Page 1 of 2

TRILLENDE ATR TIJDENS STATIONAIR

Posted: Sat Sep 02, 2006 6:12 pm
by bar honda
HI, ik heb een technische probleem met mijn ATR. Tijdens het stationair draaien van mijn ATR trilt de motor af en toe. En als ik hem goed door trek is het weer effe weg, daarna komt het weer terug.
Wat kan het zijn????
Heeft iemand dezelfde klachten als ik en of iemand het mijn kan vertellen wat er aan de hand is.???????
Maar als ik er mee rijdt is het normaal, geen probleem ermee.
Alleen stationair.

Posted: Mon Sep 04, 2006 3:41 pm
by RedSun
Heb niet zo heel veel technische kennis maar dit is wel belangrijk:

Trilt de motor of schommelt je toerental?

Posted: Mon Sep 04, 2006 3:49 pm
by CyRaX
Hoeveel toeren draait je motor stationair?
Als dit te laag is kan hij gaan schudden....

Dus even je motor starten en kijken hoeveel toeren hij aangeeft!

Posted: Mon Sep 04, 2006 10:18 pm
by Katana
Zijn je injectoren al eens schoon gemaakt of de olie ververst?

Posted: Tue Sep 05, 2006 12:16 pm
by wolfRacing
wat is de km stand v/d atr ?

Posted: Tue Sep 05, 2006 4:14 pm
by RedSun
wolfRacing wrote:wat is de km stand v/d atr ?


ermmm wat maakt dat uit?

Posted: Tue Sep 05, 2006 8:00 pm
by HondArd
Is het echt trillen of lijkt het meer op af en toe een blafje cq schok? Heb ik namelijk al een tijd last van maar ben nu bezig om zowel de EGR plaat, EGR klep, injectoren en nog wat meer onder handen te nemen en hoop er daarna vanaf te zijn. Motorlampje ging een tijdje terug weer eens branden en dat wees op misfires, en dat kan verschillende oorzaken hebben. Zo gauw ik de onderdelen binnenheb en gemonteerd kan ik eens gaan horen of het verbetering heeft opgeleverd.

Posted: Sat Sep 09, 2006 9:01 pm
by bar honda
Nee de toerental schommelt niet. Het is net of de vin aanslaat zo een trilling is het. Terwijl er niks aanslaatt onder de kap. En mijn toerental is net onder de 1000 rpm. ongeveer. 850 a 900 rpm. De EGR klep en de plaat is schoongemaakt. De motormanagement lamp is niet aangeweest. Maar de injectoren zijn nooit schoongemaakt. Dussss wat kan het wezen??????????????????

Posted: Sat Sep 09, 2006 9:45 pm
by klokkie
he kan zijn dat de bougiekabels /bougies niet helemaal goed zijn. Test maar eens door 30km/uur te gaan rijden in zijn 4 en vol gas te geven. als ie dan heel erg schut kan daar het probleem wel eens liggen.

Posted: Sun Sep 10, 2006 11:58 am
by bar honda
De bougie's zitten nog geen 3500 km erin en de bougiekabels (5000 km) zijn ook vrij nieuw van magnecor kv85 competition. dus daar kan het denk ik niet liggen. Maar ik probeer wel wat je zegt. want bougie's vervang ik bij iedere 7500 km.

Posted: Sun Sep 10, 2006 12:05 pm
by Filip
bar honda wrote:De bougie's zitten nog geen 3500 km erin en de bougiekabels (5000 km) zijn ook vrij nieuw van magnecor kv85 competition. dus daar kan het denk ik niet liggen. Maar ik probeer wel wat je zegt. want bougie's vervang ik bij iedere 7500 km.


Iedere 7500 km?
Bij een ITR kunnen ze normaal bijna 10 x zolang blijven zitten is me verteld.

Posted: Sun Sep 10, 2006 12:12 pm
by bar honda
Ja ik kan de bougie's heel goedkoop krijgen. Platinum bougie's van ngk. Bougie's kosten normaal ongeveer €20 per stuk, ik krijg em voor €20 alle vier. dussss daarom.....................

Posted: Mon Sep 11, 2006 9:52 pm
by mr. X
Wil niet zeggen dat dat beter is. Als ze zoiezo 75000 mee kunnen en jij wisselt ze dan al op 7500.... kijk als je ze zo goedkoop aan kan komen is om de 20 a 30000 realistisch en nog wel te begrijpen... anders moet je je ex-bougie's hier maar doneren aan de andere lijkt me zo :-)

Posted: Mon Sep 11, 2006 10:00 pm
by Voodoo
mr. X wrote:Wil niet zeggen dat dat beter is. Als ze zoiezo 75000 mee kunnen en jij wisselt ze dan al op 7500.... kijk als je ze zo goedkoop aan kan komen is om de 20 a 30000 realistisch en nog wel te begrijpen... anders moet je je ex-bougie's hier maar doneren aan de andere lijkt me zo :-)


Inderdaad, zou zonde zijn :wink:

Posted: Tue Sep 12, 2006 5:58 pm
by bar honda
Ja ik bedoel ook 75000km, ik heb een nul te weinig ingevord. de platinum bougie gaan een ton mee.

Posted: Tue Sep 12, 2006 6:01 pm
by bar honda
Maarre niemand weet wat de oorzaak kan zijn????
Ik heb al geprobeerd wat KLOKKIE zegt over dat in zijn 4............
maar ik merk niks dat de motor trilt.
Ik denk maar dat ik morguhh bij de dealer lags brengt............

Posted: Thu Sep 21, 2006 10:48 am
by bar honda
Probleem is opgelost .blijkt dat de injector in de 1e cilinder niet goed werkt. Injector gereinigt alles is weer owke.

Posted: Thu Sep 21, 2006 12:33 pm
by HondArd
Ging het lampje van de motorstoring niet branden dan toen hij niet zo lekker liep?

Posted: Thu Sep 21, 2006 6:45 pm
by bar honda
Nee, dat heb ie niet gedaan. Ik heb het probleem ooit eerder gehad maar toen brande het motormanagement lampje wel, omdat er 2 injectoren bleef haperen. Deze keer is het 1 injector. Maar ik ga de injectoren van de week eruit halen en weg brengen om in een sonorbadje te doen.

Posted: Thu Sep 21, 2006 7:08 pm
by Marin
H22A7 wrote:Heb niet zo heel veel technische kennis maar dit is wel belangrijk:

Trilt de motor of schommelt je toerental?


Wat zou er dan aan de hand zijn als je toerental schommelt? Heb dit namelijk met m'n CRX gehad en huidige auto heeft het in mindere mate een beetje.