Page 1 of 2
Gaskleppie had gelijk. :lol:
Posted: Mon Sep 25, 2006 5:32 pm
by S2KJan
Bij de meeting die er was bij rica in mei had mijn s2000 niet helemaal de pk's die hij moest hebben.
De s2000 stond veel te rijk. Gaskleppie dacht aan een te hoge brandstofdruk, die is dus vandaag omlaag gezet bij rica. (Nadat de regelaar bij tcc is ingebouwd.)
Ik had 235pk en 206Nm. Dat is gestegen naar 250pk en 213 Nm. Over de hele grafiek zit de nieuwe lijn ruim boven de oude.
Ik ben dus tevreden, nogmaal bedankt voor het advies. :!:
Voor de liefhebbers staat de grafiek van vandaag hier:
http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20250b.jpg
Dit was de beste van de oude run:
http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20235b.jpg
Die was eerst nog slechter, dit was nadat ik even een nieuw luchtfilter had gescoord.
Posted: Mon Sep 25, 2006 5:52 pm
by Gaskleppie
Goed te horen!
Toppie Jan!
Posted: Mon Sep 25, 2006 7:26 pm
by mr. X
Dat scheelt een boel, netjes. En vrij lage kosten van zo'n dingetje terwijl je er toch een hoop PK's mee terug pakt
Posted: Mon Sep 25, 2006 9:25 pm
by Gaskleppie
zn mengsel stond er ook mijlen naast dus winst was wel te verwachten!
Ik zie dat je meerdere runs gemaakt heb om te zien of hij beter werd. Zo te zien begon je idd weer met die 235pk en kroop hij steeds hoger naarmate het mengsel armer werd.
Posted: Mon Sep 25, 2006 10:14 pm
by ITR1689
Ik wil je vreugde niet verpesten, maaarrre
Let ff op het wielvermogen.....En het max. vermogen toerental.
Posted: Mon Sep 25, 2006 11:09 pm
by IvoG
Dat zegt helemaal niks. De uitdraai van 25-9 laat 3 runs zien met als eindresultaat de 250PK corrected. Dat betekent dat op dezelfde dag gemeten er steeds een verbetering is doorgevoerd. Dat de WPK's gelijk zijn aan de WPK's van 6-5 zegt helemaal niets over de verbeteringen die komen van het afregelen van het mengsel.
Goed gezien alweer Frank! :agree:
Posted: Mon Sep 25, 2006 11:21 pm
by S2KJan
Klopt, er zijn 3 runs gemaakt. En steeds is het mengsel een beetje armer gezet. Elke keer kwam de grafiek boven de eerdere uit. (De drie rode lijnen) De derde keer was het mengsel arm genoeg, en bij 4000-5000 ging het richting te arm, dus het advies was hier te stoppen met draaien.
En de eerste run begon dus waar de vorige keer was gestopt. (235 pk)
Dus zelfs al zou deze bank verkeerde waardes geven, dan nog is er opdezelfde dag, op dezelfde bank, een verbetering verkregen.
Maar de eerste run kwam met het gecorrigeerde vermogen keurig op 235 uit, precies waar ik vorige keer eindigde. Dat lijkt me dus ook de te bekijken waarde.
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:25 am
by Katana
Netjes Jan :thumbs:
Posted: Tue Sep 26, 2006 9:34 am
by HondArd
Erg mooi, en scherp opgemerkt Frank.
Posted: Tue Sep 26, 2006 11:46 am
by Gaskleppie
Je hebt altijd variabelen die ook je wielvermogen kunnen beinvloeden.
Kan best dat Jan toen misschien een andere bandenspanning of zelfs compleet andere banden had. Zelfs een tikkie scheef op de bank staan kan al ene ander wielvermogen geven. Als de bank maar goed genoeg dit extra verlies weg rekend komt hij uiteindelijk met de zelfde waarde als toen de auto recht op de bank stond.
De "pre" run van 235pk zegt genoeg over de presiesie van de bank. Na een paar maanden nog steeds de zelfde gecorrigeerde waarde geven zie ik de meeste andere banken niet doen!
Posted: Tue Sep 26, 2006 5:26 pm
by ITR1689
Gaskleppie wrote:Je hebt altijd variabelen die ook je wielvermogen kunnen beinvloeden.
Kan best dat Jan toen misschien een andere bandenspanning of zelfs compleet andere banden had. Zelfs een tikkie scheef op de bank staan kan al ene ander wielvermogen geven. Als de bank maar goed genoeg dit extra verlies weg rekend komt hij uiteindelijk met de zelfde waarde als toen de auto recht op de bank stond.
Ik vind het allemaal en beetje vaag. En ook dat max. power bij 8750 rpm.
Zou de motor nu wat heter worden?
Posted: Tue Sep 26, 2006 8:25 pm
by Gaskleppie
De motor kan idd wat heter worden. Dat is nou eenmaal het resultaat van meer vermogen geven......
Hij zal niet heter worden dan een S2000 die wel gewoon netjes in zn mengsel loopt en standaard al zn 250pk eruit gooit.
Ik heb ondertussen al aardig wat S2k's op de bank gezien en de mengsels slaan werkelijk nergens op! De ene staat rijk, de ander arm! Die van Jan stond rete rijk wat simpel weg dik vermogen koste.
Enne, dat van die toeren ijking is toch ondertussen wel bekend bij je dat die er wel eens naast zit bij Rica?
Hoe wil je trouwens anders bij een S2k toeren meten? Hij heeft geen bougiekabels!
Voor het vermogen meten maakt het geen hol uit in ieder geval.......
Re: Gaskleppie had gelijk. :lol:
Posted: Tue Sep 26, 2006 10:01 pm
by Voodoo
S2KJan wrote:Bij de meeting die er was bij rica in mei had mijn s2000 niet helemaal de pk's die hij moest hebben.
De s2000 stond veel te rijk. Gaskleppie dacht aan een te hoge brandstofdruk, die is dus vandaag omlaag gezet bij rica. (Nadat de regelaar bij tcc is ingebouwd.)
Ik had 235pk en 206Nm. Dat is gestegen naar 250pk en 213 Nm. Over de hele grafiek zit de nieuwe lijn ruim boven de oude.
Ik ben dus tevreden, nogmaal bedankt voor het advies. :!:
Voor de liefhebbers staat de grafiek van vandaag hier:
http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20250b.jpgDit was de beste van de oude run:
http://www.xs4all.nl/~jajob/rica%20235b.jpgDie was eerst nog slechter, dit was nadat ik even een nieuw luchtfilter had gescoord.
Jan, heb jij zelf aan de regelaar lopen draaien of deed iemand anders het voor je?
Posted: Tue Sep 26, 2006 10:11 pm
by mr. X
Wat misschien ook leuk is te vermelden, merk je nu iets onder het rijden? Dat hij soepeler oppakt oid?
Re: Gaskleppie had gelijk. :lol:
Posted: Wed Sep 27, 2006 3:17 am
by S2KJan
Voodoo wrote:Jan, heb jij zelf aan de regelaar lopen draaien of deed iemand anders het voor je?
De baas zelf heeft aan de regelaar lopen draaien, terwijl ik met mijn handen in mijn zakken stond. :wink:
Hij moest eerst ook nog even de bank verbouwen omdat er een regelunit uitlag en dus maar 1 v.d. twee rollen werkte en dat was de voorste rol toen ik kwam. Hij heeft dus even snel gefixed dat de achterste rol het deed voordat ik begon. (Kon ik nog even een beetje extra warmrijden, ik woon eigenlijk te dichtbij. :wink: )
Verschil met rijden, ja niet echt nog(235 pk of 250 pk voelt niet echt anders, voor mijn gevoel is alles wel iets soepeler. Maar dat vind ik moeilijk om in te schatten.) Maar 4 oktober ga ik weer op zandvoort subarus pesten en als dat nog makkelijker gaat dan vorige keer dan is er wat verbeterd.
Dit had ook te maken met het gevoel dat ik had dat de s2000 in iedergeval de 240pk moest halen die honda belooft en hij liep echt veel te rijk wat ik ook niet fijn vond.
Posted: Wed Sep 27, 2006 12:02 pm
by mr. X
en verbruik naar beneden? hoorde namelijk dat een s2k redelijk veel verbruikt??
Posted: Wed Sep 27, 2006 3:49 pm
by S2KJan
mr. X wrote:en verbruik naar beneden? hoorde namelijk dat een s2k redelijk veel verbruikt??
Ik heb nog niet getankt sindsdien. Maar ik vond hem erg zuinig voor zo'n leuke auto. Ik haal meestal 1:9. ( tot 1:8 )
Maar ik let wel even op.
Posted: Wed Sep 27, 2006 4:19 pm
by mr. X
Ok. ja kijk als hij dus puur als plezier auto word gebruikt en alleen in de weekenden dan verwacht ik ook niet dat er altijd rustig mee gereden word :-) maar gecombineerd 1:9 is mee te leven voor zo'n auto
Posted: Wed Sep 27, 2006 4:52 pm
by S2KJan
Het is mijn dagelijkse auto. Maar ik wil ook wel eens het gas intrappen. Als ik rustig rij is 1:10 vast makkelijk haalbaar, maar per tank heb ik altijd wel wat trap momentjes.
Posted: Tue Oct 03, 2006 7:17 pm
by Mau il-Vec
1op9, 1op 10 doet de itr ook ongeveer :wink: valt mee dus.