Page 1 of 1
Watertemp. te hoog.
Posted: Wed Feb 21, 2007 6:16 pm
by slydawg
FF een vraagje voor een kennis.
Rijdt een civic vti met B16A onderblok en B18 kop.
Nu is het zo dat als ie in de vtec gaat en ff wat hoge toeren maakt zijn watertemp. omhoog gaat.
Ook moet ie steeds koelvloeistof bijvullen en zn expansie vat stroomt over/loopt leeg en staat dan ook onder druk.
De auto rookt niet en als ik in de olie dop kijk zie ik niets bijzonders.
De koelfan slaat gewoon aan.
Iemand een idee?
Ikzelf dacht aan koppakking weet niet zeker.
Posted: Wed Feb 21, 2007 6:44 pm
by HondArd
Koppakking zou best eens kunnen, maar dan moet het uit de uitlaat gaan stomen (daar je niets ziet roken zal het gaatje vrij klein zijn denk ik), en moet het koelwater een beetje naar uitlaatgas ruiken.
Posted: Wed Feb 21, 2007 6:45 pm
by Gaskleppie
Op zn minst zit er lucht in het systeem.
ik hoop het alleen voor hem dat dat niet komt omdat de koppakking lek is.
Maar het lijkt er wel op....
Posted: Wed Feb 21, 2007 6:48 pm
by slydawg
Als het de koppakking is zou dat dan niet te zien zijn, rokende motor of aanslag in zn olie dop?
Lucht in systeem is ook mogelijk ja, maar zorgt dat ervoor dat er koelvloeistof 'verdwijnt'?
Als ie normaal rijdt is er geen vuiltje aan de lucht, ook niet als de auto stationair staat te draaien maar zodra je een beetje gaat vtec'en is het raak.
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:15 pm
by wilco
Radiateur verstopt / thermostaat niet geheel goed meer
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:20 pm
by slydawg
wilco wrote:Radiateur verstopt / thermostaat niet geheel goed meer
Zat ik ook aan te denken maar dan zou er geen koelvloeistof verdwijnen, toch?
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:23 pm
by wilco
Een maat van mij had zijn radiateur kapot/verstopt en elke keer liep hij over en moest dus bijvullen .Hij heeft hier te lang mee doorgereden en als resultaat heb ik smaen met een nadere maat van mij de koppakking vervangen of de thermostaat blijft hangen of iets dergelijks.
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:49 pm
by BugsM
Kijk eerst of er overal goede doorstroming is, dus dan kun je koeler en waterpomp uitsluiten...
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:50 pm
by BugsM
slydawg wrote:
Als ie normaal rijdt is er geen vuiltje aan de lucht, ook niet als de auto stationair staat te draaien maar zodra je een beetje gaat vtec'en is het raak.
Lijkt als een waterpomp....
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:54 pm
by roblom
Probeer het eens met een andere radiateur dop.
Posted: Wed Feb 21, 2007 7:56 pm
by BugsM
roblom wrote:Probeer het eens met een andere radiateur dop.
idd zou ook goed kunnen, bouwt ie te veel druk op....
Posted: Wed Feb 21, 2007 8:00 pm
by roblom
Of juist te weinig, waardoor hij te snel opengaat en het er bij het expansievat eruit gooit.
Posted: Wed Feb 21, 2007 8:13 pm
by BugsM
roblom wrote:Of juist te weinig, waardoor hij te snel opengaat en het er bij het expansievat eruit gooit.
hehe kan ook idd.
Topicstarter heeft zo wel wat voer om mee te beginnen....
Posted: Wed Feb 21, 2007 8:33 pm
by slydawg
Ok. Zal dat doorgeven.
Waterpomp is goed, we hebben de slang van de radiateur getrokken en gas gegeven....spoot eruit!
Posted: Thu Feb 22, 2007 7:17 am
by Gaskleppie
Water zet uit. Als je radiator half verstopt zit kan de temp te hoog oplopen waardoor het water meer uitzet dan je ruimte hebt in je systeem. Dat gooit hij er dan uit waardoor je te weinig water hebt als alles weer afkoelt.
Hij kan ook te heet oplopen als je ergens lucht in je systeem hebt. Zo'n luchtbel kan dan tijdens zwaar gebruik in de pomp schieten die dan niks meer pompt. De temp loopt dan heel snel op met bijbehordende ellende. 1 keer heel goed ontluchten door hard in de slangen te knijpen (luchtbel proberen los te krijgen) is te proberen.
Maare, koppakingen kunnen zeker lekker waarbij er geen water in de olie komt.
Als een waterkanaal lekt naar de cilinder raak je wel water kwijt maar is de olie onaangetast.
Posted: Thu Feb 22, 2007 2:18 pm
by slydawg
Thanks.
Hou jullie op de hoogte.
Posted: Sun Feb 25, 2007 1:28 am
by mr. X
Radiateur dop er even vanaf draaien en er aan ruiken. Ruik je olie in het kvs tankje of aan de kvs dop dan is het raak en is je koppakking lek.
Anders gewoon even alle kvs eruit en opnieuw goed ontluchten, dat is ook niet veel werk.
Verwarming wel aangezet met ontluchten? (zou kunnen :roll

Posted: Mon Apr 23, 2007 3:22 pm
by slydawg
Probleem gevonden, was een lekke koppakking.
Was een kleine lekkage bij cilinder 3.
Temp. blijft nou netjes.