Page 1 of 1
Welk draadje fluctueert tussen 1V en 6V AC bij een Accord?
Posted: Sat Mar 17, 2007 4:24 pm
by Willie
Hallo iedereen. Ik ben bezig met een Camco alarm met afstand starten. Weet iemand welk draadje fluctueert tussen 1V en 6V AC bij een 99'er Accord met draaiende motor? Ik moet daar een draadje van het alarm op aansluiten. Ik heb mijn Accord werkplaatshandboek op CD al geraadpleegd maar ik kan het niet vinden.
Wie weet er meer van???
Groeten, Wilbert.
Posted: Sat Mar 17, 2007 4:27 pm
by HONDA
Willie, waarom moet er bij elke post een (grote) foto van je wagen?
Posted: Sun Mar 18, 2007 5:45 pm
by Apex
1V en 6V AC
Euh AC = Alternating current.. Ook bekend als wisselstroom. Wat bedoelen ze daar precies mee in de inbouwhandleiding ? Want in een Honda is geen AC te vinden. Het enige wat ik me kan voorstellen is een puls van bijvoorbeeld de VSS (Vehicle Speed Sensor).... Maar dat is een blokgolfje voor zover ik weet..
Doet ie het niet zonder ?
Greetz Vincent
Posted: Sun Mar 18, 2007 8:22 pm
by Willie
Hey Apex, in de handleiding vragen ze om de draad die de RPM's aangeeft. Deze draad zou tussen 1V en 6V AC moeten schommelen met een draaiende motor. Vond ik ook vreemd die AC. Quote:Oil sensor signal, high-voltage sensing or tachometer input. This input provides the module with information about the engine's resolution per minute. Connect to the vehicle's tach wire. Common locations for a tachometer wire are the ignition coil, instrument cluster, fuel injectors, or engine computers. The correct wire shows between 1V to 6V (AC) and fluctuates with the idle of the engine when testing with a multi-meter capable of testing AC voltage. Dit stond in de handleiding Apex.
Groeten, Wilbert.
Posted: Sun Mar 18, 2007 8:51 pm
by roblom
Signaal van de toerenteller dus.
Is naar mijn weten idd geen AC maar Camco staat niet echt bekend om zijn hoogstaande handleidingen.
Toerenteller
Posted: Mon Mar 19, 2007 8:22 pm
by Willie
Hallo Roblom, weet jij dan misschien welke draad het is en waar ik die ongeveer kan vinden? Yep, die handleidingen van Camco sporen hier en daar niet. Sommige illustraties zijn in het nederlands anders dan in het engels. Beetje slordig van Camco. Maar voor de rest werkt het alarm goed. Het inbouwen tot nu toe is mij niet tegengevallen.
Groeten, Wilbert.
Posted: Mon Mar 19, 2007 9:21 pm
by slydawg
Willie wrote:Hey Apex, in de handleiding vragen ze om de draad die de RPM's aangeeft. Deze draad zou tussen 1V en 6V AC moeten schommelen met een draaiende motor. Vond ik ook vreemd die AC. Quote:Oil sensor signal, high-voltage sensing or tachometer input. This input provides the module with information about the engine's resolution per minute. Connect to the vehicle's tach wire. Common locations for a tachometer wire are the ignition coil, instrument cluster, fuel injectors, or engine computers. The correct wire shows between 1V to 6V (AC) and fluctuates with the idle of the engine when testing with a multi-meter capable of testing AC voltage. Dit stond in de handleiding Apex.
Groeten, Wilbert.
Wat hier staat klopt gewoon. Je moet gewoon dat juiste draadje vinden dat tussen die waardes schommelt, ff gas geven om te zeker te zijn dat je juiste draad hebt. Waar dat zit in accord weet ik niet.
Posted: Tue Mar 20, 2007 7:20 pm
by roblom
Meestal is de tachodraad blauw bij honda, maar weet niet 100% zeker of dat ook zo bij de accord is (CRX wel iig). Ff meten of in het werkplaatshandboek kijken en je weet het.
Bedankt voor de tips
Posted: Tue Mar 20, 2007 8:18 pm
by Willie
Nou, ik heb het gevonden. Het is inderdaad een blauwe draad, ook bij een '99 Accord. Ik heb mijn werkplaatshand'boek' op de PC geraadpleegd en gezocht bij de meters in het dashbord. Met verder zoeken kwam ik uit op de ECM/PCM-stekker met een blauwe draad waar motorsnelheidspulsen doorheen gaan.
Iedereen bedankt voor de tips.
Groeten, Wilbert.