Page 1 of 1

Rammelend geluid

Posted: Sun Sep 17, 2006 12:08 pm
by Wodka
Sinds gisteren heb ik een verschrikkelijk rammelend geluid in mijn CTR. Het is net of er iets los getrild is en nu meedraait. Mijn CTR klint nu als een oude rammelbak. Ik durf er bijna niet in te rijden zo'n rot geluid is het.

Het geluid komt niet bij de motor vandaan, maar iets meer naar achteren. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Posted: Sun Sep 17, 2006 1:25 pm
by itr-1895
het kan zijn dat het hitteschilt van je kat los licht.

Posted: Sun Sep 17, 2006 1:34 pm
by HONDA
Ga er eens onder/bij liggen en laat iemand anders gas geven. Trek eens aan de hitteschilden etc.

Posted: Sun Sep 17, 2006 1:50 pm
by Wodka
thanks voor de tips. Ik ga er straks even onder liggen.

Posted: Wed Sep 20, 2006 6:39 pm
by Wodka
Auto even op de brug gehad en het is helaas geen hitte schild. waarschijnlijk zit er iets los bij het spruitstuk. Iemand een idee?

Posted: Wed Sep 20, 2006 7:26 pm
by HONDA
Ik heb bij mijn ex-Rex een losse binnenpijp gehad in het laatste gedeelte van het spruitstuk. Het heeft de dealer uren gekost om die ratel te vinden. Misschien heeft een CTR ook zoiets?

Posted: Wed Sep 20, 2006 8:14 pm
by baRt
mmmm.... interessant... mijn itr heeft dus ook een erg irri rammel tussen 2k en 3k rpm... ik kon aan de hitteschilden niks vinden en ik denk dat het de skunk2 middenpijp is...

maar als spruitjes dat ook al kunnen doen... mmmm.... nog eens zoeken...

Posted: Wed Sep 20, 2006 9:46 pm
by Gaskleppie
Volgens mij is de downpijp van de CTR dubbelwandig. Zou best kunnen zijn dat dat daar vandaan komt.

Posted: Wed Sep 20, 2006 9:49 pm
by HONDA
In mijn geval was het aanstippen van de binnenpijp met een lasapparaat voldoende op het probleem op te lossen.

Posted: Thu Sep 21, 2006 8:54 am
by pikske
ik heb hetzelfde probleem met mijn ctr, ik dacht dat het van de uitlaat afkwam en dat was ook zo.

Posted: Thu Sep 21, 2006 11:15 am
by baRt
hoe zit bij de itr (dat dubbel pijp gedoe?)

Posted: Wed Sep 27, 2006 11:23 am
by Wodka
Volgens dealer is rammel het spruitstuk. Een nieuwe kost me 207 euro. Gewoon doen of is dit het moment om een ander spruitstuk te nemen?

Posted: Wed Sep 27, 2006 4:08 pm
by slydawg
Waarom is het het spruitstuk? Enigste wat kan rammelen bij je spruitstuk is je hitte schild.
Wat wordt bedoeld met die dubbele wand eigenlijk?
Heb ff een paar foto's gemaakt van de downpipe en spruitstuk maar zie niet echt een dubbele wand, of kijk ik verkeerd?

Downpipe
Image
Image
Spruitstuk
Image