic Transmission Fluid)
Tenzij je automatic bak in je ITR hebt? :lol:
Posted: Mon Aug 28, 2006 7:57 pm
by Gaskleppie
Blox heb ik hier in nederland nog niet gezien maar de berichten vauit de states zijn goed. Nog geen horror verhalen gelezen wat op zich al een compliment is.
Schijnen erg te lijken op de skunk2 pro wat ook een compliment is.
Wel sterkere veren nemen! En als je boven de 9500rpm wilt gaan (niet aan te bevelen) andere schotels.
Posted: Mon Aug 28, 2006 8:27 pm
by ITR1217
Wel sterkere veren nemen! En als je boven de 9500rpm wilt gaan (niet aan te bevelen) andere schotels.
Mijn ITR gaat in eerste en tweede tot 9200 en de rest tot bijna 10000 tr/min .... tot nog toe geen problemen :roll:
Posted: Mon Aug 28, 2006 9:13 pm
by Gaskleppie
Wacht maar.....
Ik heb al 2 keer bij ITR motoren de standaard klepveerschotels zien breken. Dat ging ook niet direkt maar na een tijdje.
Geeft een hoop troep hoor!
Posted: Mon Aug 28, 2006 9:20 pm
by Katana
ITR1217 wrote:Wel sterkere veren nemen! En als je boven de 9500rpm wilt gaan (niet aan te bevelen) andere schotels.
Mijn ITR gaat in eerste en tweede tot 9200 en de rest tot bijna 10000 tr/min .... tot nog toe geen problemen :roll:
Wat heb je voor schotels in je ITR ? :wink:
Posted: Mon Aug 28, 2006 9:23 pm
by Gaskleppie
Ik begrijp uit zn verhaal standaard.....
Posted: Mon Aug 28, 2006 10:08 pm
by ITR639
Ik heb ook nooit geweten dat de vorige eigenaar ze heeft laten vervangen :-? Toch maar opletten dus...
Posted: Mon Aug 28, 2006 11:52 pm
by ITR1217
Gaskleppie wrote:Wacht maar.....
Ik heb al 2 keer bij ITR motoren de standaard klepveerschotels zien breken. Dat ging ook niet direkt maar na een tijdje.
Geeft een hoop troep hoor!
Geen flauw idee ... de moeite dus om eens te onderhoren als ik het goed begrijp ...
En wat raad je me eventueel aan moest het niet gebeurd zijn ??
En is dit serieuse ingreep of iets dat je op een zonnige zondag morgen kan doen :wink:
Posted: Tue Aug 29, 2006 6:01 am
by Gaskleppie
Je hebt er de juiste spullen voor nodig, dat maakt het een beetje moeilijk.
Compressor, veren drukker etc.
Als je die niet hebt gaat het niet.
Welke idioot heeft jou computer geprogrammeerd dat je 10.000rpm kan draaien terwijl je motor nog standaard is?
Die gozer verkoopt zeker ook motorblokken ;-)
Posted: Tue Aug 29, 2006 8:16 am
by jimmy
bedankt voor nuttige info.
die BLOX nokkenassen zijn wel redelijk bij prijs vergeleken met andere
merken(toda).... heeft dit te maken met levensduur of iets anders?
het importeren van amerika naar belgie scheelt dat met hier in de winkel te kopen of niet(ivm met nokkenassen gewicht port kosten)?
Posted: Tue Aug 29, 2006 9:43 am
by jap_speed
[quote="Gaskleppie"]....Welke idioot heeft jou computer geprogrammeerd dat je 10.000rpm kan draaien terwijl je motor nog standaard is?
Die gozer verkoopt zeker ook motorblokken ]
idd 10.000rpm is gewoon crazy op 'n standaard blok en heeft totaal geen nut. Alleen Russische roulette spelen met je blok!
Blox steken moet je steeds veren en klepveren veranderen... ze houden wel van meer compressieverhouding voor een goed resultaat en V-Tecpunt moet verplaatst worden. 9500 toeren is wel.
Posted: Tue Aug 29, 2006 5:18 pm
by slydawg
Gaskleppie wrote:Je hebt er de juiste spullen voor nodig, dat maakt het een beetje moeilijk.
Compressor, veren drukker etc.
Als je die niet hebt gaat het niet.
Dat is idd zo.
Ik heb hier bij mij in de buurt van die ghetto tuners die de klepveren gewoon indrukken met een ringsleutel, alleen als je ff kracht verminderd schiet de boel je om de oren wat dus ook gebeurd, gevolg, onderdeeltjes kwijt/in het blok gevallen :shock:
Gewoon juiste gereedschap gebruiken, dat scheelt tijd, is makkelijker en veiliger.
Posted: Tue Aug 29, 2006 5:28 pm
by ITR1217
Welke idioot heeft jou computer geprogrammeerd dat je 10.000rpm kan draaien terwijl je motor nog standaard is?
Die gozer verkoopt zeker ook motorblokken ;-)
Bijna 10000rpm he .... ik denk zo een 9600 a 9700 en ik weet niet of hij nog standaard is ... terwijl ik hier lig te typen is er een sms onderweg met die vraag ...
Nu moest het niet zijn ... naar waar gaan dan want hier weet ik niet zo direkt iemand en R-speed die alles gemonteerd heeft bestaat niet meer ...
Posted: Tue Aug 29, 2006 5:32 pm
by baRt
Erwin: wat je ook doet, voorlopig dat ding niet boven de 9000rpm door trekken! Standaard doet ie 8900 geloof ik, dus die 9k zou eventueel kunnen...
gelukkig maakt dat ding niet veel kilometers bij jou

Posted: Tue Aug 29, 2006 7:55 pm
by jap_speed
ITR1217 wrote:Nu moest het niet zijn ... naar waar gaan dan want hier weet ik niet zo direkt iemand en R-speed die alles gemonteerd heeft bestaat niet meer ...
Heb ik dat goed verstaan, maar zit gij te "revven" over de 9500 toeren met een JRSC? bij hoeveel PSI?
Als je een Hondata ECU hebt is de toerentalbegrenzer snel verzet.
Je kan er gewoon op wachten... je moet dan wel is bellen voor een afspraak en tot in Leuven rijden.
Posted: Tue Aug 29, 2006 10:36 pm
by ITR639
@ ITR1217: je ITR is afgesteld bij CPL Racing in UK. Toerenteller geeft wel ongeveer 300 rpm meer aan dan het werkelijk is...
Posted: Wed Aug 30, 2006 4:35 pm
by ITR1217
ITR639 wrote:@ ITR1217: je ITR is afgesteld bij CPL Racing in UK. Toerenteller geeft wel ongeveer 300 rpm meer aan dan het werkelijk is...
OEF dan :wink:
@jap_speed waar in leuven ... en is volledig andere computer die gemonteerd is ...