Page 1 of 1

Electrische Raam bij een ITR

Posted: Wed Feb 21, 2007 12:30 pm
by VTECRob
Even informeren of ik de enige ben.

Ik heb laatst het de ervaring gehad om in een ATR mee te rijden... :lol:

Wat me toen opviel, was dat het raam bij een ATR niet alleen volledig automatisch naar beneden gaat, maar dat deze ook volledig automatisch omhoog kan gaan.

Dat heb ik dus zelf bij de ITR niet.
Net als bij de EE8 gaat die bij mij het raam dus alleen maar volledig automatisch naar beneden.

Extra Luxe dus bij zo'n ATR... 8)
En dat zei ik ook toen tegen de bestuurder...

Waarop hij zei, dat mijn raam dan misschien wel "gereset" moest worden.

Navraag bij een collega ITR-rijder die 1e eigenaar van de ITR is, resulteerde in de conclusie dat dit bij hem nog nooit volledig automatisch omhoog gegaan was...

Is er iemand hier die hier ervaring mee heeft?



Frans en Martin bedankt... :lol:

Posted: Wed Feb 21, 2007 12:50 pm
by baRt
ee8 was beveiligd, JDM kon het wel... was een palletje wat je moest afbreken ergens in de schakelaar... weet niet precies meer het fijne ervan...

wellicht dat de itr een zelfde mogelijkheid heeft, maar dat zou ik zo niet weten... wellicht eens onderzoeken, want kan best handig zijn idd...

Posted: Wed Feb 21, 2007 12:53 pm
by jimmy
ik dacht dat het om veiligheid redenen is gedaan ivm.
vingers,armen...pletten.
dat er een veiligheid systeem is bij de atr om spanning op de venster
te detecteren als er iets tussen zit dat hij automatisch terug naar beneden gaat.
en denk dat dit niet bij de itr niet is.

Posted: Wed Feb 21, 2007 12:54 pm
by baRt
dat was wel de reden bij de ee8 inderdaad: veiligheid... wrom de ef8 het dan niet heeft, sja... wellicht zijn japanners niet zo stom om lichaamsdelen tussen de raam te houden :p

Posted: Wed Feb 21, 2007 1:25 pm
by VTECRob
Ja, dat van dat palletje weet ik ja...

Dat afbreekverhaal was ook tevens heb de reden dat ik het dus ook niet bij mijn EE8 had...

Ik ga ook bij de ITR geen dingen afbreken overigens...

Normaliter wordt er zowiezo gekeken naar de stroom...
Wanneer deze gedurende bepaalde tijd te hoog is, dan schakelt het systeem zich uit...

Eindpunt beneden bijvoorbeeld...

Idem dus wanneer iemand zijn vingers ertussenstopt.
Als het goed is, worden ze er dan niet afgeknipt...

Posted: Wed Feb 21, 2007 3:47 pm
by RedSun
VTECRob wrote:
Idem dus wanneer iemand zijn vingers ertussenstopt.
Als het goed is, worden ze er dan niet afgeknipt...


Als het goed is :lol:

Posted: Wed Feb 21, 2007 4:12 pm
by the_smoker
Ik ken da verhaal.....Mijne del sol ging ook omhoog...Mijn ITR niet. Is wel spijtig vind. Veilig ja....Maar spijtig :-)

Posted: Wed Feb 21, 2007 5:02 pm
by slydawg
RedSun wrote:
VTECRob wrote:
Idem dus wanneer iemand zijn vingers ertussenstopt.
Als het goed is, worden ze er dan niet afgeknipt...


Als het goed is :lol:


Klopt idd.
Alleen heb je heel veel auw aan je vingers :!:
Trouwens, de CTR heeft dit ook niet.

Posted: Thu Feb 22, 2007 4:57 pm
by DC2TYPER
Raampje omhoog vormt altijd een probleem, azo langzaam :shock:
Dit is dan ook het enige wat me stoort aan de ITR :lol:

Posted: Sun Feb 25, 2007 1:33 am
by mr. X
Vol automatisch naar beneden is super relax, omhoog zou IMO zeker geen overbodige luxe zijn.

Mis ik zeker wel eens afentoe

Posted: Thu Mar 01, 2007 11:42 pm
by Mau il-Vec
Is dat om veiligheidsredenen gedaan voor je vingers? Het is mijninziens veiliger als ie met 1 druk op de knop weer sluit, kan ik 2 klauwen aan het stuur houden! :wink:

Posted: Fri Mar 02, 2007 1:06 am
by LCR
EN VOOR JE TANDEN!!
:o ops: :o ops: Bij mij een keertje gebeurt ivm heel veel haast.

Posted: Fri Mar 02, 2007 8:57 am
by RedSun
wtf :?:

Posted: Fri Mar 02, 2007 10:21 am
by Katana
slydawg wrote:
Klopt idd.
Alleen heb je heel veel auw aan je vingers :!:
Trouwens, de CTR heeft dit ook niet.


:lol: